مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان :

نمایشگاه های کتاب موثرترین راهکار ارتقای فرهنگ و سرانه مطالعه هستند

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه های کتاب اظهار کرد: این نمایشگاه ها از موثرترین راهکارهای ارتقای فرهنگ، دانش و سرانه مطالعه در جامعه هستند.

نمایشگاه های کتاب موثرترین راهکار ارتقای فرهنگ و سرانه مطالعه هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص یازدهمین نمایشگاه کتاب استان گفت: نمایشگاه کتاب امسال از لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی دارد به طوری که نزدیک به 17 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه به مخاطبان عرضه شده است.

    وی با اشاره به میزان بن تعلق گرفته به نمایشگاه امسال بیان کرد: برای نمایشگاه امسال 650 میلیون تومان بن در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته 150 میلیون تومان افزایش نشان می دهد که امکان افزایش این رقم نیز در صورت استقبال بیشتر وجود دارد.

    جوروند همچنین به میزان استقبال از نمایشگاه کتاب خوزستان اشاره کرد و اذعان داشت: استقبال مخاطبان از این نمایشگاه بسیار مطلوب بوده و به رغم شرایط جوی نامناسب حضور گسترده علاقه مندان به حوزه کتاب را شاهد بودیم به طوری که این میزان استقبال را در هیچ دوره از نمایشگاه های پیشین سراغ نداریم.

    وی با اشاره به تخفیف 30 درصدی در این نمایشگاه اضاه کرد: برای هر نفر به ازای ارائه یک کارت ملی، مبلغ 50 هزار تومان بن در نظر گرفته شده که این رقم برای ادارات بیشتر می باشد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد: امسال زمینه ای فراهم شد تا کتابفروشی های مطرح استان نیز در نمایشگاه حضور یابند و از این رویداد فرهنگی استفاده کنند که بر این اساس چهار کتابفروشی رشد، محام، شهر کتاب و شرق در نمایشگاه به عرضه کتب خود می پردازند.

    وی از حضور 35 ناشر خوزستانی در نمایشگاه کتاب  امسال خبر داد و گفت: 26 ناشر عربی نیز به نمایندگی از کشورهای لبنان، عراق و مصر در این نمایشگاه نیاز مخاطبان را در این حوزه تامین می کنند.

    جوروند با بیان اینکه ورود کتاب به زندگی مردم استان نعمت بزرگی است، بیان کرد: همه ساله نزدیک به یک میلیارد تومان کتاب در طول برگزاری نمایشگاه کتاب وارد استان می شود که این رقم نشان از علاقمندی مردم به حوزه کتاب دارد.

    وی با اشاره به اهمیت نمایشگاه های کتاب، ادامه داد: قطعا برگزاری این نمایشگاه ها با تنوع کتب، تاثیر مستقیمی در ارتقاء دانش و فرهنگ مردم استان خواهد داشت و در واقع نمایشگاه های کتاب یکی از موثرترین راهکارها برای ارتقاء وضعیت کتابخوانی و سرانه مطالعه در جامعه هستند.

    یازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان هفتم بهمن ماه افتتاح و تا 12 بهمن در ساعات 9 الی 12 صبح و 14 الی 21 پذیرای بازدید کنندگان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت