باحضور مسئولان؛

جشنواره سنتی گل نرگس در سمنان برگزار شد

عصر نمایشگاه- جشنواره گل نرگس سمنان با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار سمنان و جمعی از مسئولان و مردم در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد.

جشنواره سنتی گل نرگس در سمنان برگزار شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی سمنان، جشنواره گل نرگس سمنان صبح آدینه در حالی با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار سمنان و جمعی از مسئولان و مردم در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد که نمایشگاه، شعرخوانی، آداب و رسوم محلی، عرضه صنایع دستی، موسیقی سنتی و ... در زمره بخش های این مراسم بود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در خلال جشنواره گفت: این نشست‌ها زمینه ساز همدلی و جامعه پذیری و آشنایی با هویت‌های فرهنگی است.

بهمن نامور مطلق بیا نداشت: در جامعه پست مدرن، ارتباطات رو در رو کمرنگ شده است و این رویدادها در افزایش تعامل و گفتگو در جامعه و معنا بخشی به زندگی نقش موثری دارند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این جشنواره گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری سمنان و ایجاد روحیه شادابی و نشاط در مردم از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

حسین خواجه بیدختی با اشاره به ویژگی‌های گل نرگس سمنان از جمله عطر و بوی متفاوت آن نسبت به گل نرگس سایر مناطق کشور گفت: سمنان به عنوان مهد پرورش گل نرگس کویری باید معرفی شود.

وی افزود: گل نرگس به صورت خود رو در کنار جویبارها و باغات سمنان می‌روید و مورد توجه مردم محلی قرار گرفته است چنانکه گلدان‌های خاصی برای آن طراحی کرده اند تا پیازهای نرگس را در فضای مشبک آن بکارند و سرشاخه های نرگس در اندازه های مختلف از این سفال بیرون می آید.

قرائت شعر توسط استاد محمد حسن جواهری، معرفی جایگاه گل نرگس در اشعار حافظ توسط استاد وفایی، معرفی نحوه کاشت و تکثیر گل نرگس توسط کارشناس جهادکشاورزی استان سمنان، سخنرانی کشاورز نمونه سمنان در رابطه با کاشت گل نرگس به زبان سمنانی، اجرای موسیقی سنتی و... و. از جمله برنامه‌های این جشنواره بود.

در پایان برنامه‌های این جشنواره از 13 تن از فعالان عرصه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تجلیل شد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت