رئیس انجمن دوستداران میراث‌ فرهنگی خلیج‌فارس بندر ماهشهر:

مسؤولان برای ایجاد خانه صنایع‌ دستی شهرستان بندر ماهشهر همت کنند

عصر نمایشگاه- رئیس انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی خلیج‌فارس بندر ماهشهر گفت:‌ مسؤولان برای ایجاد خانه صنایع‌ دستی این شهرستان همت کنند.

مسؤولان برای ایجاد خانه صنایع‌ دستی شهرستان بندر ماهشهر همت کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ،غلام عباس اویسی اظهار کرد: امسال خوشبختانه برخلاف سال‌های گذشته به همت بخشدار مرکزی بندر ماهشهر، در دومین جشنواره توانمندی‌های روستایی، بندر ماهشهر دارای یک غرفه است.

وی افزود: این غرفه به منظور معرفی تولیدات صنعتگران و روستاییان بندرماهشهر راه‌اندازی شد که به خوبی ظرفیت و توانمندی ماهشهر را علاوه بر وجود صنایع پتروشیمی، در این صنعت نیز به نمایش گذاشت.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی خلیج‌فارس در ادامه به معرفی محصولات ارائه شده در این غرفه پرداخت و گفت: در این نمایشگاه سه نوع شیرینی محلی بنام های کُکال، کلوچه خرمایی، تنگیله و خرمای صادراتی البو و گیوه زنانه، چرم‌دوزی، کپوبافی، جاجیم و گلیم‌های صنعتگران بندر ماهشهر عرضه شد.

اویسی اضافه کرد: استقبال از خرما و شیرینی‌های محلی فوق‌العاده بود و به طور مثال شرکت ثمر نخل خوزستان (البو) با ارائه خرماهای صادراتی خود در بسته‌بندی‌های جدید رونق خاصی به غرفه بندر ماهشهر بخشید.

وی با اشاره به استقبال خوب مسؤولان کشوری حاضر در نمایشگاه، اظهار کرد: استقبال به گونه‌ای بود که رضوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، در بازدید از غرفه بندر ماهشهر با توجه به کیفیت خرما و نوع بسته‌بندی محصولات پیشنهاد همکاری برای افزایش صادرات این خرما به کشورهای دیگر داد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های انجمن دوستداران میراث فرهنگی خلیج‌فارس، عنوان کرد: این انجمن با توجه به حجم فعالیت‌های موجود در این زمینه و اهمیت آن، با هدف همیاری با رئیس اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان بندر ماهشهر و ارائه ایده‌هایی در زمینه معرفی و توسعه گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان تأسیس شد.

اویسی اضافه کرد: لذا از زمان تأسیس سعی شده با تأکید بر برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی به معرفی ادبا، فرهیختگان و سنن و آداب این شهرستان همراه با غذاهای محلی پرداخته شود.

رئیس انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی خلیج‌فارس در ادامه به اساسی‌ترین مشکل حوزه صنایع‌دستی و امور گردشگری شهرستان بندر ماهشهر اشاره کرد و گفت: مشکل عمده صنعتگران در این شهرستان عدم وجود خانه صنایع‌دستی است.

وی ادامه داد: با ایجاد خانه صنایع‌ دستی کلیه تولیدات دستی روستاییان و صنعتگران در یک مکان و به شیوه مناسب و تأثیرگذار قابل نمایش خواهد بود و زمینه فروش این محصولات برای کمک به اقتصاد صنعتگران، ایجاد انگیزه در آنها برای ادامه فعالیت و حفظ صنایع‌ دستی این شهرستان فراهم خواهد شد.

اویسی در پایان با درخواست از مسؤولان به توجه ویژه برای ایجاد خانه صنایع‌دستی ماهشهر، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکل بیکاری در شهرستان و اهمیت بالای اشتغال‌زایی، با تحقق این امر مسلماً کمک شایانی به اشتغال جوانان این منطقه خواهد شد، لذا ضرورت دارد مسؤولان در این زمینه همت کنند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت