با ۱۸۵ شرکت داخلی و ۵۵ شرکت خارجی؛

پایان بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوستر و چراغ های تزئینی تهران

عصر نمایشگاه- بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوستر و چراغ های تزئینی تهران پس از چهار روز برگزاری و استقبال چشمگیر تولید کنندگان و صادرکنندگان، هیئت های خارجی و شهروندان مناطق مختلف کشور، بکار خود پایان داد.

پایان بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوستر و چراغ های تزئینی تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از پانا ،محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران طی روزهای گذشته شاهد نمایشگاهی مملو از نور و زیبائی بود و در آن صنعتگران و هنرمندان صد ها شرکت داخلی و خارجی، نوین ترین و جدیدترین تولیدات لوستر و چراغ های تزئینی را به نمایش گذاشته بودند .

نمایشگاه امسال با استقابل شرکت های داخلی و خارجی مواجه شده بطوری که در بخش داخلی بیش از 10 درصد و در بخش خارجی حدود 15 درصد افزایش صورت گرفته بود.

در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوستر،چراغ های روشنائی و تزئینی ایران 185 شرکت داخلی و 55 شرکت خارجی از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای چین،اسپانیا، هنگ کنگ و ایتالیا حضور و مشارکت داشتند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر ایران در حاشیه مراسم پایانی این نمایشگاه با اعلام اینکه در 9 ماه گذشته صادرات لوستر بیش از 500 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته گفت: در صورت حمایت عملی دولت از تولیدکنندگان برای تسهیل صادرات، این رقم می‌تواند جهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد

احمد رحمانی افزود: جمهوری اسلامی ایران در صنعت لوستر و چراغ‌های تزئینی جزو 5 برند دنیا  و در کنار کشورهای ایتالیا، چک، فرانسه و چین قرار دارد و در صورت حمایت دولت، این صنعت می‌تواند جایگاه مطلوبی در بازارهای جهانی به دست آورد و در خدمت شکوفایی اقتصاد کشور باشد.

وی همچنین از رقابت پایاپای لوستر ایران با لوسترهای ساخت آلمان و فرانسه خبر داد و گفت: انواع لوستر و چراغ‌های روشنایی و تزئینی به دلیل طراحی و کیفیت مطلوب آن به کشورهای آسیای مرکزی و منطقه قفقاز و حتی ایتالیا که از مطرح‌ترین کشورهای جهان در هنر صنعت لوستر است، صادر می‌شود.

رحمانی گفت: تنوع تولید لوستر در ایران بسیار زیاد است و به همین دلیل سلیقه و نیاز طیف وسیع مصرف‌کنندگان، به وسیله تولیدکنندگان داخلی تأمین و برآورده می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر درحال حاضر 400 کارخانه تولیدکننده لوستر و چراغ‌های روشنایی و تزئینی با ایجاد اشتغال مستقیم برای 40 هزار نفر در کشور فعال است و دست کم یکصد هزار نفر هم به شکل غیر مستقیم در این صنعت اشتغال دارند.

رحمانی یادآور شد که 70 درصد از مواد اولیه تولید لوستر از داخل تأمین می‌شود و محصولات ایرانی پاسخگوی بیش از 80 درصد از بازار مصرف ایران است.

رحمانی همچنین یادآور شد: متاسفانه قیمت تمام شده محصول در کشورمان با قیمت‌های رقبای خارجی قابل مقایسه نیست زیرا عوامل تعیین کننده در بهبود تولیدات در ایران گران است. امروز نیروی کار و انرژی هزینه‌های سرسام‌آوری برای تولیدکننده درپی دارد ولی اگر تسهیلات دولتی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود، مطمئنا تولیدکنندگان حوزه بلور، چینی و لوستر، تولیدات و صادرات بهتری خواهند داشت.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوستر ایران پس از چهار روز برگزاری و استقبال چشمگیر مخاطبان بکار خود پایان داد، نمایشگاهی که نمایشگاهی مملو از نور و زیبائی بود و در آن صنعتگران و هنرمندان صد ها شرکت داخلی و خارجی، نوین ترین و جدیدترین تولیدات لوستر و چراغ های تزئینی را به نمایش گذاشته بودند

نمایشگاه امسال با استقابل شرکت های داخلی و خارجی مواجه شده است بطوری که در بخش داخلی بیش از 10 درصد و در بخش خارجی حدود 15 درصد افزایش یافته بود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت