به همت رایزنی فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران در مادرید ؛

نمایشگاه هنر ایرانی اسلامی در مادرید افتتاح شد

عصر نمایشگاه- به همت رایزنی فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران در مادرید ، نمایشگاه 'هنر ایرانی اسلامی' در مرکز هنری و فرهنگی‌ 'کاسا کانتابریا' در مادرید افتتاح شد .

نمایشگاه هنر ایرانی اسلامی در مادرید افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، این نمایشگاه با حضور سفیر ، رایزن فرهنگی‌ ، اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران و جمعی از علاقمندان ایرانی و اسپانیایی افزون بر هنرمندانی که در این نمایشگاه ، آثار خود را به نمایش گذاشتند ، شروع به کار کرد .
در آغاز این افتتاحیه ، «خوسه ماریا کنده» رئیس مرکز فرهنگی‌ و هنری کاسا کانتابریا ضمن خوش آمد گویی به حضار گفت :من معتقدم که ایالت کانتبریا (شمال اسپانیا ) و ایران یک سری عوامل مشترکی دارند که آنها را به هم نزدیکتر می‌ کند.
وی افزود :هرچند که از نظر مکانی ، ما از هم دور هستیم اما از نظر قلبی به هم نزدیک می‌ باشیم و من فکر می‌ کنم که این عوامل، رمز و راز بزرگ و جادویی است که چه فرهنگ کانتابریا و چه فرهنگ ایرانی دارند و این امر ، ما را به هم نزدیک می‌ کند .
وی افزود : ایالت کانتابریا بیش از هر وقت دیگر آرزوی گسترش شبکه های خود به دیگر ملت ها و فرهنگ ها را دارد و می‌ خواهد در این راستا ، روابط خود با ایران را افزایش دهد و این نمایشگاه می‌ تواند سنگ پایه این روابط باشد .
«محمد حسن فدایی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا نیز در سخنانی ، از کاسا کانتابریا در برگزاری این نمایشگاه و کمک در توسعه همکاری ها بین دو کشور ایران و اسپانیا و همچنین از رایزنی فرهنگی‌ در سازماندهی این نمایشگاه ، تشکر کرد .
فدایی فرد ابراز داشت : هنر ، معمولا نقش مهم و بسزایی در روابط بین دو کشور ایران و اسپانیا داشته و روابط فرهنگی‌ نقش مهمی‌ در توسعه روابط بین دو کشور داشته است .
وی گفت :ما روابط بسیار خوب سیاسی، اقتصادی ، پارلمانی و فرهنگی‌ با اسپانیا داریم و من مطمئن هستم که رویدادی که در اینجا برگزار می‌ شود به ادامه کارها و تلاش هایمان کمک خواهد کرد .
فدایی فرد ادامه داد : تاریخ طولانی در روابط دیپلماتیک بین اسپانیا و ایران وجود دارد و روز 16 فوریه (28 بهمن )، چهارصدمین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور را برگزار خواهد شد.
سفیر کشورمان ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه ها نه تنها در مادرید بلکه در تمام نقاط اسپانیا برگزار شوند و روابط بین دو کشور در این زمینه ها همچنان تداوم یابند .
«علیرضا اسماعیلی» رایزن فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران در مادرید نیز ضمن خیر مقدم گویی به حضار تصریح کرد :ایران و اسپانیا دو کشور با تمدن دیرینه هستند و روابط بسیار خوبی‌ بین دو کشور وجود داشته است .
وی ادامه داد :ما خوشحالیم که در این مقطع ، این نمایشگاه را برگزار می‌ کنیم .این نمایشگاه یک جلوه بسیار کوتاهی از هنر ایرانی است و در آن هنر ایرانی و اسلامی در هم عجین شدند .
اسماعیلی همچنین یادآور شد که آثار متعددی از این نوع که در اسپانیا وجود دارد را می‌ شود در بعضی‌ از آثار اسلامی مشهوری که در این نمایشگاه وجود دارد ، دید .
در این نمایشگاه ، 45 اثر هنری از چهار هنرمند کشورمان که شامل «محمد رضا هنرور» ، «مهدی خداپناه» ،« مریم غلامی» و «علی‌ کلهر» می‌ باشند ، دیده می‌ شود که در زمینه های نگارگری ، خوش نویسی ، مینیاتور ، گل و مرغ و تذهیب قرآنی کار شده ا‌ند .
افزون بر آن ، در طول برگزاری نمایشگاه ، کارگاه هم وجود خواهد داشت تا که فرصتی برای آشنائی بیشتر بازدید کنندگان باشد .
این نمایشگاه تا روز 25 ژانویه (6 بهمن ماه )، بر پا خواهد بود .

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت