با عنوان یاد ایام ؛

نمایشگاه اسناد و عکس های تاریخی ملایر گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه اسناد و عکس های تاریخی ملایر با عنوان یاد ایام در محل نمایشگاه دائمی هنرهای تجسمی ملایر گشایش یافت.

نمایشگاه اسناد و عکس های تاریخی ملایر گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر اظهار کرد: ملایر یکی از شهرهای تاریخ ساز ایران و برخوردار از غنای فرهنگی است که به خوبی معرفی نشده است.
عبدالعظیم رضایی افزود: نیاز است با همکاری همه اقشار تاریخ و تمدن این شهرستان در میراث مکتوب و معنوی کشور و جهان به ثبت برسد تا سند محکمی برای آیندگان و معرفی فرهنگ و تمدن این خطه از ایران باشد.
وی ادامه داد: ثبت اسناد و مدارک دارای ارزش تاریخی این شهرستان در آرشیو ملی ایران و نگهداری در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به عنوان گنجینه میراث مکتوب کشور امری ضروری است و باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.
رضایی تاکید کرد: نیاز است مردم با مرکز اسناد همکاری کرده و بسیاری از اسناد تاریخی که در اختیار آنها است و یا در معرض خطر نابودی است، به مرکز اسناد تحویل دهند تا علاوه بر نگهداری، در مطالعات و بررسی های تاریخی و اجتماعی مورد بهره برداری قرار گیرد.
مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور نیز هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی بخش هایی از پیشینه تاریخی و اجتماعی مردم این شهرستان دانست و بیان کرد: امیدواریم با دوره های آموزشی که در کنار این نمایشگاه برگزار می شود، مردم بیشتر با اسناد، اهمیت و شیوه نگهداری آن آشنا شده و این امر زمینه ساز همکاری بیشتر آنها در خصوص ارایه و اهدای اسناد به این مرکز شود.
علیرضا تکلو افزود: در حال حاضر 150 هزار برگ سند تاریخی مربوط به ملایر در این مرکز نگهداری می شود که متناسب با پیشینه تاریخی و تمدن این شهرستان نیست.
وی با بیان اینکه همچنان شمار قابل توجهی از اسناد در اختیار مردم ملایر است، گفت: به طور قطع در صورت تمایل اندیشمندان و نویسندگان این شهرستان، اسناد جمع آوری شده به محصولات فرهنگی و تاریخی از جمله کتب و مستندهای تلویزیونی تبدیل خواهد شد.
تکلو شناسایی مفاخر و چهره های شاخص در حوزه های مختلف، شناسایی مجموعه داران خصوصی، گفتگو با اندیشمندان و تاریخ پژوهان برای ارایه خدمات اسنادی در راستای تالیف و تولید کتاب های تاریخی و تکمیل ذخیره اسنادی و تاریخی ملایر در آرشیو ملی ایران را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.
وی یادآور شد: هم اکنون پنج استان لرستان، کردستان، ایلام، کرمانشاه و همدان زیر پوشش این مرکز است و این آمادگی را داریم که اسلاید و تصاویر تمامی اسناد این مرکز را در اختیار پژوهشگران و علاقمندان این حوزه قرار دهیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز بیان کرد: برگزاری نمایشگاه یاد ایام در راستای هفته فرهنگی ملایر و به همت مرکز اسناد غرب کشور دایر شد که امیدواریم مورد استقبال خوب همشهریان و مشارکت بیشتر آنان با این مرکز قرار گیرد.
غلامرضا جمالی زاده افزود: 200 قطعه عکس و سند مربوط به سال های 1257 تا 1365 در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است و از امروز به مدت یک هفته دایر است.
وی ادامه داد: در طول برگزاری این نمایشگاه نیز کارگاه های آموزشی، نشست های تخصصی، اهداف و برنامه های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران توسط مرکز اسناد غرب کشور به مرکزیت استان همدان برای مدیران، تاریخ پژوهان، اساتید دانشگاه، دانشجویان و علاقه مندان تشریح خواهد شد.
نمایشگاه اسناد و عکس های تاریخی ملایر از 26 دی ماه به مدت یک هفته از ساعت 9 تا 12 ظهر و 15 تا 18 عصر در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی ملایر آماده بازدید علاقمندان است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت