در نگارخانه میلان ارومیه؛

برپایی نمایشگاه خط نقاشی آشوب هندسی ۶ در ارومیه

عصر نمایشگاه- نمایشگاه خط نقاشی و خوشنویسی 'جعفر علی سروی' و ' شهید رضا سنگی' با عنوان آشوب هندسی ۶ در نگارخانه میلان ارومیه برپا شد؛ این نمایشگاه تا ۲۳ بهمن سال جاری دایر خواهد بود.

برپایی نمایشگاه خط نقاشی آشوب هندسی ۶ در ارومیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، جعفرعلی سروی با اشاره به اینکه با خلق این آثار هنر آشوب را به هندسه خط گره زده است، گفت: 21 اثر خط نقاشی ارائه شده در این نمایشگاه، فضای معنوی و هنری درون مرا با استفاده از رنگ ها و شکل های هندسی به نمایش گذاشته است.
    وی افزود: کوچکترین تابلوی ارائه شده در این نمایشگاه دارای ابعاد 45 در 110 سانتیمتر و بزرگترین آن 150 در 210 سانتیمتر است.
    وی با اشاره به اینکه این ششمین نمایشگاه انفرادی وی است، بیان کرد: اشعار و آیه هایی چون ' آن که بی باده کند جان مرا مست کجاست' ، ' الشَّمْسُ وَ الْقَمَرُ بِحُسْبانٍ ' و 'هر گئجه م اولدی کدر، غصه فلاکت سنسیز، هر نفس چکدیم هدر گئتدی او ساعت سنسیز' از جمله مضامینی است که در آثارم به آنها پرداخته ام.
    وی اضافه کرد: اشعار مولوی و مفاهیم قرآنی در اکثر تابلوهای بنده نمود عینی پیدا کرده و با استفاده از تکنیک آکریلیک و مواد روی بوم خلق شده است.
    وی ادامه داد: آکریلیک نوعی رنگ بوده و منظور از مواد در این تکنیک موادی مثل بتونه است که برای برجسته کاری روی بوم مورد استفاده قرار می گیرد.
    این هنرمند با اشاره به نقش تاثیرگذار نگارخانه های بخش خصوصی در معرفی هرچه بهتر آثار هنرمندان بیان کرد: بزرگترین رخداد هنری در عرصه خط و هنر اسلامی و ایرانی در سال جاری در قالب حراجی بزرگ باران در تهران رخ داد و طی آن آثار هنرمندان به فروش گذاشته شد.
    سروی با اشاره به اینکه این اقدام ارزشمند توسط محبوبه کاظمی رقم خورد، افرود: اثر خط نقاشی بنده با عنوان 'الشمس' در ابعاد 140 در 140 سانتیمتر با مضمون آیه قرآنی بود که یکصد و 30 میلیون ریال به فروش رسید.
    سروی با اشاره به نمایش 9 اثر خوشنویسی از شهید رضا سنگی در این نمایشگاه بیان کرد: این شهید که کاتب هفت جلد قرآن کریم بود، آثاری با خط ثلث و نسخ با موضوع آیه های قرآنی خلق کرده بود که در کنار جایگاه ارزشمند عرفانی، شخصیت هنری وی را نیز به زیبایی معرفی می کند.
    جعفر علی سروی متولد 1350 شمسی در شهرستان تکاب بوده و این ششمین نمایشگاه این هنرمند از سری مجموعه ای با عنوان 'آشوب هندسی' است.
    وی نمایشگاه آشوب هندسی 1 را سال 1392 شمسی در تکاب دایر کرد و علاوه بر آن در بیش از 15 نمایشگاه گروهی در شهرهای مختلف ایران نیز آثار خود را به معرض نمایش گذاشته است.
    وی کارشناس هنرهای تجسمی، فارغ التحصیل فوق ممتاز انجمن خوشنویسان ایران، مدرس رسمی انجمن خوشنویسان ایران و مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی دهخدا در تکاب است.
    وی در رشته های خوشنویسی، طراحی صحنه و طراحی با زغال در جشنواره های مختلف برگزیده شده است.
    نمایشگاه خط نقاشی آشوب هندسی 6 از ساعت 16 تا 21 در نگارخانه میلان واقع در خیابان مولوی، خیابان امین، خیابان ارمغان، خیابان ارغوان، نبش کوچه هفتم برای بازدید عموم مردم دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت