در نگارستان اشراق قم ؛

برپایی نخستین نمایشگاه تصویرگری کتاب‌های کودکان و نوجوانان در قم

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه تصویرگری با عنوان ایده هایی برای کتابهای تصویری کودکان ونوجوانان بیستم تا سی ام دی ماه در نگارستان اشراق قم برگزار می شود.

برپایی نخستین نمایشگاه تصویرگری کتاب‌های کودکان و نوجوانان در قم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، فرید الدین ملائی مسئول برگزاری نمایشگاه آثار تصویرگری، گفت: این نمایشگاه برای نخستین بار به همت جمعی از هنرمندان تصویرگر، تشکیل شده و آثار برگزیدۀ تصویرگری با موضوع «ایده‌هایی برای کتابهای تصویری کودکان و نوجوانان در ایران» از بیستم تا سی‌ام دی ماه در نگارستان اشراق برگزار می شود.

وی افزود:  این نمایشگاه دستاورد دو سال تلاش تخصصیِ جمعی از تصویرگران حرفه‌ای کشور، با هدف شناسایی و تقویت قابلیت‌های بومی در تولید کتاب‌های تصویری برای مخاطب کودک و نوجوان ایرانی  است  که در نگارستان اشراق قم به نمایش در می آید.

ملائی ادامه داد: 100 اثری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود، در قالب کتاب‌های تصویری ناشران معتبر ایران و جهان منتشر شده و تعدادی از آنها به جشنواره‌های معتبر داخلی و بین‌المللی راه یافته اند.

مسئول برگزاری نمایشگاه آثار تصویر گری تصریح کرد: بسیاری از آثار انتخاب‌شده برای این نمایشگاه، در قالب کتاب‌های تصویری ناشران معتبر ایران و جهان منتشر شده و تعدادی از آنها به جشنواره‌های معتبر داخلی و بین‌المللی راه یافته اند.

وی اظهار داشت: در برپایی این نمایشگاه در  پی آن بوده ایم که آثار را از منظر تخصصی و علمی،  ارائه کنیم که ضمن برخورداری از کیفیت هنری مناسب، قابلیت ارتباط بصری با مخاطبان در گروه‌های سنّی مختلف را نیز داشته باشند.

ملائی  خاطر نشان ساخت: بسیاری از این آثار در قالب کتاب‌های تصویری برای کودکان و نوجوانان توسط ناشران ایرانی و غیرایرانی منتشر شده است.

مسئول برگزاری نمایشگاه آثار تصویر گری یاد آور شد: تعدادی از این آثار به جشنواره‌‌های داخلی و بین‌المللی تصویرگری کتاب، مانند: نامی کره، شارجه، بلگراد و دوسالانۀ ملی نگارگری ایران راه یافته و به نمایش گذاشته شده است.

وی ابراز داشت:  برگزاری نشست علمی با موضوع «کتابهای تصویری کودکان» همراه با سخنرانی اساتید این حوزه، از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه خواهد بود.

گقتنی  است: آیین افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مسؤلان فرهنگی، اساتید تصویرگری، هنرمندان و اهالی رسانه ساعت 17 روز دوشنبه 20 دیماه در نگارستان اشراق واقع در خیابان شهداء(صفاییه) برگزار و علاقه‌مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه  صبح ‌ها از ساعت 9 تا 13 و بعد از ظهرها از ساعت 16:30 تا 20:30 به نگارستان اشراق مراجعه کنند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
      آرشیو

      دانلود با کیفیت