دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد آغاز به کار کرد

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در محل نمایشگاه های بین المللی بغداد آغاز به کار کرد.

دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه » به نقل از ایرنا،  مدیر پروژه دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد  گفت که در این دوره از نمایشگاه 115 شرکت ایرانی در 13 فعالیت تجاری و صنعتی و بهداشتی متنوع حضور دارند.
    'آریا مجیدی' افزود که نفت و گاز، بهداشت، آب و سدسازی، مواد غذایی، صنایع خودرویی، تجهیزات پزشکی ، لوازم خانگی، خدمات فنی و مهندسی، بهداشت، صنایع سلولزی، ماشین آلات کشاورزی از جمله حوزه هایی است که شرکت های ایرانی در آن شرکت کرده اند.
    نمایشگاه به مدت سه روز از 27 تا 30 بهمن برابر با 16 تا 19 فوریه در محل نمایشگاه های بین المللی بغداد از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر ادامه دارد.
    رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز به خبرنگار ایرنا گفت که قرار است 'محمد رضا نعمت زاده' وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران به همراه هیاتی روز چهارشنبه از این نمایشگاه بازدید کند.
    'رضا زاده ' افزود که وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران فردا چهارشنبه به مدت دو روز به عراق سفر می کند و طی بازدید و افتتاح نمایشگاه همچنین با مسوولان و مقامات عراقی از جمله وزیران صنایع و بازرگانی عراق دیدار و گفت وگو می کند.
    در نمایشگاه امسال 25 شرکت ایرانی در قالب 'هلدینگ' (مجموعه شرکت ها)حضور دارند که در نوع خود نشانه اهتمام جدی شرکت های ایرانی به بازار عراق است.
    مدیر پروژه دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد تجربه اولین دور نمایشگاه را در سال گذشته در بغداد مثبت ارزیابی کرد و گفت: استقبال عمومی از دور اول نمایشگاه و عقد قراردادهای مختلفی که شرکت های ایرانی با طرف های عراقی داشتند، باعث شد تا دور دوم نمایشگاه برگزار شود.
    وی از عراق به عنوان یکی از بازارهای هدف صادراتی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: استقبال و اعتماد عراقی ها به کالاهای ایرانی باعث شده است که در ایران با نگاه ویژه به بازار عراق نگریسته و برای آن برنامه ریزی شود.
    براساس گزارشها حجم مبادلات تجاری و اقتصادی بین ایران و عراق در دو سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته به نحوی که از 790 میلیون دلار در سال 2006 به 10 میلیارد دلار دلار در سال 2015 رسید که عراقی ها این رقم را حدود 14 میلیارد دلار اعلام کرده اند.
    اختلاف رقم اعلام شده از سوی دو کشور عمدتا به دلیل قیمت گذاری بر کالا و خدمات در گمرکات دو کشور است.
    مجیدی مدیر دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در عراق همچنین خاطر نشان کرد که شرکت های ایرانی در این دوره از نمایشگاه آخرین فناوری ها و دستاورد های خود را به نمایش عموم می گذارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت