معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

برگزاری بیش از ۸۰ نمایشگاه برای ایجاد جریان فرهنگی بر مبنای کتاب

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افزون بر ۸۰ نمایشگاه کتاب در سه سال گذشته با هدف ایجاد موج فرهنگی بر مبنای کتاب در کشور برگزار شده و این هدف با اجرای برنامه های مختلف پی گیری می شود.

برگزاری بیش از ۸۰ نمایشگاه برای ایجاد جریان فرهنگی بر مبنای کتاب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، سید عباس صالحی در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان اظهار داشت: این نمایشگاه ها به دیده و خوانده شدن کتاب هایی که در کشور منتشر می شود کمک کرده و بر میزان دسترسی مردم به کتاب می افزاید.
وی با اشاره به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان تصریح کرد: علاوه بر این نمایشگاه ها، جشنواره های کتاب نیز از رویدادهای فرهنگی است که برای این منظور پی گیری و اجرایی می شود.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر افزایش دسترسی مردم به کتاب در راستای هدف یاد شده ، اضافه کرد: باید در استان ها کتاب فروشی های خوب و کتاب فروشان کتاب شناس داشت و علاوه بر آن باید جریان و فرهنگ کتاب خوانی از سنین کودکی و خانواده شکل گیرد.
وی اظهار داشت: جام باشگاه های کتاب خوانی از اقدام های دیگری است که در 16 شهر کشور با هزاران عضو و صدها باشگاه شکل گرفته که امید می رود هرمزگان نیز از این جریان استقبال کند.
صالحی به رویکرد جدید دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: این رویکرد برای افزایش سهم استان ها در حوزه فرهنگی آغاز شده است.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : در3 سال گذشته 33 درصد اعتبارهای معاونت فرهنگی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در قالب تفاهم نامه های مختلف به سمت استان ها هدایت شد.
صالحی اضافه کرد: هرمزگان در بین استان های کشور دارای جایگاه ویژه ای است که فرهنگ شفاهی آن می تواند قرن ها یاری رسان فرهنگ کشور باشد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: این امر سبب شده این معاونت و وزارتخانه توجه ویژه ای به این استان داشته باشد و برای احیای برخی رویدادهای فرهنگی متوقف شده آن تلاش کند.
وی بیان کرد: کنگره شعر و داستان جوان هرمزگان یکی از این رویدادهاست که امید می رود تا قبل از پایان دولت بتوان آنرا احیا کرد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز اشاره کرد و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت سرشناس و شاخص اهل قلم بودند که نبودشان علاوه بر انقلاب اسلامی برای فرهنگ کشور نیز یک ضایعه بزرگ محسوب می شود که از وی افزون بر 100 اثر فردی و جمعی منتشر شده است.
چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان که از 26 دی کار خود را در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بندرعباس آغاز کرده تا دوم بهمن ماه ادامه دارد.
امسال افزون بر 66 هزار عنوان کتاب از سوی 650 ناشر و نمایندگی انتشاراتی در این نمایشگاه عرضه می شود.
47 غرفه رسانه های دیجیتال و 25 غرفه ناشران قرآنی نیز در این نمایشگاه برای استفاده علاقه مندان دایر شده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت