درحاشیه جشنواره فرش دستباف گلستان :

برگزاری نخستین نمایشگاه ملی فرش دست باف در استان گلستان

عصر نمایشگاه- رئیس اداره فرش صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در این نمایشگاه تولید کنندگان ۷ استان کشور تولیدات خود را به نمایش می‌گذارند و این نمایشگاه از ۲۶ تا ۲۹ بهمن در نمایشگاه‌های بین‌المللی گرگان راه‌اندازی می‌شود.

برگزاری نخستین نمایشگاه ملی فرش دست باف در استان گلستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، مهدی ساوری در حاشیه جشنواره فرش دستباف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بافندگان گلستانی امسال بیش از 25 هزار مترمربع فرش تولید کردند که 15 هزار متر مربع آن صادر شد که ارزش آنها بیش از 2 میلیون دلار بود.

    وی تاکید کرد: بیش از 70 هزار نفر در استان گلستان در کار تولید فرش هستند که سالانه دست‌بافت‌های آنها به کشورهای اروپایی، عربی و امریکایی صادر می‌شود و صنعت و معدن گلستان برای توانمندی تولیدکنندگان فعالیت‌های مختلفی را در استان انجام داده است.

    رئیس اداره فرش صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: بازدید از کارگاه‌های فرش دست‌باف در قالب طرح کمیته پایش از نزدیک با مشکلات تولیدکنندگان آشنا می‌شویم و برای رفع آنها در سطح استان و یا کشور آنها را برطرف کنیم.

    ساوری افزود: برگزاری کارگاه آموزشی برای آشنایی تولیدکنندگان با تولید، بازاریابی و فروش فرش دست‌باف با استانداردها نوین و روز از جمله دیگر فعالی‌تهای این اداره از ابتدای سال تاکنون بوده است.

    رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان شرکت و دعوت از تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی را از برنامه توسعه فرش دست‌باف در استان دانست و افزود: برگزاری المپیاد دانش‌آموزی در اوایل بهمن در استان، معرفی تولیدکنندگان به صندوق کارآفرینی امید برای استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و جشنواره گره‌زرین برای معرفی برترین تولیدکنندگان و فعالان این عرصه از دیگر برنامه‌های استان است.

    ساوری تصریح کرد: در این جشنواره که روز گذشته در 4 قسمت رفو، رنگرزی و بافندگی برگزار شد از برترین‌ها تجلیل شد و در ادامه این مسیر نخستین نمایشگاه ملی فرش دست باف در استان گلستان برگزار می‌شود.

    وی تاکید کرد:در این نمایشگاه تولید کنندگان 7 استان کشور تولیدات خود را به نمایش می‌گذارند و این نمایشگاه از 26 تا 29 بهمن در نمایشگاه‌های بین‌المللی گرگان راه‌اندازی می‌شود.

    ساوری تصریح کرد: این نمایشگاه با رویکرد معرفی توانمندی‌های تولیدکنندگان فرش دست‌باف در سطح استان و آشنایی مردم با استفاده از فرش دست‌باف راه‌اندازی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت