نمایشگاه خودرو اصفهان ۹۵ (۲۵)

سیتروئن C۴ را بیشتر بشناسید

عصر نمایشگاه: سدان قدرتمند سیتروئن با امکانات کامل به اصفهان رسید.

سیتروئن C۴ را بیشتر بشناسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از عصر خودرو ، سابقه همکاری سایپا و سیتروئن فرانسه به سال‌های بسیار دور بازمی‌گردد و تاسیس شرکت سایپا در ابتدا در همکاری با سیتروئن شکل گرفته است. در این سال‌ها همکاری میان دو مجموعه تقریبا همیشه و به شکل‌های مختلف برقرار بوده و خاطرات خوبی را نیز برای بازار خودرو کشور به‌جای گذاشته است. اینک و در دور جدید همکاری میان سایپا و سیتروئن که با قرارداد جدید میان دو مجموعه شکل گرفته، سایپایی‌ها جدیدترین محصولات این خودروساز فرانسوی را برای عرضه به بازار ایران آماده می‌کنند. سایپا دو محصول از سیتروئن را به سیزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان آورده است که شامل سدان C6 به عنوان یک سدان لوکس و بزرگ و C4 به عنوان سدان سایز متوسط است. در ادامه مروری کوتاه بر توانایی‌های C4 خواهیم داشت، خودرویی که با ورودش به خیابان‌ها قطعا نظرات زیادی را به خود جلب می کند.
***
یک موتور پرقدرت برای سدان خانوادگی سیتروئن
سیتروئن C4 یک سدان جادار است که در عین حال به دلیل ظاهر زیبا و جذاب می‌تواند مورد پسند جوانان هم قرار بگیرد. با ترکیب این دو بخش باید خودرویی داشته باشید که بتواند به‌خوبی از پس نیازهای قشر جوان برای یک رانندگی پرشتاب برآید و نیاز خانواده‌ها را برای سفرهای بین‌شهری برآورده کند و سایپا هم با آگاهی از این موضوع، C4 را با موتوری پرتوان روانه میدان رقابت کرده است، موتوری که نمونه آن را در بازارهای جهانی بر روی بالاترین محصولات سیتروئن می‌بینیم. C4 برای این منظور به موتور 1.6 لیتری توربوشارژر مجهز شده است که می‌تواند 165 اسب بخار قدرت و 240 نیوتون متر گشتاور تولید کند، اعدادی که برای رقابت در بازار ایران نه‌تنها کافی که بسیار مناسب است. بهره‌گیری از توربوشارژر بر روی موتور این خودرو چند مزیت بزرگ دارد؛ اولین مزیت افزایش قابل توجه توان خودرو است تا جایی که هم‌اکنون موتور این خودرو قدرتی نزدیک به رقبای 2.47 لیتری دارد. از سوی دیگر با استفاده از توربوشارژر، توان بالای موتور این خودرو دقیقا درزمانی که راننده به آن نیاز دارد در اختیار است و در مواقع عادی و در ترافیک شهری، عملا یک موتور 1.6 لیتری دارید که مصرف سوخت پایینی خواهد داشت اما در عین حال هر زمان که نیاز به توان موتور دارید کافی است پدال گاز را فشار دهید تا توربوشارژر وارد مدار شود و قدرت بالای موتور در اختیارتان باشد. در کنار این‌ها بهره‌گیری از توربوشارژر باعث می‌شود گشتاور این موتور هم به شکل قابل توجهی بالا باشد و این گشتاور بالا در شتاب‌گیری‌های میانی به کمک راننده می‌آید. قدرت موتور خودرو از طرق یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته به چرخ‌های جلو می‌رسد ضمن آنکه راننده می‌تواند تغییر دنده در این گیربکس را مدیریت کند.
طول سیتروئن C4 معادل 4.6 متر و فاصله محوری آن 2.7 متر است و به این ترتیب شاهد یک خودرو جادار هستیم که می‌تواند به‌خوبی نیاز یک خانواده را برآورده کند ضمن آنکه طراحی داخلی آن به‌گونه‌ای است که توجه جوانان را جلب می کند.
امکانات، هر آنچه بخواهید
بازار ایران این روزها توجه زیادی به آپشن‌های رفاهی و ایمنی خودروها دارد و وقتی از یک خودرو اروپایی صحبت می‌کنیم این توجه و انتظارات بیشتر هم می‌شود. سایپا با شناخت درست از بازار خودرو کشور و برای پاسخ به نیاز خریداران این خودرو، C4 را با لیست بلندی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی عرضه کرده است تا خریداران در این زمینه کمبودی را حس نکنند.
در زمینه ایمنی، این خودرو با کیسه هوای جلو و جانبی عرضه می‌شود تا در زمان تصادف از جلو و کنار بتواند از راننده و سرنشینان حفاظت کند. به‌علاوه این خودرو به سیستم‌های کمکی متعددی مجهز شده است تا رانندگی ایمنی را به ارمغان بیاورد که از آن جمله می‌توان به سیستم ترمز ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم ترمز کمکی و سیستم کمکی حرکت در سربالایی اشاره کرد. به‌علاوه شاسی این خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند در زمان بروز تصادفات به‌خوبی ضربات را جذب کند تا به این ترتیب کمترین آسیب به سرنشینان وارد شود. ترمزها در هر چهارچرخ دیسکی است و در جلو از دیسک‌های خنک شونده بهره گرفته شده است تا همواره ترمز گیری بی‌نقصی داشته باشید.
در زمینه امکانات رفاهی هم C4 خودرو کاملی است و با امکاناتی نظیر سانروف، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و مجزا برای راننده و سرنشین به همراه حسگر آلودگی هوا، قابلیت تغییر رنگ داخلی، پوشش چرم و پارچه صندلی‌ها مجهز به گرم‌کن، سنسور پارک جلو و عقب، مانیتور نقطه کور، فرمان چرمی به همراه کنترل‌های سیستم صوتی و کروز کنترل روی فرمان، رینگ آلومینیومی برش خورده با الماس، ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید، سنسور نور و باران، دیلایت، آیینه‌های تاشو برقی و ... به‌خوبی خود را در حد رقبا نشان می‌دهد و از این نظر در کنار نشان سیتروئن به عنوان یک خودروساز مطرح و با سابقه اروپایی، قطعا رقیبی قدرتمند با خودروهای وارداتی خواهد بود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت