به منظور استحکام روابط بویژه در حوزه صنعت و معدن و چوب؛

امضای تفاهم نامه میان نمایشگاه بین المللی یزد و اندونزی

عصر نمایشگاه- میان شرکت نمایشگاه‎‎های بین المللی و تجاری استان یزد با کشور اندونزی به منظور استحکام روابط بویژه در حوزه صنعت و معدن و چوب، تفاهم نامه همکاری امضا شد.

امضای تفاهم نامه میان نمایشگاه بین المللی یزد و اندونزی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،این تفاهم نامه همکاری های نمایشگاهی در حاشیه بازدید سفیر کشور اندونزی در ایران از دومین نمایشگاه صنعت و معدن یزد، با مصطفی بوستانی مدیرعامل نمایشگاه های یزد به امضا رسید.
' اوکاتاونیو علی مودین' در این مراسم با اشاره به آمادگی کشورش برای همکاری با استان یزد برای تحکیم و ارتقاء روابط گفت: دومین بار است که در طول 9 ماه فعالیت در ایران به استان یزد سفر می کنم و خوشحالم در سفر دوم به دلیل همراهی شهردار یزد و مسئولان استان موفق به عقد این تفاهم نامه می شویم.
وی افزود: امضای این تفاهم‎‎نامه میان شرکت نمایشگاه‎‎های استان یزد و سفارت اندونزی در راستای تلاش برای معرفی و تبلیغ نمایشگاه‎‎های دو کشور در جهت ارتقای روابط دوجانبه است.
سفیر اندونزی در کشورمان تصریح کرد: با مشاهده غرفه های نمایشگاه صنعت و معدن یزد و با توجه به استقبال غرفه‏‏‎‎داران و صاحبان واحدهای صنعتی و معدنی اعلام می کنم که ما می توانیم از این به بعد ضمن ارتقاء تمامی فعالیت ها با توجه تجربه ها و ظرفیت های بالای یزد و کشور مالزی در حوزه صنعت و معدن و چوب و الوار و زغال سنگ همکاری های خاص و ویژه ای داشته باشد.
علی مودین به سفر چند ماه قبل وزیر صنعت و معدن کشور اندونزی به تهران اشاره کرد و افزود : این تفاهم‎‎نامه می تواند فرصتی مناسب برای حضور مسئولان عالی رتبه کشور اندونزی در استان یزد در جریان سفر به ایران و زمینه ای برای معرفی صنایع دو کشور در قالب ظرفیت‎‎های نمایشگاهی و صنعتی طرفین باشد.
وی داشتن اطلاعات دقیق از زمان برنامه های نمایشگاه های یزد و تقویم های آن از سوی تجاری اندونزی و وجود بروشورهای تبلیغی و اطلاعات طرفیت دیگر برای تجار یزدی را زمینه ساز سفرهای ماهانه دانست و گفت: سفارت اندونزی آمادگی دارد برای حضور نمایندگان استان یزد در نمایشگاه‎‎های اندونزی تسهیلاتی را فراهم آورد.
وی تاکید تاکید کرد که با امضای این تفاهم نامه و انتقال نمایشگاه بین المللی یزد به مکان جدید و سفر تجار یزد و اندونزی و مشاهده توانمندی های همدیگر شاهد افزایش تعداد نمایشگاه‎‎های تخصصی استان خواهیم بود.
سفیر اندونزی در پایان درباره دیگر مزیت های استان یزد گفت: با توجه به اهتمام مسئولان یزد در حفظ آثار تاریخی و باستانی این شهر می توان از ظرفیت صنعت و معدن ، طبیعت زیبا و گردشگری آن برای جذب بازرگانان دو کشور استفاده کرد و به نوعی میان صنعت و گردشگری دو کشور پیوند ایجاد کرد.
علی مودین خاطرنشان کرد: گروه های تجارتی می تواند با حضور در این استان علاوه بر فعالیت های تجاری از آثار باستانی و طبیعت زیبای این استان همچون کویر جذابش بازدید کنند و در نتیجه همکاری های خوبی را شاد باشیم.
در ادامه مدیر عامل شرکت نمایشگاه‎‎های بین المللی استان یزد گفت: این تفاهم نامه بیانگر پیوند بسیار خوب کشور اندونزی و استان یزد است که می تواند نقش ارزنده و موثری در رونق اقتصادی و توسعه صادرات میان ایران و اندونزی داشته باشد.
مصطفی بوستانی با بیان اینکه واحدهای تولیدی شریک ها نمایشگاهی ما هستند تصریح کرد: تفاهم نامه همکاری میان یزد با کشور اندونزی می تواند زمینه ساز آشنایی تجار این کشور با تولیدات استان یزد در حوزه های صنعت و معدن باشد تا بتوانیم برای توسعه صادرات مواد معدنی و تبادل دانش و تکنولوژی طرفین به صورت جدی تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه با این تفاهم نامه می توانیم شاهد افزایش روابط تجاری بین دو کشورو توسعه صنعت گردشگری باشیم ، افزود: با توجه به تلاش نمایشگاه یزد برای توسعه برنامه های نمایشگاهی تا 100 نمایشگاه تخصصی ، حضور شرکت های معدنی اندونزی و انتقال دانش آن ها می تواند بر پربارتر شدن آن بیفزاید.
مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی یزد گفت: با توجه به استقبال غرفه داران حاضر در نمایشگاه یزد از حضور سفیر اندونزی و نظر مساعد معاون وزیر صنعت ، استاندار یزد و معاونان وی از این همکاری ها می توان امیدوار بود تا در آینده شاهد گسترش فعالیت و همکاری سفارت این کشور در سفر تجاری یزدی به اندونزی و شناسایی ظرفیت ها باشیم.
مسئول روابط بین الملل و روابط عمومی نمایشگاه های یزد نیز در این مراسم گفت: این تفاهم‎‎نامه فعالیت‏‏های نمایشگاهی کامل، جامع و دو جانبه‌‌ای را با استان یزد خواهد داشت و بر همین اساس هیات ‏‏های تجاری طرفین در نمایشگاه‎‎های طرف دیگر شرکت می‎‎کنند و امکان اختصاص غرفه به طرفین نیز وجود خواهد داشت.
علی لطیفی افزود: خوشبختانه در مدت کوتاه سفر سفیر جمهوری اندونزی ، این تفاهم نامه آماده شد که براساس آن و در صورت تمایل طرفین با بندها و تبصره‏‏هایی که به آن اضافه می‎‎شود به صورت کامل‎‎تری اجرا می شود و می توانیم شاهد توسعه و گسترش هر چه بیشتر روابط تجاری بازرگانان استان یزد با کشور اندونزی باشیم.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت