مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان لوستر :

نمایشگاه لوستر، شگفتی‌های هنر ایرانی را نشان می‌دهد

عصر نمایشگاه- مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان لوستر و مجری بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌‎المللی لوستر و چراغ‌های تزیینی، برگزاری این دوره از نمایشگاه را جلوه شگفتی‌های هنر ایرانی اعلام کرد.

نمایشگاه لوستر، شگفتی‌های هنر ایرانی را نشان می‌دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر،  محمدرضا قره‌یاضی در خصوص برگزاری بیست و چهارمین دوره نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی لوستر و چراغ‌های تزیینی، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: این دوره از نمایشگاه، از روز دوشنبه 27 دی‌ماه و به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی که یکی از تولیدکنندگان لوستر در کشور است، با بیان اینکه امسال 180 شرکت داخلی و خارجی، بویژه شرکت‌هایی از ایتالیا با برندهای معروف و معتبر در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: این فرصتی مناسب برای ارائه توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی است. همچنین نشان می‌دهد بازار ایران قابل توجه و اعتنا تولیدکنندگان مطرح دنیا قرار گرفته است.

مدیر شرکت روشنایی اضافه کرد: تولیدکنندگانی که مجوز حضور در این نمایشگاه را بدست آورده‌اند، از نظر استاندارد و کیفیت محصولات مورد تائید اتحادیه هستند و مطمئنا توانمندی‌های کشورمان در این صنعت را به نمایش می‌گذارند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در 9 ماه گذشته، تولید و صادرات لوستر بیش از 500 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته که اتفاق بسیار مهم و قابل توجه است،  افزود: حمایت دولت از تولیدکنندگان لوستر برای افزایش و بهبود صادرات آن، امری مهم است زیرا درحال حاضر ایران جزو 5 برند برتر دنیاست و در کنار کشورهای ایتالیا، چک، فرانسه و چین قرار گرفته است.

قره‌یاضی در خصوص نقش اتحادیه تهیه کنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر در خصوص پیشرفت این صنعت اظهارکرد: اتحادیه پدر و سنبل رشد و ترقی است و اگر وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم بصورت اصولی کارها را پیش ببریم. اتحادیه امروز با نظارت برکالا، مقابله با گرانفروشی، صدور جواز و برگزاری کلاس‌های آموزشی درصدد افزایش و بهبود تولیدات درجهت جلب رضایت مشتریان داخلی و خارجی است.

وی با تاکید براینکه هماهنگی بین نهادهای دولتی و خصوصی، به رشد بهتر این صنعت و رسیدن آن به استاندارد جهانی کمک می‌کند، اضافه کرد: اگر خط مشی دولت کمک به صادرات بیشتر و اتکای کشور به درآمدهای غیرنفتی است، تنها راه آن کمک به صنعت‌هایی مانند بلور، چینی و لوستر است که بتوانند با تثبت جایگاه خود در بازارهای جهانی، به خوبی در فضای اقتصاد مقاومتی همراه دولت و کشور بوده و با افزایش صادرات، به بهبود نقدینگی و بالارفتن درآمدهای غیر نفتی کمک کند.

مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان لوستر و چراغ‌های روشنایی بر نقش انرژی ارزان و اطلاعات دولت در مورد فرهنگ و نیازهای خاص جوامع بین‌المللی در بهبود و افزایش تولید و صادرات لوستر و چراغ‌های تزئینی تاکید کرد و یادآور شد: تولیدکنندگان در ایران مشکلات عدیده و دغدغه‌های بسیاری دارند که تاثیر بسیاری بر محصولات و صادرات‌شان دارد.

وی اضافه کرد: هزینه‌های گاز و برق خصوصا برای تولیدکنندگان بلور، چینی و لوستر کمرشکن است و نوسانات ارزی هم تاثیرمنفی بر عملکردشان دارد که دولت‌مردان می‌توانند با اخذ تصمیمات خاص و به موقع، به آنها کمک شایانی کنند. مطمئنا گام برداشتن برای رسیدن به هدف اقتصاد مقاومتی، نیازمند همراهی بهتر دولت با تولیدکنندگان است، اتفاقی که ثمره آن با افزایش صادرات و افزایش ارزآوری برای کشور قابل لمس خواهد بود.

قره‌یاضی همچنین یادآور شد: متاسفانه قیمت تمام شده محصول در کشورمان با قیمت‌های رقبای خارجی قابل مقایسه نیست زیرا عوامل تعیین کننده در بهبود تولیدات در ایران گران است. امروز نیروی کار و انرژی هزینه‌های سرسام‌آوری برای تولیدکننده درپی دارد ولی اگر تسهیلات دولتی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود، مطمئنا تولیدکنندگان حوزه بلور، چینی و لوستر، تولیدات و صادرات بهتری خواهند داشت.

وی با درخواست از وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر مدیران مرتبط در این حوزه برای حضور در نمایشگاه تاکید کرد: این نمایشگاه، نمایشگاه تخصصی است که برندهای معروفی در آن شرکت کرده‌اند که حضور وزیر و مدیران ارشد و مرتبط با این حوزه و حمایت آنها حتی بصورت لفظی، انگیزه تولیدکنندگان را افزایش می‌دهد.

مدیر شرکت روشنایی همچنین اعلام کرد برای نخستین مرتبه، زمان نمایشگاه به ساعت 12 تا 20 تغییر کرده است زیرا از یک‌سو جلوه بهتر لوستر و چراغ‌های تزئینی نیاز به تاریکی هوا دارد و از سوی دیگر مردم و کارمندان می‌توانند بعد از ساعت کاری از نمایشگاه بازدید کرده و از محصولات ارائه شده در آن، بهره لازم را ببرند.

وی در ادامه تاکید کرد: با تائید اتحادیه، بهترین سازندگان در نمایشگاه حضور یافته تا مصرف کنندگان با آرامش فکری بهتری می‌توانند محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنند.

قره‌یاضی از متقاضیان و تولیدکنندگان سراسر کشور دعوت کرد از نوآوری‌ها و تولیدات برتر ایرانی در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی لوستر و چراغ‌های تزیینی بازدید کنند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت