با ۵۶ قطعه عکس ؛

نمایشگاه عکس 'یک مشت پر در آستین' در اراک گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه عکس انفرادی مجید نوری هنرمند عکاس اراکی با عنوان یک مشت پر در آستین در اراک گشایش یافت.

نمایشگاه عکس 'یک مشت پر در آستین' در اراک گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، این نمایشگاه با 56 قطعه عکس در ابعاد مختلف از تالاب میقان اراک با حضور جمعی از مسئولان و علاقمندان به هنر و محیط زیست در فرهنگسرای آیینه اراک گشایش یافت.
    معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان مرکزی در آیین گشایش این نمایشگاه عنوان گفت: حضور این تعداد علاقمند در نمایشگاه عکس تالاب میقان نشان از نهادینه شدن فرهنگ حفظ محیط زیست و اهمیت این حوزه دارد.
    رضا میرزایی افزود: 14 بهمن هر سال به عنوان روز جهانی تالاب ها نام گرفته است وبه واسطه وجود تالاب ارزشمند میقان در نزدیکی اراک همواره برنامه های ویژه ای برای این روز در نظر گرفته می شود.
    وی گفت: برگزاری این نمایشگاه نشان از اهمیت و ارزشمندی تالاب میقان اراک است که عکاسان و هنرمندان بسیاری سعی در ثبت و انعکاس زیبایی های بکر این زیستگاه دارند.
    میرزایی عنوان کرد: اخیرا شاهد شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان بودیم که منجر به مرگ دو هزار و 800 پرنده مهاجر به ویژه غاز خاکستری شد اما، با حضور علاقمندان فعالان و حافظان محیط زیست این بحران تحت کنترل است.
    معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: تالاب میقان از معدود تالاب های زنده و پایدار کشور است اما، باید ارزش های زیستگاهی موجود در استان به ویژه تالاب میقان را معرفی و حراست کرد.
    به گزارش ایرنا، یک دکترای تاکسی درمی در اهمیت این زیستگاه گفت: تالاب میقان یک دهم درنای جهان را در خود جای داده است در حال حاضر بیش از 100 هزار دنیا وجود دارد ک هبیش از 12 هزار قطعه ان در میقان زمستان گذرانی دارند.
    نادر صادقی راد گفت: وجود این تالاب در آینده نزدیک می تواند نقطه ای ویژه برای پذیرش خیل جمعیت از نقاط مختلف جهان باشد و تنها باید با رفتار کارشناسانه در جهت حفظ این زیستگاه از طریق برنامه های حراستی محیط زیست و غذادهی به پرندگان این زیستگاه اقدام کرد.
    صادقی راد گفت: برای ثبت یکی از این عکس ها جان عکاس در خطر است چراکه عکاسی از حیات وحش عملی ساده نیست و نمایش گذاشته شده این تعداد عکس حاصل تلاش فراوان است.
    هنرمند عکاس اراکی گفت: این نمایشگاه حاصل پنج سال تلاش در تالاب میقان است که هر یک از عکس ها مربوط به گونه ای خاص است.
    وی افزود: این تعداد عکس به طور قطع منعکس کننده تمام ظرفیت و زیبایی ها تالاب میقان اراک نیست چراکه تالاب سحرآمیز میقان در هر لحظه می تواند زیباترین چهره را به خود بگیرد که شاید در نقاط دیگری از دنیا نتوان آن را به ثبت رساند.
    نوری به شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اشاره کرد و گفت: شاید یکی از اسف بارترین حوادث زیست محیطی استان در تالاب میقان و به واسطه این بیماری رقم خورد که تلفات بسیاری بر جای گذاشت و محیط بانان و فعالان محیط زیست با همه دشواری ها و دلخراش بودن مرگ پرندگان در جهت کنترل بیماری و جمع آوری های لاشه ها اقدام کردند.
    وی تصریح کرد: ارزشمندی تالاب میقان به اندازه ای است که برخی از زوایای آن هنوز ناشناخته است و باید در جهت معرفی این ظرفیت ها تلاش های بسیار صورت گیرد.
    نمایشگاه عکس تالاب میقان اراک تا چهاردهم بهمن ماه سال جاری در فرهنگسرای آیینه اراک دایر است.
    تالاب میقان اراک در 15 کیلومتری کلانشهر اراک قرا گرفته است که هر ساله در زمستان بیش از 12 هزار درنا و پرنده مهاجر را میزبانی می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت