با هدف معرفی فرهنگ و تمدن کشور؛

روزهای فرهنگی ایران همزمان با ایام دهه فجر در بوسنی برگزار می شود

عصر نمایشگاه- به مناسبت فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارکه فجر برنامه «روزهای فرهنگی ایران» با هدف معرفی فرهنگ و تمدن کشور دربوسنی و هرزگوین برگزار می شود.

روزهای فرهنگی ایران همزمان با ایام دهه فجر در بوسنی برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، این نمایشگاه از سوی رایزنی فرهنگی ایران و از تاریخ 19 تا 22 بهمن ماه 95 در شهر موستار و از تاریخ 25 تا 29 بهمن ماه در شهر سارایوو برپا می گردد.
    برنامه‌های متنوع این رویدادهای فرهنگی و هنری شامل اجرای موسیقی سنتی، نمایشگاه خوشنویسی، مینیاتور، معرق، نمایشگاه عکس اصفهان، نمایشگاه صنایع دستی و اکران فیلم های مستند از جاذبه های فرهنگی و گردشگری ایران می باشد.
    دربخش نمایشگاه هنری نیز 3 تن ازهنرمندان برجسته استان اصفهان حضور خواهند داشت که آثار آنان به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین در شهر سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین این نمایشگاه در ساختمان شکوهمند ویچنیتسا که از جمله جاذبه های گردشگری بوسنی است، برگزار می گردد.
    دراین نمایشگاه علاوه بر 30 تابلو خوشنویس برجسته ایرانی استاد محسن سلیمانی، آثار نگارگری استاد محمود لاهیجانیان به نمایش گذارده خواهد شد. همچنین چند قطعه از آثار معرق کاری استاد اکبر شاهمندی در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت. تصاویری از جاذبه های فرهنگی و گردشگری اصفهان نیز از دیگر بخش های این نمایشگاه خواهد بود.
    بازدید کنندگان و علاقمندان بوسنیایی این رویداد فرهنگی شاهد کارگاه این سه هنرمند برجسته کشورمان خواهند بود.
    همچنین درحاشیه برنامه روزهای فرهنگی ایران نشست تخصصی با عنوان «درخشش هنر ایرانی در بوسنی و هرزگوین» با همکاری آکادمی هنر بوسنی و هرزگوین و در محل این آکادمی برگزار می شود.
    دربخش موسیقی اعضای گروه آوای خورشید علاوه بر اجرای موسیقی سنتی ایرانی در شهرهای موستار و سارایوو در برنامه های ویژه گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران که برای ایرانیان مقیم و همچنین روز ملی ایران با حضور شخصیت های برجسته سیاسی و فرهنگی بوسنی برگزار می شود، برنامه های متنوعی خواهند داشت.
    رایزن فرهنگی ایران در سارایوو با همکاری شهرداری اصفهان و با مشارکت وزارت فرهنگ فدراسیون بوسنی و هرزگوین، نخست وزیری و وزارت فرهنگ کانتون هرزک نرتوا، شهرداری سارایوو، آکادمی هنربوسنی و شبکه سراسری تلویزیون بوسنی وهرزگوین و مراکز فرهنگی کاتارینا و ویچنیتسا درشهرهای موستار و سارایوو این برنامه ها را برگزار می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت