در نگارخانه تاروپود ؛

برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و نقاشیخط در شیراز

عصر نمایشگاه- نمایشگاه خوشنویسی و نقاشیخط «تحریر خیال» در نگارخانه تاروپود آغاز به کار کرد.

برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و نقاشیخط در شیراز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، به رسم هفته های گذشته نگارخانه تار و پود در شیراز میزبان آیین گشایش نمایشگاهی بود که مورد استقبال هم قرار گرفت.

    در این نمایشگاه که با عنوان «تحریر خیال» تا 13 بهمن ماه جاری ادامه دارد آثار دو هنرمند از رشته های خوشنویسی و نقاشیخط به روی دیوار قرار گرفت.

    «تحریر خیال» که در برگیرنده 30 تابلو نقاشیخط و خوشنویسی است حاصل هنرنمایی استاد پیمان سادات نژاد در رشته خوشنویسی با 15 اثر و محمد اوجی نژاد در رشته نقاشی خط با 15 تابلو است.

    این درحالیست که تذهیب های آثار خوشنویسی استاد سادات نژاد از آثار محمد طریقت است که با خوشنویسی های این هنرمند آثاری چشم نواز را پدید آورده اند.

    استاد سادات نژاد از هنرمندان خطه گچساران است که در کارنامه هنری خود عضویت  کمیته ملی هنرهای تجسمی کشور را داراست و مشاور فرهنگی، هنری وقرآنی رایزن جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا به شمار می رود.

    این هنرمند که تدریس خوشنویسی قرآنی درحوزه های موتلفه اسلامی در کشورهای سریلانکا،  مالزی و هندوستان را هم تجربه کرده، شرکت در نمایشگاههای قرآنی به صورت گروهی در کشورهای انگلستان، ترکیه و امارات متحده عربی را در کارنامه هنری خود قرار داده است.

    سادات نژاد با برپایی نمایشگاههای انفرادی در کشورهای ترکیه، امارات متحده، هندوستان،مالزی و سریلانکا را در کنار برپایی بیش از 18 نمایشگاه انفرادی در استانهای فارس، تهران، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، اصفهان و خراسان رضوی را پیشتر داشته است.

    او کتابت کامل قرآن کریم در اندازه 70 در50 باطراحی منحصر به فرد را انجام داده و  برگزیده بیش از 20 دوره مسابقات بین المللی وملی خوشنویسی باعناوین حلیه الشریفه ترکیه، البرده امارات، فجر، دوسالانه خوشنویسی قزوین و... است.

    همزمان با گشایش نمایشگاه خوشنویسی و نقاشیخط «تحریر خیال» در نگارخانه تاروپود، نگارستان مهر شیراز میزبان نقاشی های شیرین معاصر است، این درحالیست که از فردا هم نگارخانه های مانی و اردیبهشت این شهر به استقبال نمایشگاه های نقاشی محبوبه زارعی و تصویرسازی لیلا بهادری می روند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت