با حضور معاون صنایع دستی کشور؛

نخستین نمایشگاه ملی صنایع دستی در محل خانه هنرمندان گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نخستین جشنواره ملی صنایع دستی فجر همزمان با نمایشگاه این جشنواره در محل خانه هنرمندان گشایش یافت.

نخستین نمایشگاه ملی صنایع دستی در محل خانه هنرمندان گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، این جشنواره که با حضور بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی کشور افتتاح شد از امروز تا 15 بهمن به‌مدت 5 روز در خانه هنرمندان در گالری پاییز و میرمیران میزبان علاقه‌مندان است.

    علی حاجی‌شیزری، مدیرکل دفتر توسعه و ترویج صنایع‌دستی، در حاشیه افتتاح این جشنواره، با بیان این مطلب که این نمایشگاه با دو محور کلی نمایشگاه و تجلیل از هنرمندان برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره ابتدا با برگزاری نمایشگاهی از 150 اثر شاخص صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در دو بخش کلاسیک و نگاه نو به‌مدت 5 روز برگزار می‌شود.

    وی افزود: در بخش کلاسیک نیز آثاری فاخر از هنرمندان برجسته حال حاضر در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، و در بخش نگاه نو آثار صنایع‌دستی با رویکرد معاصر ــ متناسب‌سازی‌شده با سبک زندگی امروزی ــ نمایش داده خواهد شد و در ادامه در مراسمی ویژه از هنرمندان و برگزیدگان این جشنواره تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

    شیزری در زمینه اهداف برگزاری این جشنواره گفت: تبیین اهمیت جایگاه صنایع‌دستی به‌عنوان نمودی از فرهنگ ایرانی‌اسلامی، نمایش تخصصی آثار هنرمندان شاخص و جریان‌های نوین در حوزه طراحی و تولید آثار صنایع دستی، گرد­همایی هنرمندان نخبه کشور در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی،  زمینه‌سازی به‌منظور  تعامل و تبادل از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

    به‌گفته وی، از دیگر اهداف این جشنواره می‌توان به انتقال تجربیات هنرمندان، معرفی آخرین تلاش‌ها و دستاوردهای هنرمندان در حوزه‌های مختلف دیزاین، تکنیک، مواد اولیه، کاربری، ابزار و فناوری‌های نوین، و توسعه و ارتقای سطح کیفی آثار صنایع‌دستی اشاره کرد.

    مدیرکل دفتر توسعه و ترویج صنایع‌دستی همچنین، با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان صنایع‌دستی، افزود: در این مراسم، که روز چهارشنبه 13 بهمن برگزار می‌شود، از 10 هنرمند برتر صنایع‌دستی که در سال گذشته موفق به کسب نشان بین‌المللی مرغوبیت شده‌اند تجلیل به‌عمل می‌آید.

    شیزری تاکید کرد: صنایع‌دستی برای اولین بار مانند صنعت سینما صاحب فرصتی به‌نام فجر شده که این مقدمه بسیار مناسبی برای توسعه و رونق روزافزون این هنر صنعت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت