مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین :

رتبه برتر نمایشگاه توانمندی های روستائیان به قزوین رسید

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: حضور چشمگیر قزوین در تمامی ابعاد مورد نظر مسئولان برگزار کننده نمایشگاه توانمندی های روستائیان کشور باعث کسب رتبه برتر استان در این نمایشگاه شد.

رتبه برتر نمایشگاه توانمندی های روستائیان به قزوین رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، کریم حبیبی انبوهی در حاشیه اختتامیه دومین نمایشگاه توانمندی های روستائیان که در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد ابعاد حضور این استان در نمایشگاه مذکور و نیز دلایل انتخاب قزوین به عنوان یکی از استان های برتر را تشریح کرد.
وی افزود: با توجه به نامگذاری سال 95 توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و نیز شعار دومین نمایشگاه توانمندی های روستایی کشور با عنوان 'روستا و اقتصاد مقاومتی'، دفتر امور روستایی استانداری قزوین در این راستا و نیز در پی دستورالعمل ارسالی توسط معاونت توسعه روستایی، در این نمایشگاه شرکت کرد.
وی اضافه کرد: شناسایی و معرفی ظرفیت های روستایی شهرستان های کشور، مزیت های نسبی روستاهای هر شهرستان، کارآفرینان روستایی و زنان کارآفرین از جمله محورهای حضور دفتر امور روستایی استان در این نمایشگاه بود.
حبیبی انبوهی ادامه داد: استان قزوین تنها استانی بود که به معرفی روستاهای بدون بیکار، روستاهای نمونه و الگوی مشارکت و نیز روستاهای دارای سند توسعه روستایی بر مبنای مشارکت در این نمایشگاه پرداخت.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با اشاره به اینکه قزوین تنها استانی بود که با 8 شرکت دانش بنیان در زمینه تولیدات مورد نیاز فعالیت های کشاورزی و دامپروری فعال در این نمایشگاه شرکت کرد، یادآور شد: در کنار ظرفیت های سرمایه گذاری استان، در مناطق روستایی نیز برای نخستین مرتبه عنوان هایی در 4 بخش انرژی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری به دو زبان منتشر و از آن رونمایی شد.
به گفته وی، علاوه بر مساله یاد شد، کتاب گردشگری استان قزوین و نیز بروشورهای ویژه معرفی هر شهرستان در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه شد.
حبیبی انبوهی ادامه داد: معرفی سبک زندگی و نمایش فعالیت های روستایی به صورت زنده در قالب ساخت یک خانه روستایی از منطقه الموت یکی دیگر از ابعاد حضور دفتر امور روستایی در این نمایشگاه بود که مورد استقبال بی نظیر بازدیدکنندگان قرار گرفت.
وی افزود: علاوه بر این، چند برنامه آئینی از جمله اجرای موسیقی و بازی های محلی از مناطق مختلف استان، به خصوص ایلات و عشایر بخش کوهین، اجرای موسیقی تاتی از شهرستان تاکستان و اجرای موسیقی محلی منطقه الموت از دیگر برنامه های ما در نمایشگاه توانمندی های روستائیان کشور بود.
حبیبی افزود: در بخش مراسم آئینی نیز برای نخستین مرتبه منظومه عاشقانه 'عزیز و نگار' با حضور استاندار قزوین و با بازدیدکنندگان به مورد اجرا درآمد.
وی، اجرای موسیقی محلی 'رعنای' و نیز اجرای مراسم 'عروس بران' از منطقه الموت را از دیگر برنامه های آئینی به مورد اجرا از سوی دفتر امور روستایی استانداری قزوین در دومین نمایشگاه توانمندی های روستایی برشمرد.
دومین نمایشگاه توانمندی های روستائیان از 15 دی ماه جاری به مدت 4 روز و با حضور ٣١ استان از سراسر کشور در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت