هم‌زمان با فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی؛

نمایشگاه «انقلاب به روایت مطبوعات تاریخی موزه ملی ملک» گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه «انقلاب به روایت مطبوعات تاریخی کتابخانه و موزه ملی ملک»، هم‌زمان با فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی مردم ایران در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران گشایش یافت.

نمایشگاه «انقلاب به روایت مطبوعات تاریخی موزه ملی ملک» گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، موقوفه آستان قدس رضوی، سال 1357 برای ایرانیان، روزگاری ویژه است؛ تهران که نه، همه ایران، روزهایی پراضطراب از سر می‌گذرانند. زمزمه‌های تنش و شلوغی را به سادگی می‌توان در خیابان‌ها و گذرهای شهر شنید ... ایران بوی خون می‌دهد انگار ...! خیابان‌ها زودتر از آنچه پنداشته می‌شد، شلوغ می‌شود. هشدارهای تند و تهدیدآمیز حکومت نظامی نیز نمی‌تواند مردم انقلابی را بهراساند. این سرزمین، دیگر تاب ندارد. ایران به ویژه پایتخت، زمستانی تعیین‌کننده در پیش دارند؛ بهمن 57، گویی آشوبی در دل نهفته دارد.

    نمایشگاه «انقلاب به روایت مطبوعات تاریخی کتابخانه و موزه ملی ملک»، تصویری نزدیک از روایت مردمی انقلاب را پیش روی مخاطبان می‌گذارد؛ رخدادهای سال‌های 1357 تا 1359، زمانه‌ای که خون‌هایی بر زمین ریخت تا انقلاب پیروز شد و کوشش‌هایی که به کار آمد تا انقلاب نوپا به بار نشیند. این مطبوعات تاریخی، پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران را به نمایش می‌گذارند؛ نمایی از شور و شعوری ملی در سراسر این سرزمین دیرینه ... روایتی از یک انقلاب بزرگ بر برگ‌های اثرگذار مطبوعات ... تومار ستمکارانی درهم پیچیده شد و تومار مطبوعات، حکایت آنان و مردمان پیروز در برابرشان را روایت کرد.

    کتابخانه و موزه ملی ملک از همگان دعوت می‌کند برای تماشای نمایشگاه «انقلاب به روایت مطبوعات تاریخی کتابخانه و موزه ملی ملک»، در روزهای غیر تعطیل از ساعت 8:30 تا 16:30 به ساختمان این گنجینه در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» مراجعه کنند. بازدید از کتابخانه و موزه ملی ملک همچنین در دهه فجر رایگان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت