رونمایی از کتاب «ادبیات داستانی جنگ در ایران» در نمایشگاه کتاب کاشان

عصر نمایشگاه- در چهارمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب کاشان از کتاب «ادبیات داستانی جنگ در ایران» در بخش جنبی نمایشگاه رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «ادبیات داستانی جنگ در ایران» در نمایشگاه کتاب کاشان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، این کتاب نوشته مهدی سعیدی برنده کتاب سال دانشجویی ایران در سال جاری می باشد که در 329 صفحه در تیراژهزار نسخه در قطع رقعی توسط انتشارات جهاد دانشگاهی به چاپ رسیده است.

    نویسنده این کتاب که عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی است درمراسم رونمایی از کتابش اظهارکرد: برای نوشتن اثری با موضوع ادبیات جنگ باید تعریفی از جنگ داشته باشیم.

    وی افزود: تعریف ادبیات جنگ با تعیین مبانی تاریخی، جغرافیایی و سیاسی موجود باید صورت گیرد تا تمامی امور و کارها در این حوزه را در خود داشته باشد.

    مهدی سعیدی گفت: نویسندگان دانشگاهی در مقاله ها و پایان نامه هایشان، نویسندگان و ناشران مستقل و جامعه روشنفکری و گروه های وابسته به نهادها و متولیان فرهنگی مانند حوزه هنری سه گروهی هستند که درباره ادبیات جنگ نوشته اند.

    سعیدی خاطرنشان کرد: در ادبیات جنگ با عناوین، نام ها و اصطلاحات متنوعی مانند ادبیات پایداری و مقاومت مواجه هستیم که هر نویسنده را در دایره ای قرار داده که وی را محدود کرده و باعث شده ایدئولوژی مشخصی نداشته باشند.

    نویسنده و منتقد ادبیات در نقد و بررسی این کتاب اظهارداشت: از ابتدای سال 90 یک بازخوانی در رمان های جنگ در آثار پژوهشی داریم که نشان می دهد از یک بازه ای گذشتیم و وارد بازه دیگری شده ایم.

    احمد ابوالفتحی گفت: نویسنده در کتاب ادبیات داستانی جنگ در ایران با تعریف مشخصی از مساله جنگ کتابش را آغاز می کند و ادبیات رایج در ادبیات جنگ را  بر اساس تعریفی از بیرون به درون انجام می دهد که یک روش علمی است.

    وی با بیان این که کارکردهای پژوهشی دارای کارکردهای اجتماعی نیز است، افزود: در زمانه ای هستیم که به سوی نفی دوگانه های تقابلی حرکت می کنیم تا وحدتی را در ساحت اجتماعی جامعه حاکم کنیم که بر اساس این مبنا از  سال 90 به یک تعریف متعادلی از ادبیات پایداری رسیده ایم.

    دومین نمایشگاه کتاب کاشان 18 بهمن به کارخود پایان می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت