در فرهنگسرای ارسباران ؛

برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان کار با شعار «هوای شهرم را آبی کشیدم»

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه نقاشی کودکان کار با شعار «هوای شهرم را آبی کشیدم» بیست و نهم دی‌ماه همزمان با روز «هوای پاک» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان کار با شعار «هوای شهرم را آبی کشیدم»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از آریا، مهناز افشار سخنگوی پویش «بد سرپرست تنهاتر است» با اعلام خبر برگزاری نمایشگاه نقاشی «هوای شهرم را آبی کشیدم» و دعوت از هم‌وطنان برای شرکت در این نمایشگاه گفت: وقتی آلودگی هوای شهر به مرز بحران می‌رسد مدارس، تعطیل می‌شوند تا کودکان ما و شما از آسیب در امان بمانند و ناگزیر در شهر تردد نکنند، اما آیا هیچ‌وقت با خودمان فکر کرده‌ایم در این شرایط بچه‌هایی که از ناملایمات زندگی و‌ جامعه به مدرسه پناه می‌برند، چه خواهند کرد؟ این بچه‌ها فقط در چند ساعت حضورشان در مدرسه فرصت کودکی کردن دارند و در روزهای تعطیلی مدارس باید به کف خیابان بازگردند و کار کنند. حال‌آنکه سلامتی این بچه‌ها هم مثل کودکان ما و شما در معرض خطر است.
به گفته مهناز افشار مدرسه برای این بچه‌ها که اغلب از درد بدسرپرستی رنج می‌برند حکم بهشت و پناهگاه را دارد و این در حالی است که مدارس کودکان کار در تأمین هزینه‌های اولیه خود دچار مشکلات اساسی هستند.
سخنگوی پویش «بد سرپرست تنهاتر است» با بیان اینکه ما از برگزاری نمایشگاه نقاشی «هوای شهرم را آبی کشیدم» دو هدف را دنبال می‌کنیم گفت: هدف اول این است که ناملایمات و زخم‌هایی را که به این بچه‌ها تحمیل می‌شود به جامعه گوشزد کنیم و هرکدام از ما در هر جایگاه و موقعیتی که قرار داریم برای مهربان‌تر شدن شهر با آن‌ها تلاش کنیم. هدف دوم هم این است که با فروش آثار نقاشی بچه‌ها به مدارس کوکان کار برای تأمین هزینه‌های جاری کمکی هرچند ناچیز بشود.
مهناز افشار در ادامه مدارسی که در این نمایشگاه حضور دارند را نام برد و گفت: با مشارکت فرهنگسرای ارسباران و با همراهی شهرداری مناطق 19، 20، 17، 15 و 21 در نمایشگاه نقاشی «هوای شهرم را آبی کشیدم» آثاری از کودکان مدارس صبح رویش، مدرسه مهربانی پارس، ایلیا، عرفانه، زینبیه، انجمن حمایت از کودکان کار و موسسه شکوفایی استعدادهای کودکان مهر را شاهد خواهیم بود.
سخنگوی پویش بد سرپرست تنهاتر است، در متن دعوت‌نامه خود نوشته است: «دل زمین که می‌گیرد، نفس آسمان که تنگ می‌شود، زیر طاق این شهر، کودکانی هستند که خیابان به خیابان می‌چرخند و آلودگی استنشاق می‌کنند تا نان‌آور خانه باشند، کودکی‌هایشان خلاصه می‌شود به همان چندساعتی که در مدرسه حضور دارند، مدرسه برایشان یعنی خانه، یعنی پناهگاه، یعنی بهشت. بهشتی که برای تأمین هزینه‌هایش مشکلات اساسی دارد.
‎کودکان کار، برایمان از آسمان پاک نقاشی کشیدند و حالا قرار است این نقاشی‌ها را با همت عالی شما بفروشیم تا مدرسه‌شان، مدرسه‌تر شود.»
‎گفتنی است این نمایشگاه بیست و نهم دی‌ماه همزمان با روز هوای پاک از ساعت 17 تا 20 در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت