مدیرکل محیط زیست خبر داد:

رونمایی از فرش سبز در نمایشگاه محیط زیست

عصر نمایشگاه- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس برنامه های این استان را برای حضور در نمایشگاه بین الملی محیط زیست اعلام کرد.

رونمایی از فرش سبز در نمایشگاه محیط زیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ستاد خبری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، حمزه ولوی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس در تشریح برنامه های امسال این استان برای شرکت در نمایشگاه محیط زیست، با اشاره به اینکه امسال به همراه 10 صنعت برتر استان فارس در نمایشگاه حضور خواهیم یافت، گفت: بیش از 350 متر از غرفه های نمایشگاه سهم محیط زیست فارس است که سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز نیز در کنار ما خواهد بود.

    وی با بیان اینکه امسال دو برنامه ویژه برای نمایشگاه محیط زیست در نظر گرفته ایم، اظهار کرد: آیین رونمایی از نرم افزار جامع معرفی مناطق تحت مدیریت و تور مجازی مناطق چهارگانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس از جمله برنامه های مهم حفاظت محیط زیست استان فارس است. افزون بر این، آیین رونمایی از فرش سبز محیط زیست ایران با موضوع آب و آگاهی و با هدف جلب مشارکت و همراهی هنرمندان، ورزشکاران، مدیران، مسئولان، کارشناسان و دوستداران محیط زیست و ایجاد حساسیت همه اقشار جامعه به موضوع مهم آب و خشکسالی از دیگر محصولات محیط زیست استان فارس برای شرکت در نمایشگاه بین المللی محیط زیست است.

    مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس افزود: تشکیل پویشی مردمی و آگاهانه در جهت حفظ آب و منابع آبی و صرفه جویی در مصرف آب از جمله اهداف فرش سبز محیط زیست است، همچنین در این فرش سبز همه مدیران، هنرمندان و... با گره زدن دار قالی با عنوان فرش سبز و گرفتن عکس های سلفی، حمایت آگاهانه   خود را از پویش صرفه جویی در مصرف  آب اعلام کرده و قرار است که پس از تکمیل فرش سبز این فرش در مجامع ملی و بین المللی در حمایت  از محیط زیست گسترانیده شود. 

    ولوی در ادامه با تاکید بر اینکه اولویت ما مدیریت سبز است، گفت: یکی از مشکلات هر ساله نمایشگاه محیط زیست استفاده از کاغذ، مقوا، چوب و... برای ساخت غرفه ها است که خود مشکلاتی را برای محیط زیست ایجاد کرده و اقدامی مخرب برای محیط زیست به حساب می آیند بنابراین برای جلوگیری از این رفتار تصمیم گرفتیم، برای دومین سال مدیریت سبز در ساخت غرفه داشته باشیم، غرفه را با گل و گیاه طبیعی مثل پارک شهر طراحی کرده و از هیچ نوع موادی مثل چوب و نئوپان در ساخت غرفه استفاده نمی کنیم و از سیستمی که برای ساخت بام سبز استفاده شده برای راه اندازی غرفه بهره می بریم تا پس از پایان نمایشگاه، آسیب زیست محیطی به دنبال نداشته باشد.

    مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس با اشاره به اینکه از لحاظ محتوایی در چارچوب شعار اقتصاد مقاومتی و خروجی های دولت تدبیر و امید عمل کرده ایم، اظهار کرد: کلیه تفاهم نامه هایی که طی دولت یازدهم، بین اداره حفاظت محیط زیست استان فارس و سایر ارگان ها منعقد شده، در این نمایشگاه ارائه خواهد شد، همچنین فیلم ها، انیمیشن ها و کتابچه ها و سی دی های برای مصرف شهروندان در غرفه محیط زیست استان فارس ارائه خواهد شد.

    ولوی افزود: غرفه محیط زیست فارس مدادهایی را به بازدیدکنندگان هدیه می دهد که در انتهای این مداد یک دانه نهفته است، که شهروندان می توانند بعد از تمام شدن مداد، دانه را بکارند. علاوه بر این زنبیل های پارچه ای مخصوص نان تهیه شده که امکان استفاده بسیار دارند.

    شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست تهران از ششم تا نهم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و حضور همه علاقمندان در این نمایشگاه آزاد است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت