با حضوری شماری از مسئولان استانی و شهروندان بوشهر ؛

نمایشگاه عکس انقلاب در بوشهر گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه عکس انقلاب اثر عکاس 'اکبر اسکرووالا' روز یکشنبه با حضوری شماری از مسئولان استانی و شهروندان بوشهر گشایش یافت.

نمایشگاه عکس انقلاب در بوشهر گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، رئیس حوزه هنری استان بوشهر در این آیین با تبریک دهه مبارک فجر گفت: این حوزه به مناسبت سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی 38 قطعه عکس نفیس از اکبر اسکرووالا تهیه و در گالری سوره در معرض دید شهروندان و هم استانی ها گذاشته است.
    امید پارسایی افزود: این نمایشگاه از ابتدای بازگشایی با استقبال خوبی از سوی علاقه مندان حوزه های تاریخی و مدیریتی واقع شد که پیش بینی شده این استقبال خوب تا روز پایانی نمایشگاه ادامه داشته باشد.
    وی بیان کرد: مجموعه عکس های این نمایشگاه حاصل کار عکاس خوش ذوق بوشهری است که در 38 سال پیش و در سن 22 سالگی گوشه هایی از مبارزات انقلابی بوشهر را با دوربین نه چندان پیشرفته خود در آن زمان، به تصویر کشیده و برای نسل امروزی به یادگار گذاشته است.
    پارسایی فر تاکید کرد: این عکس ها بدون شک یکی از مستندترین اسناد در ارتباط با انقلاب اسلامی در شهر بوشهر است.
    وی یادآور شد: برای حوزه هنری افتخار ارزشمندی است که عکس های یاد شده را در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.
    پارسایی فر بیان کرد: گام بعدی برای حمایت از عکاس پیشکسوت بوشهری چاپ کتاب انقلاب اسلامی در بوشهر است که پیگیری هایی برای انتشار آن نیز آغاز شده است.
    وی گفت: عکس ها از لحاظ حقوقی و قانون متعلق به حوزه هنری بوشهر است که در دوره مدیران سابق این حوزه به مالکیت حوزه هنری بوشهر در آمده است.
    پارسایی فر گفت: انتشار عکس های این نمایشگاه گام بسیار بلندی برای تاریخ نگاری معاصر شهر بوشهر است زیرا این عکس ها در کنار آثار سایر عکاسان بوشهر سند معتر بر تلاش و حماسه آفرینی های بوشهری های دوستدار انقلاب است.
    وی تاکید کرد: رسالت ذاتی حوزه هنری این است که گفتمان انقلاب اسلامی را در قالب های مختلف هنری تثبیت و تقویت کند.
    پارسایی فر ادامه داد: جمع آوری عکس های انقلابی دغدغه اصلی این حوزه است و در ارتباط از همه عکاسان استان که دارای اسناد و عکس هایی از انقلاب اسلامی هستند با رعایت حق و حقوق قانونی از آنها تهیه و در یک نمایشگاه با استاندارد لازم در معرض دید علاقه مندان می گذارد.
    نمایشگاه عکس انقلاب از امروز 17 بهمن ماه در نوبت صبح از ساعت 9 تا 12 و در نوبت عصر از 17 تا 21 پذیرای بازدید کنندگان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت