هنرمند طلاکوب افغانستانی گفت :

شرکت در نمایشگاه‌های خارجی به نام ایران

عصر نمایشگاه- هنرمند طلاکوب افغانستانی با بیان اینکه هیچ حمایتی از هنر طلاکوبی نمی‌شود و این هنر در معرض انقراض است، گفت: جوانان به جای اشتغال در کارهای هنری به دنبال کارهای راحت‌تر مثل فعالیت در فست‌فودها و موبایل‌فروشی هستند.

شرکت در نمایشگاه‌های خارجی به نام ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، عبدالقیوم بیانی هنرمند طلاکوب افغانستانی نه تنها میراث دیار هنرپرور اصفهان را به ارمغان برده بلکه با لهجه اصفهانی نیز صحبت می‌کند، او از فراز و فرودهای سال‌های زندگی‌اش پس از مهاجرت از افغانستان می‌گوید اینکه برای رسیدن به این جایگاه چه سختی‌ها و تلاش‌های را متحمل شده است.

    سال‌هاست که آثار هنری اش در بازار مسگرهای میدان امام اصفهان توسط تجار داخل و خارج کشور خریداری و به کشورهای اروپایی صادر می شود، علاوه بر این نشان کیفیت برتر هنر صنایع دستی از سازمان یونسکو در سال 2012 را کسب کرده است.

    وی با بیان اینکه با حمله طالبان به افغانستان به ایران مهاجرت کرده و ساکن اصفهان شدم و کارگاه کوچک طلاکوبی راه‌اندازی کردم گفت: برای یادگیری این فن چهار هنر طلاکوبی، مجسمه سازی، مشبک کاری و دوات کاری لازم است که من همه آنها را بدون استاد فرا گرفتم.

    این هنرمند طلاکوب افزود: جوانان علاقه‌مند هستند به سراغ کارهای راحت از جمله باز کردن مغازه فست فودی و موبایل فروشی بروند و حاضر نیستند سختی‌ها و مشقت‌های هنر طلاکوبی را تحمل کنند.

    بیانی تصریح کرد: هنر طلاکوبی عمر بالایی دارد و تا صدها سال ماندگار است چون از جنس فولاد و دارای مقاومت بالایی است و طلا و نقره کوبیده شده در فولاد به هیچ‌وجه آسیب‌پذیر نیست.

    وی افزود: دارای نشان سازمان یونسکو در  سال2012هستم، ایران بیش از 140 نشان الگوی برتر را دریافت کرده است در حالی که کشورهای دیگر بیش از 80 نشان ندارند اما با این حال با وجود همه خدمت‌های که برای اعتلای این هنر داشته‌ و از انقراض آن جلوگیری کرده‌ام اما هیچ حمایتی از من نشده است.

    این هنرمند طلاکوب کار افغانستانی گفت: در سال 2012 نشان کیفیت برتر صنایع دستی را سازمان یونسکو دریافت کردم و شاید در دنیا تنها کسی باشم که نشان مهر اصالت سازمان یونسکو را دارم و 2 بار نشان ملی کشور ایران را دریافت کردم.

    به گزارش فارس وی تصریح کرد: این هنر، هنر ایرانی، افغانستانی، هندی و چچنی در حال انقراض است و هیچ حمایتی از آن انجام نمی‌شود در حالی که طلاکوبی هنری است که برای نسل‌های بعد ایران ماندگار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت