نمایشگاه خودرو تهران – شهر آفتاب (۵۷)

گزارش تصویری از سومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو شهرآفتاب

عصر نمایشگاه- سومین روز از نمایشگاه بین المللی خودرو در حالی به پایان رسید که مسئولان و آحاد مردم از این نمایشگاه دیدن کردند.

گزارش تصویری از سومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو شهرآفتاب
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰
  • گزارش از سومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو شهرآفتاب+ تصاویر
  • گزارش از سومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو شهرآفتاب+ تصاویر
  • گزارش از سومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو شهرآفتاب+ تصاویر
  • گزارش از سومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو شهرآفتاب+ تصاویر
  • گزارش از سومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو شهرآفتاب+ تصاویر
  • گزارش از سومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو شهرآفتاب+ تصاویر
  • گزارش از سومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو شهرآفتاب+ تصاویر
  • گزارش از سومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو شهرآفتاب+ تصاویر
  • گزارش از سومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو شهرآفتاب+ تصاویر
  • گزارش از سومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو شهرآفتاب+ تصاویر
  • گزارش از سومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو شهرآفتاب+ تصاویر
  • گزارش از سومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو شهرآفتاب+ تصاویر
  • گزارش از سومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو شهرآفتاب+ تصاویر
  • گزارش تصویری از سومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو شهرآفتاب
  • گزارش از سومین روز برگزاری نمایشگاه خودرو شهرآفتاب+ تصاویر

به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» ، استقبال مردم به گونه ای بود که محصولات نمایشگاهی در میان انبوه جمعیت پنهان شده بود. از سوی دیگر از ساعاتی قبل از شروع نمایشگاه افراد زیادی به نمایشگاه آمده بودند تا از آخرین دستاوردهای محصولات نمایشگا خودرو دیدن به عمل آورند.

حضور وزیر صنعت، معدن تجارت در سومین روز نمایشگاه بین المللی خودرور شهرآفتاب

محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در سومین روز از برگزاری نمایشگاه صنعت خودرو تهران در جریان بازدید از نمایشگاه خودرو از غرفه های بسیاری دیدن به عمل آورد. وی همچنین در غرفه ی گروه صنعتی ایران خودرو حضور یافت و ضمن بازدید از محصولات نمایش داده شده، در جریان توضیحات مهندسان و مدیران این شرکت نیز قرار گرفت.

وی همچنین در صحبت های خود عنوان کرد که نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب، نمایشگاهی است که مورد تایید است و قرار بر این است که بیش از 30 نمایشگاه که شامل نمایشگاه های بزرگتر با متقاضیان بیشتر است به این مجموعه منتقل شود.

وی همچنین عنوان کرد: خوشبختانه امسال نمایشگاه خودرو در محل شهرآفتاب و در جوار مرقد امام(ره) و در سالن‌های جدید با حضور فعال و گسترده‌تر تولید کنندگان داخلی و خارجی در حال برگزاری است و همانطور که مشاهده می کنید شمار بازدیدکنندگان به دلیل وسعت محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب چندین برابر سالهای گذشته است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به فضای باز اقتصادی و کسب کار گفت: این فضا سبب شده تا خودرو سازهای داخلی با محصولات جدید و خودروهای وارداتی در این نمایشگاه حضور داشته باشند، البته سیاست ما بر این است که تولیداتی با صرفه اقتصادی را به سمت تولید داخل سوق دهیم و همچنین سهم ساخت داخلی را در برخی تولیداتی که هم اکنون در کشور است، بیشتر کنیم و هم واحد های جدید را به سمت تولید داخل دعوت کنیم. البته برخی خودروهای خاص و گران قیمت که صرفه اقتصادی ندارد سیاست ما مانند گذشته است.

وی با بیان ایکه ما تحولات بسیاری را در خودرو های سنگین می بینیم بیان کرد: تولیدات خودرهای تجاری و سنگین از دو لحاظ برای ما اهمیت دارد یکی برای جایگزینی خودروهای فرسوده که مصرف سوخت بالا دارند که اگر اینها جایگزین بشود تقریبا سوختش به نصف تقلیل پیدا می کند و هم از جهت توسعه صنعت ساخت و ساز و ایجاد امکان برای صادرات، چون ما در تولید خودروهای تجاری عملا صادراتی نداشتیم اما یکی از سیاستهای وزارت صنعت و معدن تجارت صادرات خودروهای تجاری است که با مشارکت شرکتهای خارجی محقق می شود.

نعمت زاده با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر کشورسوئد بیان کرد: ایشان از یکی از این خودرو سازهای تجاری داخلی بازدید کرد و قرار بر این شد تا سرمایه گذاریهای جدید انجام شود که این سرمایه گذاریها در زمینه توسعه ساخت خودروهای تجاری و هم ساخت موتور با مشخصات روز و جدید که امیدواریم به این هدف برسیم.

وزیر صنعت و معدن و تجارت با اشاره به تنوع خودروهای ساخت داخل اظهار داشت: در مورد خودروهای سواری روز به روز تنوع جدید داریم و از اول سال آینده خودروهای جدید مشترک با سرمایه گذاری خارجی و ایرانی وبا تکنولوژی روز وارد بازار خواهد شد.

نعمت زاده با بیان این که تقاضای ما از مردم این است که مردم به خودروهای داخلی اعتماد کنند، گفت: مردم از خودروهای داخلی استفاده کنند ما خودمون هم که ساله از این خودروها استفاده می کنیم از این مسئله راضی هستیم ،سعی ما برآن است که طبقه متوسط و پایین از تولیدات داخلی استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوالی در مورد این که تکلیف خدمات پس از فروش ماشینهایی که توسط شرکتهایی وارد شدند که اکنون لغو مجوز شدند چیست گفت: قانون کشور است که می گوید وارد کننده باید دارای امکانات و تعمیرگاه باشد برخی واردکنندگان بودند که نه تعمیرگاه و نه امکانات داشتند.

وزیر صنعت و معدن و تجارت افزود: این شرکتها در دوران تحریمها از فرصت استفاده و خودرو وارد کردند که متاسفانه کنترل هم نشدند اما پس از برجام به آنها فرصت کافی دادیم که امکانات تعمیرگاهی ایجاد کنند و خدمات پس از فروش ارائه بدهند و اینجا اعلام می کنیم آنهایی که نمایندگی بگیرند قطعا می تونند ادامه بدهند و کسی که بخواد امکانات ارائه ندهد مغایر قانون است، بارها به مردم اعلام کردیم از دلال چیزی نخرند.

وی در مورد تماس با شرکتهای خودرو ساز آمریکایی بیان کرد: با خودروسازهای آمریکایی تماس نداریم و خوشبختانه خودروساز در دنیا از شرق تا کشورهای اروپایی به اندازه کافی وجود دارد و همکاری با شرکتهای کره ای و ژاپنی را هم افزایش می دهیم.

نعمت زاده در مورد تغییر تعرفه های خودروهای وارداتی گفت: تعرفه واردات تغییر نکرده و برنامه ای برای تغییرات تعرفه در سال آینده نداریم.

وی در مورد نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب گفت: نمایشگاهی است که مورد تایید است و قرار بر این است که بیش از 30 نمایشگاه که شامل نمایشگاه های بزرگتر با متقاضیان بیشتر است به این مجموعه منتقل شود که الحمدالله امروز هم شاهد آن هستیم که نمایشگاه خودرو به خوبی در این مکان برگزار شده است و استقبال کننده بیشماری هم از آن بازدید کرده است.

بازدید مهدی شیخ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

از دیگر مسئولینی که از این نمایشگاه بازدید به عمل آورد، مهدی شیخ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود. وی ضمن دیدار از غرفه های نخستین نمایشگاه خودرو تهران، در مصاحبه ی اختصاصی با خبرنگار شهر آفتاب نمایشگاه شهر آفتاب را خوب ارزیابی کرد و زیر ساخت های آن را در سطح قابل قبولی دانست. شیخ همچنین ضمن ابراز امیدواری از آینده ی نمایشگاه شهر آفتاب، نمایشگاه خودرو را گامی برای نشان دادن ظرفیت های این نمایشگاه عنوان کرد.

بازدید ابوالفضل سروش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

بعد از ظهر سومین روز از نمایشگاه خودرو تهران، دکتر سروش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از غرفه های این نمایشگاه بازدید به عمل آورد. وی با انتقاد از برخی غرفه ها که خودرو های کم فروش خود را در نمایشگاه قرار داده اند عنوان کرد که باید ر این نمایشگاه از ماشین هایی که بر اساس قدرت خرید مردم و اقتصادی طراحی شده استفاده شود. وی در پایان زیر ساخت های نمایشگاه شهر آفتاب را بسیار خوب ارزیابی کرد.

بازدید معاون وزیر صنعت و مدیر عامل سایپا از نمایشگاه

جمالی در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه خودرو خوشبختانه پس از 11 سال نمایشگاه خودرو تهران در شهر آفتاب برگزار شده است و فضای بسیار خوبی ایجاد شده است و امیدوارم به زودی زیرساخت های این نمایشگاه تکمیل شود تا بتوانیم استفاده بهتری از این نمایشگاه برای صنعت کشور داشته باشیم.

وی در جمع خبرنگاران توضیحاتی درباره ی آخرین دستاوردهای سایپا عنوان کرد و در پاسخ به خبرنگار صدا و سیما، مبنی بر این که کیفیت غرفه های محصولات داخلی نسبت به سالن محصولات خارجی پایین تر است بیان کرد:

وی افزود: گروه سایپا با محصولات جدید و مشترکش با سیتروئن، چانگان و برلیانس شرکت کرده و امیدوارم که این محصولات مورد ارزیابی مردم قرار گیرد و ایده های جدیدی برای توسعه محصولات گروه سایپا ارائه شود.

جمالی درخصوص بهبود کیفیت محصولات گروه سایپا گفت: اعتقاد گروه سایپا بر پایه اقتصاد مقاومتی است و تنها راه نجات اقتصاد کشور و بنگاه های بزرگ تولیدی در این ویژگی است و بر همین اساس گروه خودروسازی سایپا بخش زیادی از فعالیت خود را به تحقیق و توسعه محصولات جدید اختصاص داده است و امیدواریم با اقداماتی که در مرکز تحقیقات گروه سایپا انجام شده و طراحی مگاپلتفرم جدید، بتوانیم این خاصه مهم و ارتقای کیفی محصولات را دنبال کنیم.

وی گفت: بر این اساس قادر خواهیم بود در توسعه و بروز رسانی و رقابت پذیری با سایر خودروهای خارجی موفق باشیم.

مدیر عامل گروه سایپا در خصوص موتورهای جدیدی که در گروه سایپا و شرکت مگاموتور به تازگی طراحی و در حال تولید است گفت: به دلیل رویکرد صادراتی گروه سایپا علاقمند بودیم که اولین بار محصول جدید ساینا اتومات، در بازارهای صادراتی عرضه شود و بر همین اساس هفته گذشته این محصول برای اولین بار در بازار عراق ارائه شد و به زودی در بازار داخل هم عرضه خواهد شد.

جمالی تصریح کرد: استقبال خوبی از محصول اتومات سایپا در بغداد شده که نشان دهنده علاقه مردم به استفاده از خودروهای اتومات است و بر همین اساس در محصولات جدید استفاده از گیربکس اتومات جز سیاست های اصلی سایپا قرار گرفته است.

مدیرعامل گروه سایپا در پایان گفت: در سال 955 برای تامین مالی گروه، برنامه هایی را طراحی کردیم و توانستیم افزایش سرمایه خوبی داشته باشیم. یکی از روشها تحت عنوان اتوخدمت بود که سرمایه مستقیم مردم را در تولید استفاده کردیم. همچنین سایپا اوراق مرابحه نزدیک به 500 میلیارد تومان برای اولین بار در صنعت خودرو منتشر کرد و در تلاش هستیم که 600 میلیارد تومان اوراق جدید تا پایان سال منتشر کنیم. علاوه بر این با بازار سرمایه و کالا در حال مذاکره هستیم و امیدواریم بتوانیم خودرو سراتو را به صورت عرضه بورسی ارائه دهیم.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت