رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر

شهرک نمایشگاهی خودرویی به زودی راه اندازی می شود

عصر نمایشگاه- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر گفت: شهرک نمایشگاهی خودرویی به زودی در خرمشهر راه اندازی می شود.

شهرک نمایشگاهی خودرویی به زودی راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا، عبدالامیر ربیهاوی پنجشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه قانونگذار در توافقنامه راه اندازی شهرک نمایشگاهی به صورت رسمی دیده شده ، گفت: در این توافقنامه بر انتقال صنوف آلاینده و مزاحم به بیرون از محدوده شهری تاکید شده است.

وی اظهار داشت: در کلانشهرها موضوع صنوف آلاینده و مزاحم حل شده ولی در شهرهای کوچک تاکنون به قوه خود باقی مانده است.
ربیهاوی اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح های هادی و تفضیلی شهر انجام شده بود متاسفانه بعد از طرح هادی منطقه آزاد ارائه شد ولی هنوز تکمیل نشده و موضوع شهرک صنفی، تولیدی و توزیعی و شهرک نمایشگاهی دیده نشده است.
وی در ادامه گفت: اعضای مجمع صنفی با پیگیری های انجام شده زمین اختصاصی برای احداث شهرک نمایشگاهی، صنفی و تولیدی در نظر گرفتند و تصمیم بر این شد که سرمایه گذاران حمایت کنند.
ربیهاوی افزود: در حال حاضر اقدامات اولیه با هماهنگی رئیس نظام مهندسی خرمشهر انجام و نقشه ها آماده شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر گفت: در برخی از نقاط مانند کوت شیخ که 25 واحد خدمات خودرویی فعالیت دارند، اعتراض خود را بیان کردند که تعیین تکلیف این واحدها را خواسته اند.
ربیهاوی، جلب رضایت اعضای واحدهای صنفی را مهم دانست و گفت: باید با دید وسیع و آینده نگری جهت انتقال صنوف الاینده و مزاحم نگاه کرد.
وی در ادامه گفت: در صورتی که شهرک صنفی، تولیدی و توزیع راه اندازی شود، بیش از سه هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.
وی گفت: در حال حاضر 500 واحد صنفی مکانیک و مصالح فروش در خرمشهر فعالیت دارند که انتقال این واحدها در اولویت کاری قرار می گیرد.
رئیس اتاق تعاون خرمشهر در این نشست گفت: برای نخستین بار با همکاری اعضای اتاق زمینی برای شهرک نمایشگاهی خریداری و برای راه اندازی این شهرک الگوبرداری شد.
احمد شریفات اظهار داشت: در حال حاضر سه شرکت تعاونی در خرمشهر و حتی نمایندگی های خدمات خودرویی مجاز ماشین های خارجی برای احداث شهرک آمادگی را دارند.
وی ادامه داد: در این شهرک علاوه بر نگهداری خودروها می توان قطعات خودروهایی که از طریق منطقه آزاد بدون عوارض گمرکی وارد می شوند، را عرضه و خدمات خودرویی ارائه نمود.
شریفات گفت: با راه اندازی این شهرک خودروهایی که از طریق منطقه آزاد اروند وارد بندر می شوند بدون اینکه در بندر نگهداری شوند، مستقیما وارد شهرک نمایشگاهی می شوند.
وی گفت: برای مشارکت در این طرح در قالب وام های 14 درصدی تا سقف 300 میلیون تومان تسهیلات بانکی از طریق بانک توسعه تعاون به شرکت های تعاونی اختصاص داده می شود.
**** سرمایه گذار باید به اعتماد برسد
شهردار خرمشهر با بیان اینکه سرمایه گذار باید به اعتماد برسد، گفت: برای جذب سرمایه گذار در خرمشهر باید اعتماد وی را جلب کنیم تا مطمین شود که مشارکت دراین طرح بازگشت سرمایه را دربردارد.
عزیز ساعدی، گفت: برای جذب سرمایه گذار برای احداث شهرک نمایشگاهی و شهرک صنفی، تولیدی و توزیعی این آمادگی را داریم که طرح را از صفر تا صد اجرایی کنیم .
وی بسترسازی برای ورود سرمایه گذاران را ضروری خواند و گفت: یکی از پیش نیازهای توسعه خرمشهر توسعه زیرساخت ها است.
بر اساس این گزارش، امروز پنجشنبه جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با حضور رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر، شهردار و نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، نماینده های شرکت های تعاونی، اصناف و تنی چند از مسئولان خرمشهری برگزار شد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت