هیوندای الانترا GT در نمایشگاه خودرو شیکاگو رونمایی شد

به گزارش عصر نمایشگاه: هیوندای از آخرین دستاورد خود در نمایشگاه شیکاگو پرده‌برداری کرده و الانترا GT مدل ۲۰۱۸ را به نمایش عموم درآورده است.

هیوندای الانترا GT در نمایشگاه خودرو شیکاگو رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰
  • هیوندای الانترا GT در نمایشگاه خودرو شیکاگو رونمایی شد
  • هیوندای الانترا GT در نمایشگاه خودرو شیکاگو رونمایی شد
  • هیوندای الانترا GT در نمایشگاه خودرو شیکاگو رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از زومیت ،با وجود این که خودروهای کراس اوور محبوبیت و فروش مناسبی در بین کلاس‌های مختلف خودرو دارند؛ اما اگر به دنبال خودرویی خاص که به معنای واقعی یک هاچبک جمع جور باشد می‌گردید، خودروی I30 را در نظر داشته باشید. الانترا، یک به‌روزرسانی عظیم توسط شرکت هیوندا تجربه کرده و نام آن به الانترا GT تغییر یافته است. این خودرو در مدل 2018 در نمایشگاه خودروی شیکاگو عرضه شده است. در واقع نسخه آمریکای i30 هاچبک همان الانترا GT‌ است که در دو نسخه عرضه می‌شود؛ نسخه‌ی استاندارد و دیگری GT. در هر دو نمونه ظاهر خودرو ارتقاء یافته، فضای سرنشینان و بار زیاد شده و همچنین تعدادی تکنولوژی جدید اضافه شده است. در نسخه‌ی GT از رینگ‎های بزرگ‌تر استفاده شده که منجر به شتاب‌گیری بهتر خودرو می‌شود و همچنین سیستم تعلیق عقب آن از نوع مستقل انتخاب شده است. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که توان تولیدی در نسخه GT‌ به رقم قابل توجه 200 اسب بخار می‎رسد.

وقتی به نمای ظاهری نسخه جدید نگاه می‏‌کنیم، متوجه کشیده‎تر شدن آن و همچنین فاصله کم آن با زمین می‎شویم. برای نور روز (دی لایت) و همچنین چراغ‎های نور بالا و پایین از ال‌ای‌دی (LED) استفاده شده است.

الانترا GT در قسمت صندوق عقب 708 لیتر فضا دارد و در قسمت سرنشینان 2733 لیتر فضا در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. نمایشگر استاندارد 8 اینچی لمسی در الانترا نسخه جدید استفاده شده است که قابلیت پشتیبانی از CarPlay اپل و اندروید اتو را دارد. روشن شدن خودرو و سیستم گرمایشی از راه دور از دیگر قابلیت‎های الانترا GT است.

سیستم تهویه دو کاناله، شارژر گوشی تلفن همراه بدون سیم، روکش چرمی صندلی‎ها و پدال‌های آلیاژی از دیگر آپشن‎های هیوندای الانترا GT هستند. از جمله قابلیت‎های ایمنی این خودرو می‎توان به کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز خودکار و حفظ خودرو در مسیر اشاره کرد. در بخش شاسی این خودرو از فولادهای مستحکم‎تر و در عین حال سبک‎تر استفاده شده است که موجب شده صلبیت خودرو 22 درصد افزایش و وزن آن 30 کیلوگرم کاهش یابد.

هیوندای در نسخه اسپرت الانترا GT تغییراتی در سیستم فنربندی انجام داده است؛ به‌طوری‌که میله پیچشی عقب خودرو با یک سیستم تعلیق مستقل مولتی لینک (Multi link) جایگزین شده است. رینگ‎های 18 اینچی آلیاژی نقش تکمیل‌کننده سیستم تعلیق را بر عهده دارند (رینگ‌های مدل پایه 17 اینچی هستند) و از ترمزهای جلو و عقب بزرگ‌تری بهره می‌برند.

این خودرو با دو پیشرانه عرضه می‌شود. نسخه‌ی استاندارد به نمونه‌ی چهار سیلندر دو لیتری با حداکثر توان 162 اسب بخار و نسخه‌ی قوی‌تر نیز به پیشرانه‌ی ‌چهار سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ شده با حداکثر توان تولیدی 201 اسب بخار مجهز شده است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که هیوندای سیستم تعلیق این خودرو را در پیست نوربرگ‌رینگ (Nurburgring) توسعه داده است. پیشرانه‌ی دو لیتری خودرو نیز به‌وسیله‌ی یک جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی یا خودکار توان را به چرخ‏‌ها هدایت می‎کند، در حالی که پیشرانه 1.6 لیتری از جعبه‌دنده‌ی هفت سرعته‌ی دوکلاچه خودکار یا نمونه‌ی شش سرعته‌ی دستی بهره می‎‌برد.

هیوندای الانترا GT‌ مدل 2018 در تابستان سال جاری میلادی عرضه می‎شود. هنوز صحبتی از قیمت احتمالی این خودرو نشده است، ولی انتظار می‎رود این خودرو با برچسب قیمتی حدود 20 هزار دلار به فروش برسد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت