همزمان با اجرای ۶۵ برنامه فرهنگی و هنری در رشت؛

دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر در رشت برگزار می شود

عصر نمایشگاه- رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با بیان اینکه ایام الله دهه فجر ۶۵ برنامه فرهنگی و هنری در شهرستان رشت اجرا خواهد شد گفت: برای دومین سال پیاپی جشنواره فرهنگی و هنری فجر در رشت برگزار می شود.

دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر در رشت برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، محمد حسن پور، رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت امروز در نشست خبری دومین جشنواره فرهنگی فجر در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: دهه فجر شکوه ایثار ملت ایران است.

    وی با بیان اینکه صدور پیام انقلاب اسلامی به جهان از طریق هنر مهیا می شود گفت: در عصر ارتباطات آثار فرهنگی و هنری بهترین، جذابترین و ماندگارترین وسیله انتقال فرهنگ ایران اسلامی به دنیا است.

    حسن پور اذعان کرد: بالغ بر 70درصد مراکز فرهنگی و هنری در رشت متمرکز هستند.

    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت تصریح کرد: از توانایی هنرمندان و هنرجویان می توان در ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی بهره برد.

    وی به برنامه های دهه فجر اشاره کرد وافزود: بالغ بر 80 مرکز فرهنگی و هنری و با حضور یک هزار هنرمند و هنرجو 65 برنامه هنری و فرهنگی به مدت 10 روز در رشت برگزار خواهد شد.

    حسن پور به تدوین و اجرای 14 برنامه فرهنگی فجر اشاره و خاطر نشان کرد: محفل انس با قرآن، کارگاه ایده تا محصول فجر، بصیرت در فضای مجازی، شعرخوانی و قصه گویی، جام باشگاه کتاب کودک و نوجوان، جام بازی های رایانه ای فجر، تجلیل از 29 خانواده شهید انقلاب رشت، تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم، همایش نقش زن در پیروزی انقلاب اسلامی، جشن بزرگ نخبگان و جشن انقلاب اسلامی، همایش فجر انقلاب و همایش رویداد ایده تا محصول دیجیتال از جمله برنامه های فرهنگی ایام دهه فجر است.

    رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان رشت اذعان کرد: 46 برنامه هنری و 5 نمایشگاه صحنه ای، نمایشی و فیلم سازی و... نیز در ایام الله بهار انقلاب در رشت اجرایی خواهد شد.

    حسن پور اضافه کرد: 14 آموزشگاه آزاد موسیقی، 6 آموزشگاه فیلم نمایش، 13 آموزشگاه تجسمی و انجمن های فرهنگی و هنری در دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر فعالیت کرده و پیش بینی می شود بالغ بر 20 هزار نفر از فعالیت های هنری و فرهنگی شهرستان رشت در این مدت بازدید داشته باشند.

    وی با بیان اینکه اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری دهه فجر از 10 بهمن آغاز خواهد شد گفت: در دهه مبارک فجر نو آموزان با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری اجرای روی صحنه را تجربه خواهند کرد.

    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجرای هر چه باشکوه تر جشن انقلاب پرداخت و اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند: جشن انقلاب را همانند جشن نیمه شعبان پاس بدارید.

    در پایان این مراسم پوستر دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر رونمایی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت