به مناسبت دهه فجر؛

نمایشگاه دستاوردهای مرکز فنی وحرفه ای خواهران در شاهرود برپا شد

عصر نمایشگاه- درسومین روز از دهه مبارک فجر دست ساخته های بانوان توانمند شاهرودی در مرکز فنی حرفه ای خواهران این شهر افتتاح شد.

نمایشگاه دستاوردهای مرکز فنی وحرفه ای خواهران در شاهرود برپا شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از مهر، مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان در خلال بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فنی و حرفه ای خواهران شاهرود ضمن بیان اینکه یوم الله دهه فجر فرصت مناسبی است تا با بهره گیری از آن توانمندی های حوزه فنی و حرفه ای در دید عموم قرار گیرد، ابراز داشت: قلم زنی، منبت کاری، معرق و چرم دوزی از جمله محصولاتی است که عمدتا در این نمایشگاه وجود دارد که نشان می دهد حضور بانوان در این عرصه علاوه بر یادگیری هنر به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خانوار نیز کمک می کند.

    ابراهیم محمودی با اشاره به سابقه هنر صنایع دستی در دیار قومس، گفت: چنین به نظر می رسد که در این بین اگر بتوانیم با خدمات حرفه ای و ارائه سه رکن آموزش تولید و بازار یابی مثلثی را ایجاد کنیم در نهایت زمینه رشد مشاغل خرد و کوچک فراهم شده و به اقتصاد خانواده کمک می کند.

    وی ضمن تاکید بر اینکه رشد فنی حرفه ای نیز باید همگام با فناوری نوین باشد، ابراز داشت: با استفاده از نرم افزارهای ارتباطی می توان آخرین تولیدات را معرفی کرد که این امر گامی برای افزایش خوداشتغالی به شمار می رود و یا با استفاده از رایانه و نرم افزار طراحی را آموزش داد و کارگاه های آموزشی را برگزار کنیم.

    محمودی در ادامه تصریح کرد: همگام با تکنولوژی دو سامانه جدید در سازمان آموزش فنی و حرفه ای به نام سامانه شناسه محتوای الکترونیکی یادگیری مهارت (شمیم) و نشان مهارت آموزی الکترونیک (نما) باعث شد تا در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای گامی فراتر برداریم و منحنی  بهره وری این نهاد را سیر صعودی بخشیم.

    وی یکی از اهداف دولت را توانمند سازی حوزه نیروی انسانی دانست و تصریح کرد: معتقدیم هر چه افراد در زمینه های مختلف توانمند تر باشند آن جامعه پله های رونق اقتصادی را سریعتر طی خواهد کرد لذا به این منظور سازمان فنی و حرفه ای با آموزش مهارت ها به افراد آنها را وارد بازارهای کسب و کار آماده می کند.

    این نمایشگاه همه روزه تا پایان دهه مبارک فجر به جز ایام تعطیل از ساعت 9الی 12 آماده میزبانی از علاقه مندان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت