رئیس دانشکده فنی دختران ایلام :

برپایی دو نمایشگاه معماری و مد لباس اسلامی در دهه فجر انقلاب

عصر نمایشگاه- رئیس دانشکده فنی دختران ایلام با تاکید بر اینکه خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها، مرکز آسیب‌های اجتماعی است، گفت: دانشجویان خوابگاهی آسیب پذیرتر هستند و امید است با همکاری بسیج دانشجویی در زمینه بسط معرفت و بصیرت فضای مناسب تربیتی و معنوی در خوابگاه‌ها و دانشگاه‌ها ایجاد کرد.

برپایی دو نمایشگاه معماری و مد لباس اسلامی در دهه فجر انقلاب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از دانشجو، مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام با قنبری، رئیس دانشکده فنی دختران دیدار کرد.

    قنبری، رئیس دانشکده فنی دختران ایلام در این دیدار با تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انقلاب گفت: بسیج یک تشکل مردمی فراگیر و عمومی است و متعلق به جناح خاصی نیست. بسیج یک جناح سیاسی نیست؛ بلکه در تمام عرصه ها حرفی برای گفتن دارد.

    وی با تاکید بر اینکه ما با بسیج در یک سنگر در حرکتیم، گفت: از سال 68 تا کنون بعنوان عضو فعال در بسیج اداری مشغول فعالیت هستم. اکثریت اساتید و دانشجویان دانشکده بسیجی هستند.

    رئیس دانشکده فنی دختران ایلام با اشاره به اینکه دانشکده در برنامه های اجرایی با بسیج دانشجویی ارتباط تنگاتنگی دارد، افزود: دانشجویان خوابگاهی به طور کلی در معرض آسیب های شبکه های اجتماعی قرار دارند.

    قنبری افزود: با توجه به آسیب های ماهواره و شبکه های اجتماعی که به راحتی در دسترس جوانان قرار دارد، لازم است با همکاری بسیج دانشجویی به آسیب شناسی عمیق در این حوزه پرداخته و با برگزاری سلسله نشست های تخصصی با حضور اساتید برجسته و توانمند قبل از اینکه خطری دانشجویان را تهدید کند چاره‌‌ای اندیشید.

    وی گفت: تا کنون تعدادی از اساتید با نیت قربه الی الله در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه ها پیرامون چالش های پیشرو در مسائل مختلف بخصوص آسیب های فضای مجازی به روشنگری پرداخته و ماحصل این سخنرانی ها در تربیت دختران جوان اثرگذار بوده است.

    رئیس دانشکده فنی دختران ایلام گفت: خوابگاه های دانشجویی دانشگاه ها نیاز اساسی به برپایی نشست هایی تخصصی ماهانه دارد و این حساس ترین بستری است که با همکاری بسیج می توان دانشجویان را در مسیر درست و منطقی رهنون کرد.

    قنبری با تاکید بر اینکه خوابگاه های دانشجویی مرکز آسیب های اجتماعی است، افزود: دانشجویان که از محیط خانواده جدا می شوند و وارد فضاهای خوابگاهی می‌شوند، آسیب پذیرتر هستند و امید است با همکاری بسیج دانشجویی در زمینه بسط معرفت و بصیرت فضای مناسب تربیتی و معنوی در خوابگاه ها و دانشگاه ها ایجاد نمود.

    وی با اشاره به اینکه خیلی از جوانان ما در مسائل اعتقادی به پوچی رسیده اند و مسائل حجاب و عفاف برای آنها معنایی ندارد، گفت: سیاست من در دانشکده فنی دختران هرگز منوط به اجبار پوشش چادر نیست، حجابی که باجبر باشد و از درون پوکیده و اعتقاد قلبی به آن نباشد قطعا مضرات بیشتری به بار خواهد آورد.

    رئیس دانشکده فنی دختران ایلام  به برپایی دو نمایشگاه معماری و مد لبای اسلامی که ماحصل دستان هنرمند دانشجویان دانشکده است خبر داد و گفت: این دو نمایشگاه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی به مدت یک هفته در محل نمایشگاه طبقه چهارم دانشکده برگزار می گردد.

    قنبری گفت: طراحی دوخت لباس اسلامی بخصوص طراحی لباس ورزشی محجب ( لباس شنای اسلامی) برای اولین بار توسط دانشجویان دانشکده تولید شد و رایزنی هایی با تهران شد که محصولات تولیدی را برای فروش به بازار عرضه شود که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و عدم حمایت از آن به مرحله تولید انبوه نرسید.

    وی گفت: در مسابقات استارت آپ که در دانشگاه ایلام برگزار شد، 10 نفر از دانشجویان  رشته کامپیوتر و فنآوری دانشکده فنی دختران در ده گروه برتر قرار گرفتند. و حائز مقام برتر شدند و برای ادامه فعالیت به پارک  علم و فنآوری استان معرفی شدند.

    مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام نیز در این جلسه گفت: بسیج یک مسیر مشخص دارد که تمام تشکل ها همان مسیر را ادامه می دهند. بسیج سعی دارد این مسیر را با توجه به منویات رهبری به سوی پیشرفت هدایت نماید.

    علیپور افزود: هدف بسیج دانشجویی تربیت نیروهای صالح و خدمت گذاری است که آینده مملکت اسلامی در دست آنان است.

    وی در ادامه گفت: رویکرد اجرایی کارهای بسیج دانشجویی بر محور تعامل هر چه بیشتر و کاهش تنش هاست.

    علیپور اظهار داشت: بسیج دانشجویی برنامه هایی در نظر دارد برای دانشجویان توانمند و خلاق در زمینه نقاشی، خطاطی، عکاسی، تئاتر برگزار نماید و همین دانشجویان هنرمند  را در راستای برنامه های اجرایی به کار بگیرد.

    مسئول سازمان بسیج دانشجویی ایلام با تاکید بر اینکه آثار هنری شاید به اندازه صدها سخنرانی اثرگذار است، اذعان داشت: بسیج دانشجویی با استعدادیابی دانشجویان خلاق در حوزه هنری و برگزاری کلاسهای آموزشی با حضور اساتید بسیجی هنرمند علاوه بر جذب حداکثری و پرورش استعدادهایشان سعی دارد دانشجویان را در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی هدایت کند.

    علیپور با بیان اینکه آینده نظام در دست دانشجویان است، گفت: در تربیت نیروهای هم طراز انقلاب باید تمام همت را بکار بگیریم تا خدای نکرده 10 سال آینده خود را سرزنش نکنیم که چرا در تربیت جوانان پاک طینتی که در دسترس ما هستند کوتاهی کرده ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت