در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عمان صورت گرفت

عرضه محصولات کنسرسیوم صادراتی گلاب و عرقیات میمند و سنگ فارس

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به آغاز به‌ کار سومین نمایشگاه تولیدات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عمان از استقبال بازدیدکنندگان از غرفه کنسرسیوم‌های گلاب و عرقیات گیاهی میمند و سنگ شمال فارس خبر داد.

عرضه محصولات کنسرسیوم صادراتی گلاب و عرقیات میمند و سنگ فارس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، شاهپور قنبری امروز در جمع خبرنگاران از استقبال از غرفه کنسرسیوم‌های گلاب و عرقیات گیاهی میمند و سنگ شمال فارس در این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و برخی مسؤولان کشورمان و نیز مقامات عمانی در شهر مسقط پایتخت عمان با حضور بیش از 100 شرکت ایرانی گشایش یافت و تا هشتم بهمن‌ماه نیز ادامه خواهد داشت.

    وی با اشاره به حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به‌منظور اعزام کنسرسیوم‌های صادراتی این استان به نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در مسقط عمان گفت: بخشی از هزینه‌های اعزام اعضای کنسرسیوم‌ها و نیز هزینه کامل برپایی غرفه‌ها توسط شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تأمین و پرداخت شده است.

    مدیرعامل  شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: در غرفه‌های کنسرسیوم‌های فارس انواع گلاب و عرقیات، اسانس و گیاهان دارویی و نیز محصولات سنگ معادن و سنگ فرآوری‌شده در واحدهای سنگ‌بری ارائه‌ شده است.

    قنبری با اشاره به اهمیت نمایشگاه عمان در ارتقای صادرات غیرنفتی کشور افزود: با توجه به نزدیکی فارس به خلیج‌فارس و کشورهای حاشیه آن، به‌ویژه عمان، حضور در بازار این کشور یکی از راهبردهای مهم کنسرسیوم‌های صادراتی استان فارس است.

    وی تصریح کرد: علاقه‌مندی بسیاری در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به واردات محصولات گلاب و عرقیات گیاهی و اسانس تولیدی در میمند فارس وجود دارد و عمده بازارهای صادراتی این محصولات در این کشورها بوده است.

    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به مرغوبیت و کیفیت بالای سنگ معادن دهبید و وجود بازار مناسب در این کشور گفت: سنگ فرآوری‌شده از معادن دهبید بسترهای مناسبی برای صادرات دارد و در این زمینه مذاکراتی نیز توسط اعضای کنسرسیوم برای توسعه صادرات انجام شده است.

     بر اساس آمارها تبادل بازرگانی بین دو کشور دوست و همسایه ایران و عمان به‌صورت گسترده‌ای افزایش یافته و تبادل تجاری بین دو کشور از 560 میلیون دلار در سال 2015 به یک میلیارد دلار در سال گذشته میلادی رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت