معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاح نمایشگاه کتاب هرمزگان مطرح کرد

افزایش ۸ درصدی چاپ عناوین کتاب در سال جاری

عصر نمایشگاه- معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب بندرعباس گفت: در سال جاری تعداد ۶۰ هزار عنوان کتاب، چاپ اول و چاپ مجدد شده که نسبت به سال گذشته افزایش ۸ درصدی را در این حوزه شاهد هستم.

افزایش ۸ درصدی چاپ عناوین کتاب در سال جاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، سید عباس صالحی در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان هرمزگان که شامگاه روز گذشته(26 دی) درشهر بندرعباس برگزار شد گفت: هرمزگان به عنوان یکی از استان های غنی در حوزه فرهنگ و ادب شناخته می شود که دلیل آن برگزاری 14 دوره نمایشگاه کتاب و جشنواره های مختلف هنری و فرهنگی است.

وی با یادآوری این که فرهنگ شفاهی و مکتوب استان می تواند سال ها و قرن ها پیام رسان فرهنگ ایرانی در کشور باشد تصریح کرد: انقلاب اسلامی فرصتی را برای گسترش و توسعه فرهنگ به ویژه در حوزه کتاب به وجود آورده است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد چاپ کتاب در سال های اخیر تصریح کرد: تنها در سال 95 تعداد 60 هزار عنوان کتاب، چاپ اول و چاپ مجدد شده که نسبت به سال گذشته افزایش 8 درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: یکی از رویکردهای جدی دولت تدبیر و امید توسعه و گسترش حوزه فرهنگ مکتوب در تمامی استان ها است که نقش تاثیر گذاری در ماندگاری فرهنگ اقوام ایرانی دارد.

صالحی در ادامه خاطر نشان کرد: در راستای توسعه و گسترش فرهنگ در استان ها، اعتبارات فرهنگی را 23 درصد به صورت مستقیم و 33 درصد به صورت غیر مستقیم به استان ها اختصاص دادیم.حمایت از 120مولف ، برگزاری 130 جشنواره ادبی و برگزاری 50 مراسم کتاب تنها گوشه ای از فعالیت های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها بوده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: هرمزگان یکی از استان های فعال و پویا در زمینه فرهنگی و هنری است که در این میان باید به تعطیلی کنگره شعر و داستان جوان در سال های اخیر اشاره کرد. امیدوارم  به زودی با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان این کنگره مجددا برگزار شود.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و اهمیت کتاب در جامعه گفت: برگزاری نمایشگاه های کتاب در استان ها سبب دسترسی بیشتر به کتاب، دیده شدن مولف ها و عنوان های جدید می‌شود. نمایشگاه کتاب تنها به ارائه کتاب و یا فروش آن محدود نمی شود بلکه یک جشنواره با محوریت کتاب است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود تاکید کرد: باید فرصتی را فراهم کنیم تا خرید یا معرفی کتاب ها منوط به برگزاری نمایشگاه در استان نباشد بلکه باید با گسترش فضای کتابفروشی ها این فرصت را به صورت دائمی برای جامعه ایجاد کنیم.

چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاریخ 26دی تا 2 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های واقع در سه راه جهانبار برگزار می‌شود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت