ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی آنکارا

عصر نمایشگاه:دوازدهمین نمایشگاه صنایع دستی و آثار هنری آنکارا، با شرکت کشورهای ترکیه، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، هندوستان، پاکستان، عراق و ... در محل سالن کنگراسیون آنکارا افتتاح شد.

ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی آنکارا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل ازسازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، رمزی بی، مدیر شرکت برگزار کننده نمایشگاه صنایع دستی آنکارا، با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره این نمایشگاه و حضور صنایع دستی کشور ترکیه و سایر کشورها، هدف از برگزاری آن را آشنایی مردم با هنرمندان ترکیه و سایر کشورها دانست.

    وی همچنین حضور غرفه‌داران و صنایع دستی هنرمندان سایر کشورها را نشانه مودت و دوستی برشمرد.

    حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی کشورمان در ترکیه هم در سخنانی در این آیین، هنر را نگاه زیباشناسی به هستی معرفی کرد و آثار هنری را نشانه تجلی حس زیباشناختی هنرمندان و دستان پرتوان آنان برشمرد.

    وی ضمن قدردانی از حضور هنرمندان و ارایه آثار و صنایع دستی هنری از کشورهای شرکت‌کننده، نگاه هنرمندان به جهان هستی و روابط اجتماعی را نیاز امروز بشر دانست و گفت: در جهانی که هر روز صدای خشونت و قتل و ترور را می‌شنویم، بیش از گذشته نیازمند نگاه زیباشناختی به هستی و روابط اجتماعی هستیم و امروز مردم بیش از گذشته محتاج دوستی و برادری و مودت و رحمت به یکدیگر هستند.

    صفرخانی در پایان سخنان خود با اشاره به روابط فرهنگی ایران و ترکیه و سایر ملت‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری را زمینه توسعه مناسبات هنری و فرهنگی بین دو کشور دانست.

    بنا بر اعلام این خبر، در این نمایشگاه هنرمندان کشور ترکیه با بیش‌ترین نماینده (200 غرفه ) و هنرمندان سایر کشورها با بیش از 40 غرفه (در مجموع)، صنایع دستی و هدایا کوچک تولیدشده توسط دستان هنرمندان را در معرض دید و فروش قرار داده‌اند.

    همچنین دومین غرفه نمایشگاه اختصاص به صنایع دستی ایران دارد که توسط بخش خصوصی در معرض دید و خرید مردم ترکیه و شهر آنکارا قرار گرفته است.

    این نمایشگاه با بیش از 230 غرفه به مدت 10 روز در آنکارا و در محل نمایشگاه کنگراسیون برپاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت