رئیس اتاق اصناف ایران در توصیه به اصناف ؛

فضا را برای برگزاری نمایشگاه های غیرقانونی تنگ کنید

عصر نمایشگاه- علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران در هشتمین اجلاس اتاق های اصناف سراسر کشور، برگزاری نمایشگاه پایان سال را تنها در ماموریت اصناف عنوان کرد و از روسای صنوف خواست برگزاری هرگونه نمایشگاه پایان سال را بدون اجازه اصناف اطلاع دهند.

فضا را برای برگزاری نمایشگاه های غیرقانونی تنگ کنید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فرصت امروز ، علی فاضلی با اشاره به مسئولیت اصناف در برگزاری نمایشگاه پایان سال گفت: براساس گزارش ها، کل خرید از شبکه نمایشگاهای پایان سال تنها 4/5درصد است و این فروش اندک به عملکرد نهادها، سازمان ها و برخی دلالان برمی گردد که در طول سال نمایشگاه فروش می گذارند درحالی که این کار غیرقانونی است.

    او با برشمردن اقدامات تهدیدآمیز برخی نهادها با اصناف در هنگام برگزاری نمایشگاه، گفت: از آغاز امسال دعواهای سنگین ما با بسیاری از این نهادها و سازمان ها شروع شد و در بخش هایی موفق شدیم آنها را از ادامه این کار منصرف کنیم.

    رئیس اتاق اصناف ایران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اصلاح قانون نظام صنفی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست اصلاحیه قانون نظام صنفی را تا قبل از پایان سال جاری، به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند. فاضلی درخصوص معرفی دستاوردهای این اتاق به اصناف، عملکرد اتاق های استان ها و شهرستان ها را با توجه به ظرفیتی که دارند مثبت ارزیابی کرد و گفت: البته مشکلاتی هم وجود دارد اما بسیاری از مشکلات به نظام بانکی کشور بر می گردد که معیوب است.

    او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نظام مالیاتی کشور خواستار اصلاح آن شد. به گفته او، از سال 1389 که قانون مالیات بر ارزش افزوده آزمایشی اجرا شده است، ایرادی بر آن وارد نشد اما اتاق اصناف به این موضوع وارد شده و اصلاحات مورد نیاز این قانون را به مسئولان پیشنهاد داده است.

    فاضلی در پاسخ به انتقاد برخی روسای اتاق ها که از نمایندگان مجلس استان های خود به دلیل عدم همراهی و ایجاد موانع گلایه کرده بودند، گفت: به نمایندگان خود نزدیک شوید و هر چقدر می توانید مشکلات تان را مطرح کنید، به خودتان اجازه دهید همه حرف هایتان را بزنید و تکرار کنید، آنها باید بدانند شما با چه مشکلاتی روبه رو هستید.

    رئیس اتاق اصناف ایران در این نشست از برگزاری نخستین اجلاس منطقه ای سه اتاق اصناف بازرگانی و تعاون در آینده ای نزدیک در شهر قم خبر داد و گفت: تعامل سه اتاق از کارهای زیربنایی انجام شده توسط اتاق اصناف ایران است؛ در واقع باید بپذیریم بدون تعامل با دستگاه ها نمی توانیم کاری از پیش ببریم. 

    محمد شریعت مداری، معاون اجرایی رئیس جمهوری و رئیس ستاد تنظیم بازار کشور هم در این نشست به سامان بخشیدن به وظایف تنظیم بازار میان وزارت صنعت و جهادکشاورزی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهوری برای تنظیم روابط بخش هایی که احتمال فعالیت متداخل و موازی دارند، ماموریت هایی به دولت داده است.

    به گفته شریعتمداری، در این ماموریت، برخی فعالیت هایی که به دلیل سنگینی کار ممکن است تحت الشعاع فعالیت های دیگر قرار گیرند و نیاز باشد به صورت مستقل به آنها رسیدگی شود، مورد توجه قرار گرفته است.

    این مقام اجرایی رئیس جمهور از وضعیت مثبت در بازار شب عید خبر داد و گفت: مجموعه نظام صنفی کشور در کنار وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی متولیان تنظیم این بازار هستند.

    به گفته شریعتمداری، برخی اقلام که لازم است برای آنها تمهیداتی پیش بینی شود، اختیار لازم برای کاهش تعرفه ها و ایجاد مکان هایی مناسب برای ذخیره سازی محصولات در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

    یدالله صادقی، سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت دیگر سخنران هشتمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران به حادثه پلاسکو اشاره کرد و گفت: دستورالعمل شناسایی واحدهای صنفی و مجتمع های تجاری ناایمن و فرسوده در دستور کار قرار گرفته و برای اجرای این دستورالعمل، هماهنگی های لازم با اتاق اصناف ایران انجام شده است.

    او اصناف را به به کارگیری تمهیدات ایمنی دعوت کرد و گفت: در حال حاضر واحدی تحت عنوان «وضعیت ایمنی صنوف» جهت بررسی و پیگیری مباحث پیشگیرانه برای ایمنی اصناف در وزارتخانه دایر شده است.

    صادقی مدیریت شهری را هم در این مسئولیت شریک دانست و گفت: اگرچه اصناف ملزم به رعایت اصول ایمنی در واحدهای صنفی هستند اما دستگاه های مسئول به ویژه شهرداری نیز موظف هستند رعایت اصول ایمنی را در واحدهای صنفی مورد توجه قرار دهند و ضمن شناسایی واحدهای فاقد ایمنی و استاندارد کافی، تذکرات لازم را برای رعایت موارد ایمنی به آنها منتقل کنند.

    گفتنی است ،هشتمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران با حضور نمایندگان اتاق های سراسر کشور، معاون اجرایی رئیس جمهوری، سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان مالیاتی، و استاندار تهران روز گذشته در هتل فردوسی برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت