مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت ارشاد خبر داد

افزایش ۱۵ درصدی فروش کتاب در نمایشگاه های کشور طی ۱۰ ماهه امسال

عصر نمایشگاه- مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت ارشاد گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش فروش و استقبال در نمایشگاه های استانی کتاب داشته ایم.

افزایش ۱۵ درصدی فروش کتاب در نمایشگاه های کشور طی ۱۰ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، همایون امیرزاده در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان اظهار داشت: بر اساس گزارش های رسیده از ادارات کل استان های کشور، در سال گذشته 10 میلیون نفر از نمایشگاه های استانی کتاب بازدید کرده اند.

    وی افزود: بر اساس سیاستگذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار شد در شهرهای دوم هر استان نمایشگاه های کتاب برگزار کنیم که تا به امروز در شهرهای شاهرود، نیشابور و کاشان این هدفگذاری تحقق یافته است.

    مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت ارشاد ادامه داد: برپایی نمایشگاه های کتاب در شهرهای دوم استان ها در راستای توزیع بیشتر امکانات فرهنگی و تسهیل برای دستیابی همگان به کتاب در مناطقی که دسترسی آنها به این کالای فرهنگی کم است، انجام می شود.

    وی تصریح کرد: نمایشگاه های کتاب در شهرهای غیر مراکز استان ها خلاءهای موجود در شبکه های  توزیع مناسب کتاب را در کشور برطرف می کند.

    امیرزاده با اشاره به طرح نامزدی پایتخت کتاب برای شهرهای ایران در دولت گفت: نمایشگاه های کتاب استانی یکی از عوامل انتخاب شهرها برای گرفتن این عنوان هستند تا با ایجاد هم افزایی بین نهادهای دولتی و مدنی، استقبال مردم از کتاب و کتابخوانی را افزایش دهند.

    مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت ارشاد اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه سراسری در کاشان با هماهنگی بین مدیران این شهرستان صورت گرفته که ظرفیت های مهم فرهنگی در این شهر مانند پیشینه تاریخی، وجود دانشجویان و دانش آموزان از عوامل تعیین کننده میزبانی این شهر از این رخداد بزرگ فرهنگی کشور بود.

    امیرزاده تاکید کرد: کاشان سابقه برگزاری چنین نمایشگاهی را 14 سال پیش در کارنامه خود داشته است و با توجه به همکاری های موجود در این شهر توانسته برای دومین بار میزبان این نمایشگاه باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت