مدیرکل اطلاعات استان اصفهان :

جای نمایشگاه دائمی برای حفظ آثار پیشکسوتان انقلاب در اصفهان خالی است

عصر نمایشگاه- مدیرکل اطلاعات استان اصفهان گفت: اصفهان از سوابقی پرافتخار در شکل گیری انقلاب اسلامی و مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی برخوردار است اما جای برپایی نمایشگاه دائمی برای حفظ آثار پیشکسوتان انقلاب و به نمایش گذاشتن مجاهدت های آنها در این شهر خالی است.

جای نمایشگاه دائمی برای حفظ آثار پیشکسوتان انقلاب در اصفهان خالی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، نادر سلطانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه موزه عبرت ایران در اصفهان با گرامیداشت 12 بهمن سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به میهن، افزود: در بسیاری از موزه ها یک شئی تاریخی را به نمایش می گذارند تا تمدن و فرهنگ آن جامعه را به نمایش بگذارند و به آن افتخار کنند.
    وی اضافه کرد: چه چیزی از این گرانبها تر که آثار و پیام کسانی که در سخت ترین شرایط مقابل رژیم شاهنشاهی ایستادگی و مقاومت کردند را به نمایش در آوریم تا نسل جدید نسبت به انقلاب اسلامی ایران بیش از پیش آشنا شود.
    مدیرکل اطلاعات استان اصفهان افزود: باید در این موزه ها، مبارزات قبل از انقلاب و آثار و جنایات رژیم پهلوی در زندان های ساواک بخوبی به نمایش در آید تا پیام انقلاب اسلامی ایران به نسل جوان منتقل شود و جوانان بدانند که برای پیروزی و حفظ انقلاب و استقلال ملی خون های زیادی ریخته شده است تا ما با آزادی و امنیت زندگی کنیم.
    وی بیان کرد: افتخار می کنیم که سرباز مکتب امام راحل هستیم و امیدواریم در این مسیر انقلابی بمانیم و راهی را که امام (ره) برای ما ترسیم کرد، ادامه دهیم.
    سلطانی با اشاره به حضور پیشکسوتان انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: میزبان واقعی این جلسه کسانی هستند که سالها با رژیم ستمشاهی مبارزه کردند تا ما امروز در کمال امنیت از نعمت های انقلاب اسلامی بهره مند شویم.
    وی از اصفهان به عنوان مهد علم، مبارزه، تمدن، تاریخ و شهادت نامبرد و گفت: بی دلیل نیست که این استان 23 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ما احساس کردیم مهد علم و تاریخ ایران اسلامی به برپایی نمایشگاه موزه عبرت ایران نیاز دارد.
    سلطانی با اشاره به مجاهدت پیشگامان انقلاب اسلامی ایران برای شکل گیری و پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی (ره)، گفت: امروز جای بسیاری از مبارزان انقلاب اسلامی از جمله آیت الله خادمی، آیت الله طاهری و استاد پرورش در بین ما خالی است.
    وی افزود: در سایه همین مجاهدت ها، ایثارگری ها و شهادت هاست که جوانان ایران اسلامی در عرصه های مختلف افتخارآفرینی می کنند.
    مدیرکل اطلاعات استان اصفهان به محل برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه موزه عبرت ایران که در سالن توحیدخانه دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد، اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب از این مکان به عنوان زندان شهربانی استفاده می شد و بسیاری از انقلابیون اصفهان را در همین مکان زندانی و شکنجه کرده بودند.
    وی افزود: اما این مکان پس از پیروز شکوهمند انقلاب اسلامی به دانشگاه تبدیل شد و این یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.
    سلطانی بیان کرد: همانگونه که امام خمینی فرمودند جوانان ما باید در دانشگاهها تربیت شوند، نه در زندان ها و ما امیدواریم روزی همه زندان ها به دانشگاه تبدیل شوند.
    در پایان این مراسم از کتابی با عنوان ' کتاب پنجم انقلاب اسلامی' که حاوی تاریخ انقلاب اسلامی در اصفهان به همراه اسناد ساواک است، رونمایی شد.
    نمایشگاه موزه عبرت ایران سه شنبه شب با حضور مسئولان محلی، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از پیشکسوتان و مبارزان انقلاب اسلامی در دوره رژیم ستم شاهی، در اصفهان گشایش یافت.
    در این نمایشگاه که همزمان با 12 بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن گشایش یافت، ساختمان بازداشتگاه کمیته مشترک خرابکاری ساواک و شهربانی رژیم شاهنشاهی شبیه سازی شده و صحنه های مربوط به شکنجه زندانیان در سال های 50 تا 57 بازسازی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت