در محل سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست؛

دومین نمایشگاه عکس مدرسه طبیعت برگزار شد

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه عکس مدرسه طبیعت با حضور عبدالحسین وهابزاده بوم شناس و ایده پرداز مدرسه طبیعت، محمد درویش مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و جمع کثیری از تسهیل گران مدارس طبیعت ایران در محل سالن همایش های سازمان برگزار شد.

دومین نمایشگاه عکس مدرسه طبیعت برگزار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، محمد درویش در افتتاحیه این نمایشگاه ضمن تاکید بر اهمیت نقش مدارس طبیعت در شکل گیری شخصیت اجتماعی کودکان عنوان کرد: موضوع آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان در عرصه محیط زیست و میزان علاقمندی ایشان به مواهب الهی، در شمار موضوع های مهم اما فراموش شده است که اکنون برای نخستین بار این فرصت در قالب مدارس طبیعت بدست آمده تا امکان یادگیری خودانگیخته و خلاقانه را برای کودک فراهم کند.

    وی افزود: رسالت اصلی ما تربیت نسلی است که محیط بانان را در کنار خود ببینند نه در مقابل خویش.

    درویش در ادامه به تاکید ابتکار ریاست محترم سازمان مبنی بر رسالت خطیر مدرسه طبیعت ولزوم توسعه مدارس مذکور اشاره کرد.

    وی همچنین رویکرد مثبت و نیک نظری وزیر آموزش وپرورش دکتر دانش آشتیانی را درخصوص گسترش مدارس طبیعت و لزوم تلاش برای برگزاری اردوهای دانش‌آموزی درمدارس مذکور را مایه امیدواری برای ادامه مسیر دانست.

    وی در ادامه هدف از جمع شدن در این نمایشگاه را قدردانی از جوان هنرمندی عنوان کردکه برای معرفی جذاب تر مدرسه طبیعت طی دوسال تلاش های زیادی کرده است.

    وی همچنین نوید برگزاری دوره ای این نمایشگاه در سایر استان ها با همکاری ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها را نیز داد.

    این نمایشگاه شامل 50 قطعه از سری مجموعه عکس های پوریا قلیچ خانی عکاس رسمی مدرسه طبیعت، دانشجوی کارشناس ارشد محیط زیست دانشگاه شهید بهشتی، دارنده دیپلم افتخار و نفر دوم جشنواره دانشجوی فداکار در حوزه محیط زیست سال 95 و عکاس برگزیده نخستین جشنواره عکس در راه مدرسه، است.

    عبدالحسین وهابزاده ایده پرداز مدرسه طبیعت در ایران نیز ضمن قدردانی از تلاش های پوریاقلیچ خانی بر گسترش مدارس طبیعت ولزوم تلفیق هنر با رسالت مدارس مذکورتاکید کرد.

    پوریا قلیچ خانی ضمن اشاره به تلفیق هنر و محیط زیست بعنوان یکی از گرایش های علم زیست شناسی حفاظت گفت: طی 5سال اخیر سعی نموده ام از طریق هنر بتوانم درراستای حفظ و فرهنگ سازی محیط زیستی بکوشم.

    بر اساس گزارش سایت سازمان حفاظت محیط زیست، این نمایشگاه از تاریخ 9 لغایت 13 بهمن ماه از ساعت 10 الی 16 در محل سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست دایر است و ورود برای عموم علاقمندان به بخش کودک و محیط زیست، مدارس طبیعت و تمامی انسان های نیک نهادی که قلبشان برای محیط زیست ایران می‌تپد، باز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت