فرماندار تبریز:

نمایشگاه کفش جوار مزار باقرخان سالار ملی برچیده شد

عصر نمایشگاه- فرماندار تبریز با اشاره به برگزاری نمایشگاه کفش در جوار مزار باقرخان سالار ملی گفت: مفاخر و بزرگان ما سرمایه های ملی و معنوی هستند و باید تدابیری اتخاذ شود که مردم با دسترسی به مزار آنان بیشتر با این شخصیت های برجسته آشنا شوند.

نمایشگاه کفش جوار مزار باقرخان سالار ملی برچیده شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا، رحیم شهرتی فر افزود: این نمایشگاه به دنبال پیگیری ها و گفت و گو با رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز از آنجا جمع شد.

    وی اظهار کرد: البته توجیه مسوولان اوقاف این بود که با برگزاری نمایشگاه قصد داشتند مردم ضمن دسترسی به مزار باقرخان سالار ملی به بزرگان آرمیده در این محل فاتحه نیز بفرستند.

    وی اضافه کرد: محلی که اکنون مزار باقرخان به همراه مزار آیت الله شهیدی و حاج رضا طوبی در آن قرار گرفته، قبلا قبرستان بود و بازسازی قبر این سه بزرگوار در آن محل در سال های اخیر نیز با نیت دسترسی و آشنایی مردم با این شخصیت های ملی و معنوی انجام گرفت.

    فرماندار تبریز در پاسخ به این سوال که آیا شهروندان از این پس می توانند به محل واقع شدن مزار باقرخان و دیگر شخصیت های بزرگ آرمیده در مجموعه طوبی دسترسی داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه این مکان در محدوده ساختمان اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی واقع است، باید تدبیری اتخاذ شود که مردم حداقل در ساعات اداری به آنجا تردد داشته باشند.

    در روزهای اخیر خبری همراه با تصویر در رسانه ها منتشر شد که نمایشگاهی کفشی در جوار مزار باقرخان سالار ملی را نشان می داد.

    این تصویر بازتاب گسترده ای داشت و اعتراض افکار عمومی را به دنبال داشت.

    باقرخان مشهور به سالار ملّی، از مبارزان جنش مشروطه، در سال 1340 شمسی در تبریز به دنیا آمد و در سال 1295 شمسی در قصرشیرین در مسیر جمع آوری نیروهای تازه نفس برای اعاده مشروطه به دست راهزنان کشته شد.
    مجلس شورای ملی دوم به پاس شجاعت ها و از جان گذشتگی های باقرخان، به وی عنوان 'سالار ملی' و به ستارخان، 'سردار ملی' اعطا کرد.

    ستارخان و باقرخان با فشار روسیه تزاری و خدعه و نیرنگ مخبرالسلطنه هدایت، والی آذربایجان، در سال 1289 شمسی ناچار از مهاجرت به تهران شدند که به دنبال آن پرده دوم سناریوی سر به نیست کردن آنان توسط روس و انگلیس و میوه چینان انقلاب مشروطه در واقعه معروف و جانگداز 'پارک اتابک' پیش آمد.

    مزار باقرخان سالار ملی در قبرستان طوبی تبریز به خاک سپرده شد و این قبرستان حدود یک دهه قبل به دلیل واقع شدن در قبل تبریز در منطقه پرتردد آبرسانی ابتدا به مجموعه فرهنگی تبدیل شد و سپس با توجه به وقفی بودن در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت