نعمت‌زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه طلا و جواهر خبر داد؛

تدوین برنامه راهبردی طلا و جواهرات و مصنوعات مرتبط

عصر نمایشگاه- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال تهیه برنامه راهبردی طلا و جواهرات و مصنوعات مرتبط هستیم.

تدوین برنامه راهبردی طلا و جواهرات و مصنوعات مرتبط
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از وزارت صنعت، محمد رضا نعمت زاده در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره و جواهر در تهران با تاکید بر لزوم حمایت از این صنعت افزود : در رابطه با قوانین پولی کشور معتقدیم اینگونه فعالیتهای صنعتی کلا باید منفک شود و پیشنهاداتی را هم داده ایم که بخشی از آن به تایید شورای پول و اعتبار رسیده است.

    وی ادامه داد :  یک سری اصلاحیه آیین نامه های فلزات گرانبها نیاز بود که در شورای پول و اعتبار تصویب کردیم و  کماکان اصلاحیه هایی نیاز است.

    نعمت زاده افزود : معتقدیم صادرات و واردات  فلزات  و سنگهای گرانبها را با ارز آزاد  آزاد کنیم  تا این فلزات به صورت خام  وارد شود  و تبدیل به ارزش افزوده و صادرات شود.

    وی ادامه داد: این باید با آن مسائل ارزی و طلایی که در اختیار بانک مرکزی است جدا کنیم تا صنعت شکوفا شود.

    نعمت زاده اضافه کرد : قاچاق یکی از موانع و مشکلات این صنعت است و یکی از راه حلها تسهیل امور تولید و تجارت داخل می تواند باشد.

    وی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات موجود درصنعت طلا و جواهر تصریح کرد : وقتی که ما 9 درصد ارزش افزوده از این صنعت می گیریم و قاچاقچی هیچ مالیات و حقوق گمرکی نمی دهد و مالیات بر درآمد نیز پرداخت نمی کند گرایش پیدا می کند که حتی از طریق یک ساک دستی میلیونها مصنوعات را قاچاق کند. بنابر این در این زمینه هم با پیگیری فراوان و طی لایحه ای مالیات بر ارزش افزوده طلا، نقره  وجواهرات را از 9 درصد به 3 درصد کاهش دادیم و تقدیم مجلس کردیم  که امیدواری در آنجا پیگیری شود و البته تقاضای صنعتگران و خود ما این است که این را به صفر برسانیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود : در برخی کشوها مثل تایلند این مشکل وجود داشت وچند سال پیش کل مالیات بر ارزش افزوده طلا و جواهرات و ... را به صفر رساندند و از آن زمان این صنعت رونق پیدا کرد.

    وی اضافه کرد : با گرفتن مالیات بر ارزش افزوده، عملا واردات رسمی تبدیل به واردات غیر رسمی می شود و دولت هم از حقوق گمرکی و هم مالیات بر ارزش افزوده می ماند و این تنها راهی است که باید دنبال شود.

    او گفت:در حال حاضر در حال تهیه برنامه راهبردی  طلا و جواهرات و مصنوعات مرتبط هستیم و با همفکری دوستان این صنعت باید حمایت شود، چراکه هم اشتغال زاست و هم کارهنری و صنعتی است و آنچه من تقاضا  می کنم این است که با یک گرایش صادرات برویم سراغ این صنعت و من توصیه می کنم اتحادیه های مرتبط کمک کنند و ما هم قول دادیم هزینه های نمایشگاه های خارج از کشور را کاهش بدهیم یا بدون هزیه باشد تادر بازارها و نمایشگاههای تخصصی حضور داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت