با ۳۸ طراحی؛

برگزاری نمایشگاه طراحی ریشه هادر گالری بن

عصر نمایشگاه- نمایشگاه طراحی با عنوان ریشه ها با ۳۸ طراحی از ۹ هنرمند در گالری بن برپا شد.

برگزاری نمایشگاه طراحی ریشه هادر گالری بن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، این گالری در نخستین گام نمایشگاه خود را به طراحی اختصاص داد ، دیده نشدن آثار طراحی به دلیل اینکه برخی از هنرمندان این مجموعه را با نقاشی های آبستره ، فیگوراتیو و انتزاعی می شناسیم و کمتر شاهد آثار طراحی این هنرمندان در نمایشگاه هایی که برپا می شود هستیم.
    در این نمایشگاه 38 طراحی از 9 هنرمند در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است و طراحی های این مجموعه از حدود 20 تا 80 میلیون ریال قیمت گذاری شده است.
    کریم نصر طراح و گردآورنده نمایشگاه ریشه ها در این باره گفت: برای برپایی نمایشگاه ریشه ها تعدادی از هنرمندان شناخته شده رشته تجسمی که کارهای پایه ای کرده اند دعوت شده اند تا با برپایی این نمایشگاه ضمن دیده شدن آثار آنها شرایطی برای آموزش نسل جدید هنرمندان فراهم کنیم.
    وی افزود: با تماشای آثار هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه ریشه ها مخاطب متوجه خواهد شد که هنرمندان این نمایشگاه در کارشان جهش ناگهانی نداشته اند و با گذر زمان و مداومت در کار مسیرشان را مشخص کرده اند
    شبنم طلوع یکی از مدیران گالری بن افزود: هدف این است که در گالری بن به موضوعات مهم و ریشه ای هنرهای تجسمی بپردازیم و از این رو تصمیم گرفتیم که نخستین نمایشگاه این گالری را به طراحی اختصاص بدهیم. روند کاری این هنرمندان نشان داده شود برای این که هر یک از این هنرمندان در ادامه راه مسیر دیگری را انتخاب کرده اند و از منظر بسیاری از مخاطبان هنرهای تجسمی طراحی های آن ها کمتر و یا حتی دیده نشده است.
    وی گفت: با راه اندازی گالری بن قصد داریم به عنوان حامی هنرمندان جوان و پیشکسوت وارد عرصه تجسمی شویم و امکانی را برای ارائه و دیده شدن آثار آن ها فراهم کنیم. متاسفانه امروز با هنرمندان بسیاری مواجه می شویم که آثارشان تنها در آتلیه شخصی خودشان مانده و فرصت دیده شدن پیدا نمی کنند .
    طلوع گفت: این گالری با 160 متر مربع فضای نمایشگاهی در دو سالن راه اندازی شده است که سالن کوچکتر به صورت دائمی میزبان آثار کاربردی هنرمندان هنرهای تجسمی است و در سالن بزرگتر نیز آثار نمایشگاهی هنرمندان تجسمی را به نمایش خواهیم گذاشت.
    وی ادامه داد: با توجه به این که هدف دیده شدن نمایشگاه های هنرمندان است قصد داریم نمایشگاه ها را یک ماهه برگزار کنیم و در گالری بن به روی همه هنرمندان باز است چون قصد نداریم که همانند برخی گالری ها تنها با تعدادی هنرمند محدود کار کنیم.
    مونا زند یکی دیگر از مدیران گالری بن گفت: گالری داری کاری است که به عشق و صبر نیاز دارد پیشکسوتان هنرهای تجسمی دین بزرگی به گردن همه ما دارند و قصد داریم در طول سال میزبان نمایشگاه های متعددی از آثار آن ها باشیم.
    گفتنی است ،نمایشگاه ریشه ها در گالری تازه تاسیس 'بن' 3 بهمن ماه برپا و تا یک ماه میزبان علاقه مندان به هنر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت