۱۰ خودرو برگزیده نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷

عصر نمایشگاه- نمایشگاه خودرو بین‌المللی آمریکای شمالی در دیترویت، نمایشگاهی بزرگ است که بیشتر خودروسازان دنیا، معرفی مهم‌ترین خودروهای خود را در سال پیش رو از آنجا آغاز می‌کنند.

۱۰ خودرو برگزیده نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از جام جم، نمایشگاه خودروی بین‌المللی آمریکای شمالی در دیترویت، نمایشگاهی بزرگ است که بیشتر خودروسازان دنیا، معرفی مهم‌ترین خودروهای خود را در سال پیش رو از آنجا آغاز می‌کنند. البته نمایشگاه امسال کمی متفاوت بود، زیرا برخی بزرگان خودروسازی مانند کرایسلر، جیپ، لینکلن، مزدا، هیوندای، بیوک، پورشه، جگوار و آکورا در این نمایشگاه حضور نداشتند. با این حال، خودروسازانی مانند تویوتا با محصول محبوب کمری، هوندا با خودروی اخیرا دردسرساز اودیسه و دیگر خودروسازان معروف، محصولات جدید خود را معرفی کردند. در این مقاله به معرفی ده خودروی برتر این نمایشگاه اشاره می‌کنیم که از 19 دی تا 3 بهمن در شهر دیترویت ایالات متحده در معرض دید علاقه‌مندان خودرو قرار گرفته‌اند.

نیسان روگ‌اسپرت 2017

Nissan Rogue Sport

از آنجا که روزبه‌روز بر محبوبیت خودروهای کوچک کراس‌اور افزوده می‌شود، نیسان تصمیم گرفت یک نوع روگ‌اسپرت (که در دیگر نقاط جهان با نام قشقایی معروف است)، به خودروهای خود اضافه کند. این خودرو به پرفروش‌ترین خودروهای نیسان هم تبدیل شده است. زیرکاپوت این خودرو پیشرانه چهارسیلندر با حجم 0/2 لیتر وجود دارد که قدرتی معادل 141 اسب‌بخار و گشتاور199 نیوتن‌متر تولید می‌کند.

این نیرو با جعبه‌دنده سی‌وی‌تی به چرخ‌ها منتقل می‌شود و به این ترتیب چرخ‌های جلو یا هرچهارچرخ را به حرکت درمی‌آورد. روگ‌اسپرت جای کافی برای نشستن پنج نفر دارد (درمقایسه با روگ هفت‌نفره) و نسبت به مدل قدیمی خود کمی ظریف‌تر است و روی محوری حرکت می‌کند که حدود 3/2 اینچ (8/5 سانتی‌متر) - که به طورکلی بیش از یک اینچ (5/2سانتی‌متر) کوتاه‌تر از روگ‌های نیسان- است. در این خودرو، فضای پای مسافران صندلی عقب بیش از ده سانتی‌متر کمتر شده و فضای اتاق خودرو، هنگام جمع بودن صندلی‌ها، حدود 25/0 مترمکعب، کمتر شده است. نتیجه مثبت این جمع‌وجور شدن، چابک شدن خودرو است. روگ‌اسپرت با استفاده از سیستم تعلیق مستقل چهارچرخ، روی جاده‌های ناهموار براحتی حرکت می‌کند و کمی لبخند به لب می‌آورد. مدل اس‌ال (SL) یکی از گزینه‌های خوب این خودرو است.

هوندا اودیسه 2018

Honda Odyssey

بسیاری از خانواده‌ها جذب خودروهای کراس‌اور و شاسی‌بلند هفت و هشت نفره شده‌اند، اما هیچ خودرویی به اندازه مینی‌ون نمی‌تواند آنقدر جادار و مناسب جابه‌جایی مردم و وسایلشان باشد. هوندا در این کلاس، از هفت سال گذشته تاکنون به پرفروش‌ترین خودرو تبدیل شده است. اودیسه کاملا جدید، اگرچه از قالب مینی‌ون خارج نشده، اما تغییر شکل زیبایی از ون فعلی است. این خودرو مجهز به موتور شش سیلندر 5/3 لیتری با قدرت 280 اسب‌بخار (32 اسب‌بخار قوی‌تر از خودروی قبلی) شده و به جعبه‌دنده خودکار 9 سرعته نیز متصل است. ابزارهای ابداعی داخل خودرو نیز مخصوص این مینی‌ون است. با صندلی‌های جدید Magic Slide آن، می‌توان صندلی‌های ردیف دوم را (به همراه صندلی‌های کودک) به عقب و جلو هل داد و همچنین صندلی وسط را جابه‌جا کرد. وجود چند فناوری جالب نیز خانواده‌ها را شاد نگه‌ می‌دارد. ابزار کابین واچ (CabinWatch) مانند سیستم دوربین پرستار کودک عمل می‌کند. با این دوربین و نمایشگر هشت اینچ، مسافران صندلی‌های جلو می‌توانند مراقب کودکان خود باشند که روی صندلی عقب نشسته‌اند. ابزار کابین‌تاک (CabinTalk) نیز امکان صحبت کردن والدین با کودکان را در زمانی فراهم می‌کند که آنها هدفون‌های ابزارهای سرگرمی تعبیه‌شده در صندلی عقب را به روی گوششان گذاشته‌اند. سیستم سرگرمی اودیسه صندلی عقب متشکل از یک نمایشگر2/10 اینچی و وای- فای G LTE4 است و البته این خودرو، مانند مدل قبلی جاروبرقی دارد.

اینفینیتی کیوایکس50 مفهومی

Infiniti QX50 Concept

خودروی 2003 اف‌ایکس اینفینیتی، راه را برای خودروهای کراس‌اور دیگر بازکرد. حالا خودروی مفهومی کیوایکس50، هیجان را به اینفینیتی بازگردانده است، زیرا نه‌تنها مروری بر طراحی کیوایکس50 آینده است، بلکه برخی فناوری‌های وسیله نقلیه آینده را نیز مرور می‌کند. از این فناوری‌ها می‌توان به دستیار راننده ProPilot اینفینیتی و نیسان و همچنین موتور چهار سیلندر خطی فشاری متغیر توربوی وی‌سی (VC) اشاره کرد. موتور این خودرو در مصرف سوخت بهینه است و نسبت به موتورهای شش سیلندری حدود 27 درصد در مصرف سوخت، صرفه‌جویی می‌کند و جایگزین مناسبی برای خودروهای دیزلی و هیبریدی گرانقیمت است. نسبت تراکم موتور این خودرو 8:1 (برای عملکرد بالا) و 14:1 (برای کیفیت بالا) است. در موتورهای معمولی این نسبت ثابت است. این خودرو نیرویی معادل 268 اسب‌بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر تولید می‌کند.

فولکس‌واگن مفهومی آی‌دی‌باز

VW I.D Buzz Concept

شرکت خودروسازی فولکس‌واگن، خودروی جدید مفهومی آی.دی باز (I.D.Buzz) را در نمایشگاه دیترویت امسال به نمایش گذاشته است. این خودرو تمام الکتریکی است. این ون، 492 سانتی‌متر طول و 6/197 سانتی‌متر عرض و 3/196 سانتی‌متر ارتفاع داشته و جعبه مانند است. طراحی آن از مدل اولیه‌اش، یعنی اتوبوس موتور- عقب ساخت 1329/ 1950، الهام بسیاری گرفته است. نیروی این ون با استفاده از یک جفت موتور الکتریکی که می‌توانند توانی معادل 369 اسب‌بخار تولید کنند، تامین شده و به چهار چرخ آن منتقل می‌شود. یک بسته باتری 111 کیلووات ساعت هم در شاسی این ون تعبیه شده تا بدون هیچ نگرانی 434 کیلومتر مسافت را طی کند. هنگام شارژ مجدد، در عرض نیم‌ساعت 80 درصد باتری‌های خودرو، شارژ می‌شوند. این ون در عرض پنج ثانیه به شتاب صفر تا صد دست می‌یابد. همچنین اتاق این ون، هشت مسافر را در سه ردیف جای می‌دهد.

تویوتا کمری 2018 Toyota Camry

کمری مدت‌های مدید محبوب‌ترین سدان بوده است. البته میان خودروهای تویوتا، کسل‌کننده‌ترین وسیله‌نقلیه هم محسوب می‌شد و باید کمی تغییر می‌کرد تا هیجان‌انگیزتر به نظرآید. این تغییرات در کمری 2018 با وجود بدنه‌ای حجیم‌تر و به کاربردن ورقه‌های فلزی، صورت گرفت. صندلی مسافران، کمی پایین‌تر قرار گرفته و به این ترتیب خط سقف خودرو نیز پایین‌تر آمده است. همچنین ظاهر این خودرو نسبت به کمری قبلی، تنومندتر به نظر می‌رسد. کمری قبلی یکی از جادارترین خودروها در کلاس خود بود و این ویژگی باید حفظ می‌شد، زیرا کمری جدید حتی بزرگ‌تر و عریض‌تر از قبلی شده و روی محوری با طول 282 سانتی‌متر حرکت می‌کند. شرکت تویوتا، کمری خود را روی مدرن‌ترین پلتفرم خود - TNGA- ساخته تا رانندگی بسیار لذتبخش‌تری فراهم کند. یک موتور جدید چهار سیلندر 5/2 لیتری و همچنین موتور اصلاح‌شده 6 سیلندر 5/3 لیتری، انگیزه سواری با این خودرو را بالا می‌برد. هر دو موتور به جعبه‌دنده دستی خودکار هشت سرعته متصل شده‌اند. همچنین نسل بعدی سیستم هیبریدی تویوتا در فهرست خودروهای این شرکت وجود دارد و این خودروهای هیبریدی همچنان با جعبه‌دنده سی‌وی‌تی کار می‌کنند. فضای داخلی کمری منطبق با آخرین فناوری‌های روز است. این خودرو مجهز به سه نمایشگر به‌هم‌پیوسته هفت اینچ، یک نمایشگر هشت اینچ مسیریابی و پخش اطلاعات و برنامه‌های تفریحی و همچنین یک نمایشگر هدآپ بزرگ ده اینچ است.

لکسوس ال‌اس 500، 2018

Lexus LS 500

وقتی تویوتا ساخت خودروهای برند لوکس خود را از سال 1989 آغازکرد، سدان ال‌اس400، یکی از اولین خودروها از این برند بود. این خودرو دارای ویژگی‌هایی مانند نرمی و روانی، مهارت و اطمینان‌پذیری و بسیار ارزان‌تر از بهترین خودروهای سدان آلمانی بود. لکسوس‌ال‌اس از 2007 تاکنون بازطراحی نشده بود، اما نسل پنجم ال‌اس بیشترین تغییرات را از زمان ساختش تا امروز، تجربه کرده است. خودروی جدید بر اساس مفهوم LF-FC است که سال گذشته در نمایشگاه دیترویت به نمایش گذاشته شد و تولید خودروی ال‌اس، آن را به واقعیت تبدیل کرد. این خودرو مجهز به موتور شش سیلندر توربوی دوقلوی 5/3 لیتری است که نیرویی معادل 415 اسب‌بخار و گشتاور599 نیوتن‌متر تولید می‌کند و به یک جعبه‌دنده ده سرعته خودکار متصل است. بدنه وشاسی ال‌اس، حدود 91 کیلوگرم از مدل قبلی سبک‌تر است. سیستم انتقال توان جدید این خودرو، باعث می‌شود شتاب صفر تا صد ال‌اس، اسپرتی‌تر و 5/4 ثانیه باشد.

ال‌اس، برای اولین بار مجهز به سیستم تعلیق بادی شده که آن را به یکی از بهترین و روان‌ترین سدان‌های کلاس خود تبدیل می‌کند. فاصله دو محور چرخ 312 سانتی‌متر است که حدود 5/3 سانتی‌متر بزرگ‌تر از مدل قبلی است. صندلی‌های جلو در 28 حالت قابل تنظیم و مجهز به سیستم‌های گرم و خنک‌کننده و همچنین ماساژور است.

کیا استینگر 2018

Kia Stinger

شرکت خودروسازی کیا با سدان استینگر جدید خود به نمایشگاه دیترویت، هیجان آورد. استینگر بر اساس مفهوم جی‌تی (GT) ساخته شده که سال 2011 از آن پرده‌برداری شده بود. ازآنجا که کیاموتورز به ساخت خودروهای با عملکرد بالا، چندان معروف نیست، کمتر کسی تصور می‌کرد ساخت چنین خودرویی محقق شود. استینگر ارتفاع کمی دارد و روی محوری به طول 4/114 اینچ (5/290 سانتی‌متر) حرکت می‌کند. این طول محور از خودروهایی مانند آئودی ای4 (A4) و ب‌ام‌و سری سوم بلندتر است. موتور این خودرو چهار سیلندری توربوشارژ با حجم دو لیتر استاندارد است که نیرویی معادل 255 اسب‌بخار تولید می‌کند، اما موتور شش سیلندر توربو - دوقلوی 3/3 لیتری که 365 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند - هم موجود است. هر دو موتور به جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار متصل هستند. بنابه گفته شرکت خودروساز کیا، نسخه‌های قوی‌تر این خودرو، در عرض 1/5 ثانیه به شتاب صفر تا صد رسیده، حداکثر سرعتشان 269 کیلومتر در ساعت است. چهارچرخ در کیا استینگر متحرک است، اما در مدل‌هایی که چرخ‌های عقب آن متحرک است، از دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی بهره برده می‌شود.

ب‌ام‌و سری- 5، 2017 BMW 5-Series

ظاهر ب‌ام‌و جدید سری پنج، چندان با مدل حال حاضر فرقی ندارد. البته طرفداران ب‌ام‌و متوجه تغییراتی در چراغ‌های ال‌ای‌دی استاندارد جلو و همچنین عقب خودرو خواهند شد. با وجود این‌که در این خودرو از ورقه‌های آلومینیومی بیشتر و فولاد محکم‌تری استفاده شده ، وزن آن از مدل قبلی حدود صد کیلوگرم کمتر و سرعت و مصرف سوخت آن بهینه شده است. قدرت این ب‌ام‌و با استفاده از یک سری وسیع از سیستم‌های انتقال توان افزایش یافته است.

موتور مدل 530i این خودرو از نوع چهار سیلندر توربوشارژ جدید است که می‌تواند نیرویی معادل 252 اسب‌بخار و گشتاور 349 نیوتن‌متر تولید کند. موتور مدل (520d) آن از نوع دیزلی چهار سیلندر توربوشارژ با امکان تولید نیروی 190 اسب‌بخار و گشتاور 399نیوتن‌متر است. مدل 540i دارای موتور توربوشارژ شش سیلندر خطی است که 340 اسب‌بخار و 450 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. تمام موتورها به جعبه‌دنده خودکار هشت سرعته مجهز هستند. فضای داخلی سری پنج مدل 2017 نیز تغییراتی داشته است. از جمله این‌که فضای پای مسافران عقب بیشتر شده است. همچنین این خودرو به جدیدترین سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی مجهز شده و به لطف استفاده از عایق‌های صوتی و صندلی‌های ماساژور، فضای داخلی این خودرو نسبت به نسل قبل آرام و بی‌سروصداتر شده است.

مرسدس‌بنز ای400 کوپه، 2018

Mercedes-Benz E400 Coupe

مرسدس بنز از نسل جدید کلاس E، کوپه‌ای با طراحی نو برای سال 2018 رونمایی کرده است. امسال تابستان قرار است کوپه دو در با اولین مدل‌های ای400 و ای400 فورماتیک (E400 4Matic) راهی بازار شود.

هر دو مدل نیز مجهز به موتور شش سیلندر سه لیتری توربوشارژ دوقلو خواهند بود که نیرویی معادل 329 اسب‌بخار و گشتاور 480 نیوتن‌متر تولید می‌کند. جعبه‌دنده این خودرو، جدید و خودکار و 9 سرعته است. بنابه گفته شرکت مرسدس، ای400 در عرض 2/5 ثانیه به شتاب صفر تا صد می‌رسد که این شتاب در ای400 فورماتیک 5/5 ثانیه است. کوپه براساس پلتفرم ام‌آرای چرخ‌های عقب متحرک تولید شده که سال 2015 در کلاس (C) معرفی شد. سیستم تعلیق این خودرو نسبت به سدان و استیشن پایین‌تر است و سیستم تعلیق هوای چندمحفظه‌ای با ضربه‌گیرهای وفقی دارد. فاصله دو چرخ این خودرو 11 سانتی‌متر بلندتر شده و طول خودرو 12 سانتی‌متر، عرض خودرو هفت سانتی‌متر و ارتفاع خودرو سه سانتی‌متر افزایش داشته است. این کوپه مانند دیگر خودروهای کلاس (E)، برخی ویژگی‌های خودروهای خودران را دارد. از این ویژگی‌ها می‌توان به هشدار تصادف از جلو، تشخیص عابرپیاده، ترمز اضطراری و چراغ‌های جلوی ال‌ای‌دی اشاره کرد.

نیسان مفهومی وی‌موشن2

Nissan Vmotion 2,0 Concept

شرکت خودروساز نیسان، سدان خانوادگی خود را با خودروی مفهومی وی‌موشن2 به سطح بعدی ارتقا می‌دهد. این خودرو، نسل بعدی پروپایلوت نیسان است که از فناوری خودران بهره می‌جوید. خودروی وی‌موشن2، با استفاده از این فناوری، نه تنها در بزرگراه‌ها که در خیابان‌های شهر هم می‌تواند به صورت خودران رانده شود. طراحی داخلی خودرو بسیار حرفه‌ای است.

نیسان از سیستم انتقال توان این خودرو و آنچه زیر کاپوت خودرو وجود دارد، چندان سخنی نگفته است. طول، عرض و فاصله دو محور این خودرو به ترتیب برابر 9/485، 189 و 285 سانتی‌متر است که طول آن نسبت به نسل حال حاضر آلتیما، 3/1 سانتی‌متر کوتاه‌تر است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت