رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه خبر داد

برگزاری چهارمین جشنواره استانی خوشنویسی مشق مهر در مراغه

عصر نمایشگاه- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه از برگزاری چهارمین جشنواره استانی خوشنویسی 'مشق مهر' خبر داد و گفت: این جشنواره هنری اردیبهشت سال آینده به میزبانی این شهرستان برگزار می شود.

برگزاری چهارمین جشنواره استانی خوشنویسی مشق مهر در مراغه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، احمد دادرس فیاض  افزود: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و هنر خوشنویسی‌، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری در زمینه معرفی سیره پیامبر اکرم (ص) و جایگاه ولایت و امامت‌، ایجاد بستر رقابت بین هنرمندان خوشنویس استان و نیز تبادل تجربیات و دستاوردهای هنری بین هنرمندان برگزار می شود.
وی با اشاره به آزاد بودن موضوعات و زمینه های ارائه آثار در این جشنواره ادامه داد: هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره در زمینه های مختلف از جمله آیات، روایات، احادیث و متون نظم و نثر با مفاهیم مرتبط با مبعث رسول اکرم (ص)، ولایت و امامت، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب و اقتصاد مقاومتی می توانند آثار هنری خود را به دبیرخانه این جشنواره ارائه دهند.
دادرس اضافه کرد: آثار ارسالی به این جشنواره در رشته‌ های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث بوده و علاقه مندان می ‌توانند تصویر آثار خود را تا تاریخ 15 اسفند سال جاری به پست الکترونیکی دبیرخانه این جشنواره به آدرس maraghehcalligraphers@gmail.com ارسال کنند.
وی گفت: پس از انتخاب آثار راه یافته به جشنواره و اعلام آن توسط دبیرخانه، اصل آثار انتخابی نیزباید توسط خالقان آثار برای شرکت در جشنواره تا 25 اسفند سال جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه تحویل شود.
وی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره استانی خوشنویسی مشق مهر در مراغه افزود: نمایشگاه این جشنواره هنری سوم تا دهم اردیبهشت و مراسم معرفی و تجلیل از برترین های جشنواره سوم اردیبهشت سال آینده،همزمان با سالروز مبعث پیامبر(ص) در تالار عبدالقادر مراغی این شهرستان برگزار می شود.
رئیس ادار فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه با اشاره به آثار فاخر استاد اکبر نیکخو پیشکسوت هنر خوشنویسی این شهرستان گفت: در آیین جشنواره هنری مشق مهر از زحمات و دستاوردهای این استاد هنر به عنوان یکی از پایه گذاران انجمن خوشنویسان این شهرستان نیز تجلیل می شود.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت