فرماندار ساری :

نمایشگاه بین المللی کتاب مازندران فرصتی برای معرفی پیشینه فرهنگی ساری

عصر نمایشگاه- فرماندار ساری از برپایی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مازندران به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی مرکز استان یاد کرد و گفت: اینکه ۳۰کشور در این نمایشگاه حضور می یابند فرصت مغتنمی برای عرضه داشته های فرهنگی ساری است.

نمایشگاه بین المللی کتاب مازندران فرصتی برای معرفی پیشینه فرهنگی ساری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، احمدحسین زادگان، فرماندار مرکز مازندران امروز(5بهمن) در نشست کمیته برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی مازندران ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد فرهنگی بزرگ به میزبانی ساری، عنوان داشت: با توجه به آماده نبودن محل نمایشگاه دائمی بین المللی در جاده فرح آباد امسال موقتا این نمایشگاه در مجتمع فرهنگی نیاوران در کیلومتر سه جاده ساری به قائمشهر برپا می شود.

    وی با اشاره به سابقه فرهنگی، قدمت فعالیت های فرهنگی هنری و وجود مشاهیر و مفاخر در ساری، گفت: جانمایی فضای نمایشگاهی بین المللی در حوزه های مختلف نظیر کشاورزی، صنایع دستی، کتاب و... در مرکز استان از ضروریات است.

    حسین زادگان از برپایی نمایشگاه کتاب مازندران به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی مرکز استان یاد کرد و گفت:  اینکه 30کشور در این نمایشگاه حضور می یابند فرصت مغتنمی برای عرضه داشته های فرهنگی ساری به مردمان شهرهای استان و دیگر کشورهامحسوب می شود.

    وی درخصوص تامین امنیت فضای نمایشگاه بین المللی کتاب مازندران، اظهار داشت: به لطف خداوند متعال و تلاش مسئولین و پشتیبانی ملت شریف ایران هیچ گونه مشکل امنیتی در کشور، استان و ساری نداریم.

    حسین زادگان با تاکید اینکه تلاش نداریم فضای نمایشگاه کتاب از حالت فرهنگی به سمت و سوی فضای امنیتی تغییر ذائقه دهد، گفت: بایستی برنامه ریزی شود افتتاحیه بصورت پخش زنده و مستقیم از صدا و سیمای مرکز مازندران به سمع و نظر مازنی ها و سایر اقوام برسد.

    وی با اشاره به اینکه پخش این مراسم تشویق کننده ناشران، زمینه ساز توجیهه اقتصادی سرمایه گذاران برای ورود به حوزه کتاب و ترغیب کننده مردم برای خرید کتاب و بازدید نمایشگاه خواهد بود، از خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی استان به ویژه ساری خواست تا پوشش درخورتحسینی از این نمایشگاه داشته باشند.

    حسین زادگان از برگزاری مسابقه بهترین پوشش رسانه ای از نمایشگاه بین المللی کتاب مازندران با همکاری خانه مطبوعات استان خبر داد و گفت: بایستی برای برخورداری از بیشترین بازدیدکننده و خریدار کتاب در این مدت برگزاری نمایشگاه، جامعه هدف مشخص شود.

    وی خواستار برنامه ریزی برای حضور علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی از شهرستان های همجوار ساری و حتی غرب استان مازندران شد و اظهار داشت: آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه زمینه ساز حضور حداکثری دانش آموزان، دانشجویان و اساتید، حوزویان در این نمایشگاه باشند.

    حسین زادگان با بیان اینکه باید تدابیری تشویقی برای جذب حداکثری مردم به این نمایشگاه اندیشیده شود، گفت: افتتاحیه نمایشگاه فقط با سخنرانی برنامه ریزی نشود بلکه با برگزاری جشن و سرور به همراه اجرای موسیقی های آئینی و سنتی و حتی استفاده از لباس های محلی و صنایع دستی استان به رونق افتتاح این رویداد فرهنگی افزوده شود.

    وی خواستار برنامه ریزی برای دراختیار قرار دادن بن کتاب به مراجعین این نمایشگاه، شد و برلزوم همکاری و همدلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این رخداد فرهنگی هنری در مرکز مازندران تاکید کرد.

    حسین زادگان برلزوم استفاده از ظرفیت بسیج برای حضور بسیجیان در این نمایشگاه تاکید کرد و گفت: حادثه پلاسکو باید زنگ خطری باشد برای مسئولین برگزاری این نمایشگاه در ساری که خدای ناکرده این تجربه تلخ در هیچ جای دنیا و استان مازندران تجربه نشود.

    وی خواستار حضور مستمر آتش نشانی در محل برپایی این نمایشگاه شد و اظهار داشت: از ظرفیت شورا ها و بخشداری ها برای حضور مردم در این نمایشگاه استفاده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت