رئیس شرکت ملی «آستانه اکسپو ۲۰۱۷» قزاقستان:

اعلام آمادگی ایران و ۱۱۵ کشور برای حضور در اکسپو ۲۰۱۷ آستانه

عصر نمایشگاه- رئیس شرکت ملی «آستانه اکسپو ۲۰۱۷» قزاقستان گفت که در حال حاضر ۱۱۵ کشور و ۱۸ سازمان بین المللی برای مشارکت در این نمایشگاه با موضوع «انرژی آینده» اعلام آمادگی کرده اند. ایران نیز از جمله این کشورهاست.

اعلام آمادگی ایران و ۱۱۵ کشور برای حضور در اکسپو ۲۰۱۷ آستانه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، «یسیمو» در دیدار با «جیهان سلطان اوغلو» مدیر دفتر منطقه ای دفتر اروپا و کشورهای مستقل مشترک المنافع در سازمان ملل ابراز اطمینان کرد که این نمایشگاه ، بهترین پروژه ها را برای دستیابی در زمینه انرژی های تجدید پذیر به نمایش خواهد گذاشت.
    سلطان اوغلو نیز گفت: این نمایشگاه یک فرصت عالی برای قزاقستان برای دادن انگیزه به موضوع انرژی پایدار است و سازمان ملل متحد نیز برای این موضوع آماده کمک است.
    اوغلو تصریح کرد: ما از ابتکار نظربایف رئیس جمهوری قزاقستان برای ایجاد یک مرکز «فناوری سبز» حمایت و آماده برای حمایت از این پروژه هستیم.
    دو طرف ضمن بحث در مورد آماده سازی اکسپو 2017 دو توافقنامه در زمینه مشارکت سازمان ملل متحد در این مورد امضا کردند.
    اکسپو 2017 آستانه با موضوع «انرژی آینده» (Future Energy) از دهم ژوئن تا دهم سپتامبر سال 2017 ( 20 خرداد تا 19 شهریور سال 1396) در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد.
    شرکت سهامی نمایشگاهها نیز به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران با حضور فعال و گسترده ای را با توجه به شعار طرح شده در این نمایشگاه خواهد داشت. برای ایران 506 متر فضای نمایشگاهی در اکسپو 2017 آستانه درنظر گرفته شده است.
    ایران در نمایشگاه اکسپو 2015 میلان ایتالیا مقام دومی آن نمایشگاه را کسب کرده بود .
    لوگوی اکسپو 2017 آستانه برگرفته از نماد انرژی بادی، به عنوان شناخته شده ترین نماد انرژی جایگزین، تولید کننده انرژی از طریق نیروی باد در نظر گرفته شده است .
    اکسپو در سایتی در حال احداث با مساحتی در حدود 174 هکتار در جنوب شهر آستانه
    قرار گرفته که 25 هکتار برای پاویون های نمایشگاهی و 149 هکتار فضای پیرامونی جهت سالن های همایش، شهرک اکسپو و مجموعه اقامتی مشارکت کنندگان، محل استقرار ناوگان حمل و نقل شهری، انبارها، پارکینگ هاو امکانات نمایشگاهی در نظر گرفته شده است.
    مجموعه سایت اکسپو و زیرساختهای مرتبط با هدف بهره گیری پس از خاتمه نمایشگاه به عنوان مرکز مالی بین المللی طراحی شده است .
    در جریان رای گیری نمایندگان کشورهای عضو دفترنمایشگاه های بین المللی، تصمیم گرفته شد که شهر آستانه محل برگزاری نمایشگاه تخصصی بین المللی اکسپو 2017 باشد.
    هزینه برگزاری این نمایشگاه دومیلیارد یورو براورد شده است که از محل بودجه دولت قراقستان و شرکت های بین المللی حساب تامین خواهد شد.
    دربرنامه این نمایشگاه قرار است تا زمان برگزاری اکسپو، چهار خیابان جدید به طول کلی 19 کیلومترساخته شود، ساختمان جاده کمربندی کوچک به طول 17 کیلومتر تکمیل و 32 کیلومتربزرگراه احداث شود.
    علاوه برآن، تا هنگام برپایی نمایشگاه اکسپو، 30 خط هوایی جدید فعال خواهدشد.
    نمایشگاه تخصصی بین المللی اکسپو بزرگترین نمایشگاه بین المللی است که درآن جدیدترین دستاوردهای علمی – فناوری، چشم اندازهای توسعه و نیزتاریخ، سنن و فرهنگ کشورهای جهان، به نمایش درمی آید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت