سخنگوی چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی:

هدف نمایشگاه رسانه های دیجیتال هم افزایی مجموعه های مردم نهاد است

عصر نمایشگاه- سخنگوی چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: این نمایشگاه با هدف هم افزایی مجموعه های مردم نهاد در عرصه فضای مجازی از ۲۴ بهمن در بوستان گفتگو برگزار می شود.

هدف نمایشگاه رسانه های دیجیتال هم افزایی مجموعه های مردم نهاد است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، محمد خراسانی زاده در نشست خبری چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی از شهید احمد حاتمی یاد و اظهار کرد: مناسب است از شهید احمد حاتمی یاد کنیم که در حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام به شهادت رسید و پروژه ویژه انسان مجازی را برای سازمان سراج در دست اجرا داشت.
    وی به تاریخچه نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: نخستین نمایشگاه در سال 1391 در مصلی تهران و پس از آن دومین و سومین دوره با یاری شهرداری تهران در مجموعه نمایشگاهی بوستان گفتگو برپا شد.
    معاون ارتباطات سازمان فضای مجازی سراج با اشاره به تعیین دهه سوم بهمن برای برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال به صورت سالانه، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه توسط سازمان فضای مجازی سراج امسال در دهه سوم بهمن برگزار خواهد شد تا مجموعه های مختلف مردمی در حوزه فضای مجازی انقلاب اسلامی، فعالیت های خود را عرضه کنند.
    وی افزود: سازمان فضای مجازی سراج با کمک نهادهای مختلف حاکمیتی و مردم نهاد برای گسترش جناح مومن و انقلابی در فضای مجازی تلاش و این نمایشگاه را با همین هدف برگزار می کند.
    سخنگوی چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی از شهرداری تهران و صدا و سیما به عنوان حامیان اصلی این نمایشگاه نام برد و تصریح کرد: نخستین هدف برگزاری این نمایشگاه، هم افزایی مجموعه های مردم نهاد در عرصه فضای مجازی علاوه بر آن، معرفی محتوای مناسب در عرصه فضای مجازی از اهداف این نمایشگاه است.
    وی گفت: ارتقای سواد فضای مجازی و فرهنگ کاربری سومین هدف برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی است و این نهضت که از جمله منویات رهبر معظم انقلاب به شورای عالی فضای مجازی بوده، در سال 95 در سراسر کشور توسط دفاتر استانی سازمان سراج و دیگر مجموعه ها دنبال شده است و در این نمایشگاه دستاوردهای آن ارائه می شود.
    خراسانی زاده ارائه آینده پژوهی فضای مجازی و معرفی فناوری های جدید را چهارمین هدف برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در عرصه فضای مجازی اگر چه دیر شروع کردیم، چندان عقب نیستیم و در برخی از عرصه ها جلوتر نیز هستیم و معرفی این عرصه، چهارمین هدف نمایشگاه است. پنجمین هدف نیز مطالبه گری در حوزه فضای مجازی است.
    سخنگوی چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی از سیاست های اجرایی و عملیاتی این دوره از نمایشگاه سخن گفت و افزود: نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در دوره دوم با استقبال 120 هزار و دوره سوم با 90 هزار بازدید کننده روبرو بود که در میان نمایشگاه های مشابه، استقبال مناسبی است. از سوی دیگر ارتقای سواد فضای مجازی در تمام بخش های نمایشگاه جاری است و کودکان و نوجوانان در کنار پدران و مادران از نمایشگاه استفاده می کنند.
    وی به حضور کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرام در این نمایشگاه برای معرفی و ارائه فعالیت های خود خبر داد و تاکید کرد: یکی از ویژگی های خاص این نمایشگاه، حضور کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی در نمایشگاه است و در این نمایشگاه، فرصت حضور رسانه های غیر رسمی فراهم شده زیرا این نمایشگاه، تریبونی برای کسانی است که تریبون دیگری در اختیار ندارند.
    خراسانی زاده از حضور حامیان استارت آپ ها در این نمایشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر حضور استارت آپ ها حامیان ایده ها و استارت آپ ها نیز در این نمایشگاه حضور دارند و محل مناسبی برای جذب حمایت خواهد بود. مسابقه امنیت فضای مجازی نیز مانند سال گذشته برگزار و هر روز یک سوال برای بازدیدکنندگان مطرح می شود.
    وی از اعلام مجدد جایزه اجرای حکم سلمان رشدی در نمایشگاه چهارم سخن گفت و اظهار داشت: در نمایشگاه سوم رسانه های دیجیتیال انقلاب اسلامی، جوایزی برای اجرای حکم امام راحل درباره سلمان رشدی اعلام شد و امسال این روند ادامه دارد و موسسات و مجموعه های مختلف شرکت کننده، جوایز جدیدی برای اجرای این حکم اعلام می کنند.
    خراسانی زاده از شبیه سازی آینده فضای مجازی و تور رسانه برای خانواده ها خبر داد و گفت: ایجاد بخشی برای ارائه دستاوردهای تولید ملی از دیگر ویژگی های این نمایشگاه است زیرا حمایت از تولید ملی از وظایف اصلی این نمایشگاه و سازمان سراج است.
    مهدی قمی دبیر اجرایی چهارمین دوره نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی نیز درباره تعداد غرفه‌های این دوره از نمایشگاه رسانه دیجیتال انقلاب اسلامی تصریح کرد: متاسفانه به علت محدودیت جا، بیشتر از حدود 300 غرفه در اختیار شرکت کنندگان قرار نگرفته است؛ در بخش پایگاه‌های اینترنتی حدود 130 غرفه، در بخش نرم‌افزارهای چند‌رسانه‌ای و تلفن همراه 60 غرفه، در بخش فناوری نوین اطلاعات 25 غرفه و در بازی و پویانمایی 70 غرفه حضور خواهند داشت.
    قمی متذکر شد: به سبب محدودیت فضای کافی زمان ثبت‌نام از متقاضیان را کوتاه‌تر کردیم و بیش از 300 غرفه نتوانستند در این دوره حضور پیدا کنند.
    وی با بیان زمان بازدید از نمایشگاه از 10 تا 20 ایام برگزاری، گفت: امسال نگاه ویژه‌ای نسبت به حضور پررنگ دانش‌آموزان خواهیم داشت و از دانش‌آموزان و مدارس برای حضور دعوت کرده‌ایم؛ طبق برنامه‌ریزی، دختران دانش‌آموز از ساعت 10 صبح تا 12 ظهر و پسران از ساعت 13 تا 15 از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.
    دبیر اجرایی چهارمین دوره نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی تاکید کرد: هیچ محدودیت سنی برای حضور علاقه‌مندان وجود ندارد و در روزهای نمایشگاه از دستاوردهای دیجیتالی رونمایی می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت