سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت و انرژی کیش؛

معاون پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد:شناسایی منابع عظیم هیدرات گازی در بخش ایرانی دریای عمان

عصر نمایشگاه- معاون فناوری و روابط بین‌‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اقدامات انجام‌شده در این پژوهشگاه از شناسایی منابع عظیم هیدرات گازی در بخش ایرانی دریای عمان خبر داد.

معاون پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد:شناسایی منابع عظیم هیدرات گازی در بخش ایرانی دریای عمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از عصربازار، منصور بزمی در حاشیه این نمایشگاه، منصور بزمی، درباره اقدامات انجام‌شده توسط پژوهشگاه صنعت نفت، اظهارکرد: پژوهشگاه صنعت نفت با همکاری مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به منظور افزایش میزان ذخایر انرژی راهبردی کشور و نیز انتقال و توسعه فناوری‌های لازم برای کشف و استخراج منابع نامتعارف نسبت به اجرای دو پروژه مهم ملی اقدام کرده است که شناسایی منابع شیل گازی در استان لرستان با مشارکت دانشگاه آخن آلمان یکی از آن‌ها بود که اجرا شد.

وی با بیان اینکه شناسایی منابع هیدرات گازی در دریای عمان نیز دومین پروژه ملی پژوهشگاه صنعت نفت است، گفت: فاز اول آن با موفقیت خاتمه یافته و براساس نتایج حاصل در فاز اول، منابع عظیم هیدرات گازی در بخش ایرانی دریای عمان شناسایی شد.
معاون فناوری و روابط بین‌‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: در فاز دوم این طرح که مجددا با محوریت پژوهشگاه اجرایی خواهد شد، تهیه نقشه جامع این منابع و حفر چند حلقه چاه اکتشافی در دستور کار قرار گرفته است.

بزمی با بیان اینکه در یک دهه گذشته، پژوهشگاه با توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های خود، توسعه و انتقال فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت کشور را بعنوان یکی از سرفصل‌های اصلی کاری مورد توجه مضاعف قرارداده، اظهار کرد: تمرکز اصلی پژوهشگاه بر اجرای تحقیقات کاربردی و صنعتی قرار دارد که این پژوهش‌ها در سه پردیس توسعه فناوری مختص به صنایع بالادستی، صنایع پایین‌دستی و انرژی و محیط زیست در جریان است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مهم این پژوهشگاه، اجرای طرح پژوهشی مروارید خلیج فارس است که بزرگ‌ترین طرح پژوهشی کشور به شمار می‌آید و پژوهشگاه این طرح را با مشارکت مجموعه‌ای از شرکای خارجی برای کارفرمای آن (شرکت نفت فلات قاره ایران) اجرا کرده است.

معاون فناوری و روابط بین‌‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه هدف این طرح، مدلسازی سه بعدی سیستم‌های نفتی در خلیج فارس و دریای عمان به منظور شناسایی منابع هیدروکربوری برای اکتشاف است، گفت: این مدل سه بعدی از سیستم‌های نفتی برای کل سواحل خلیج فارس و دریای عمان برای شناسایی مسیرهای مهاجرت نفت و گاز مفید بوده و حاصل این پروژه در افزایش احتمال کشف منابع جدید و کاهش هزینه حفاری‌های اکتشافی تاثیری بزرگ خواهد داشت.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت