در سومین روز از نمایشگاه کتاب استان اصفهان؛

۴ اثر در حوزه ادبیات و نمایشنامه در کاشان رونمایی شد

عصر نمایشگاه- همزمان با سومین روز از برگزاری دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان از چهار اثر در حوزه ادبیات و نمایشنامه توسط انتشارات ادبستان نوین، طی آیینی با حضور استاد صائم کاشانی رونمایی شد.

۴ اثر در حوزه ادبیات و نمایشنامه در کاشان رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از مهر، پیش از ظهر جمعه و همزمان با سومین روز از برگزاری دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان از چهار اثر در حوزه ادبیات و نمایشنامه توسط انتشارات ادبستان نوین، طی آیینی با حضور استاد علی اصغر صائم کاشانی رونمایی شد.

    در این آیین کتاب شعر «تب زخمی غزل» نوشته مهناز سادات رضوی با تیراژ یک هزار نسخه و مجموعه نمایشنامه با موضوع دفاع مقدس «باد اومد و با خود برد دنیای خیالی را» نوشته مهدی صفاری نژاد در یک‌هزار نسخه رونمایی شد.

    همچنین در این آیین مجموعه «ترانه قلبم برای تو» سروده محسن سلطانی در تیراژ یکهزار نسخه و «تاثیر نقاشی اروپایی و نقاشی ایران در بازه زمانی صفویه تا قاجار» نوشته هدا مقدم منش در یکهزار نسخه رونمایی شد.

    رئیس انجمن فرهنگی، ادبی سخن کاشان در این آئین اظهار داشت: شاعر از مادر، شاعر متولد می شود بنابراین شعر ذاتی است و اکتسابی نیست.

    سید علی‌اصغر صائم‌کاشانی قدرت بیان و تناسب کلام را نشانه ذوق شاعر دانست و گفت: این مشخصه ها و رعایت عناصر اصلی شعر فارسی شامل مفهوم و قالب مفهوم و  توجه به اهمیت مضمون موجب پیشرفت شاعر است.

    وی تاکید کرد: شاعر همچنین باید در کوتاهترین زمان از زیباترین مضمون ها بهره جسته و اثری نو خلق کند.

    استاد صائم کاشانی با اشاره به جایگاه شعر و  ادب در دیار باستانی و ادب آفرین کاشان گفت: این جایگاه در توسعه فرهنگی و ماندگاری نام کاشان نقشی دیرپا و بسیار افسانه ساز دارد.

    وی افزود: ادیبان و شاعران و قلم بدستان این دیار را در تمام زمینه های شعری، ادبی، نویسندگی، پژوهش و تحقیقات همواره سرآمد دیگر شهرهای ایران می شناسند.

    وی تلاش شاعران جوان در جهت چاپ آثار خود را مقدمه ای برای اعتلای شعر و ادب در آینده کشور عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت