رئیس اداره میراث فرهنگی بندر ماهشهر:

نبود نمایشگاه دائمی برای ارائه محصولات صنایع‌دستی از مشکلات جدی صنعتگران ماهشهری است

عصر نمایشگاه- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر ماهشهر گفت: نبود فضای دائمی برای ارائه محصولات صنایع‌دستی از مشکلات جدی صنعتگران ماهشهری است.

نبود نمایشگاه دائمی برای ارائه محصولات صنایع‌دستی از مشکلات جدی صنعتگران ماهشهری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، سارا عبادی اظهار کرد: به مدت یک هفته میزبان صنعتگرانی در رشته‌های مختلف از چند استان و به ویژه استان خوزستان و در اولویت، صنعتگران شهرستان بندر ماهشهر هستیم.

وی افزود: در این نمایشگاه که با همکاری فرمانداری شهرستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر ماهشهر برگزار شده، علاوه بر عرضه صنایع‌دستی صنعتگران، اقوام نیز با به نمایش گذاشتن آداب و سنن و ارائه غذاها و نان‌های محلی حضور دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر ماهشهر به هدف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه توسعه و ترویج صنایع دستی شهرستان و حمایت از این صنعت و صنعتگران شهرستان است.

عبادی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 30 رشته صنایع دستی در شهرستان توسط صنعتگران بومی به صورت تخصصی فعال است.

وی مشکل جدی پیش روی صنعت‌گران را عدم فضای دائمی برای ارائه محصولات خود عنوان کرد و افزود: رشته‌های کاربردی که توسط صنعتگران بومی به صورت تخصصی تولید می‌شوند نیاز به فضایی برای ارائه محصولات خود دارند.

عبادی ادامه داد: تولید انبوه این حرفه‌ها مانند گلیم، جاجیم، حصیر، گیوه، گبه و ... موجب اشتغال پایدار می‌شود.

وی همچنین به تولیدات ارائه شده در ادارات مختلف اشاره کرد و گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی، اداره زندان بندر ماهشهر و کمیته امداد امام خمینی (ره) طی دو سال گذشته کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف توسط مربیان اداره میراث فرهنگی برگزار شده که امروز با ارائه تولیدات خود حضور دارند.

عبادی در پایان خاطرنشان کرد: در نمایشگاه امروز حدود 50 غرفه صنایع دستی کارهای خود را به نمایش گذاشتند که از این میان صنعت‌گران شهرستان ماهشهر 20 غرفه را به خود اختصاص داده‌اند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت