در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ؛

برخی مسوولان از نمایشگاه صنایع دستی تهران دیدن کردند

عصر نمایشگاه- نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، رایزن فرهنگی ایران در عمان، معاون وزیر ارتباطات و فناوری و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از نمایشگاه ملی صنایع دستی «عیدانه» دیدن کردند.

برخی مسوولان از نمایشگاه صنایع دستی تهران دیدن کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، بهرام پارسایی - نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید گفت: ما به برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها در داخل و بویژه خارج از کشور نیاز مبرم داریم. دولت و متولیان امر باید حمایت کنند تا بتوان این توانمندی‌ها را بیشتر و بهتر به دنیا معرفی کرد.
    او ادامه داد: انجام این کار، سازوکارهای خاص خود را دارد. باید از تجربیات دیگران هم استفاده کنیم تا بتوانیم بهره‌برداری مناسبی از آن داشته باشیم. در غیر این صورت مانند گذشته از نظر داشته‌ها جزو پنج کشور برتر هستیم، اما از نظر درآمدزایی جزو کشورهای آخر خواهیم بود.
    سخنگوی فراکسیون امید درباره تاثیر برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در توسعه اقتصادی کشور، اظهار کرد: نمایشگاه به تنهایی نمی‌تواند بر توسعه و اقتصاد کشور موثر باشد. اگر این نمایشگاه‌ها به‌نحو احسنت برگزار شوند و حمایت‌های لازم هم در این بخش انجام شود، قطعا هم در بخش اشتغال‌زایی و وارد کردن ارز به کشور خیلی موثر خواهند بود.
    عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان این‌که صنایع دستی و گردشگری، صنعت نفت (سوخت) و صنعت خودرو در دنیا به‌صورت پایاپای با هم در حال رقابت هستند، توضیح داد: نفت  که با وضعیت بازار و بالا و پایین شدن‌هایی که دارد ثبات ندارد و نمی‌توان روی آن حساب کرد. صنعت خودرو هم باوجود این‌که حمایت‌های خارج از عرف و حد و مرز از آن در کشور انجام می‌دهیم، اما نمی‌توانند با هیچ جای دنیا رقابت کنند. بنابراین با توجه به این‌که ما جزو پنج کشور دنیا در بحث صنایع دستی و گردشگری هستیم در واقع داشته اصلی کشور ما همین صنعت است.
    پارسایی تاکید کرد: اگر واقعا به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی، رفع بی‌کاری و یا معرفی فرهنگ خود به دنیا هستیم باید روی صنایع دستی و گردشگری خود متمرکز باشیم.

    بازدید رایزن فرهنگی ایران در عمان از نمایشگاه ملی صنایع دستی

    رایزن فرهنگی ایران در عمان نیز با اشاره به نمایشگاه ملی صنایع دستی که در حال حاضر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، ایجاد نمایشگاه‌هایی از این دست را حرکت فرهنگی دانست که می‌تواند در راستای اقتصاد مقاومتی و احیا آثار تولیدی در این زمینه باشد.
    بهمن اکبری بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و عمان بیش از نیم قرن است که ارتباطات وسیع در حوزه‌های روابط فرهنگی و سیاسی دارند. در میان کشورهای حوزه خلیج فارس ارتباط ما با کشور عمان یک ارتباط ممتاز است که در جاهای دیگر این ارتباط را نداریم. البته خوش‌بین به تقویت توسعه روابط با دیگر کشورهای این منطقه هم هستیم.

    او با تاکید بر این‌که روابط فرهنگی بنیادی‌ترین، عمیق‌ترین و ماناترین روابطی است که می‌توان بین دو کشور تعریف کرد، گفت: روابط امنیتی، سیاسی و حتی اقتصادی ممکن است به علل و عواملی کاهش پیدا کند، اما روابط فرهنگی بین دو جامعه کاهش نمی‌یابد.
    رایزن فرهنگی ایران در عمان درباره روابط فرهنگی این دو کشور، افزود: ایران و عمان دو کشور همسایه هستند که ارتباطات خانوادگی با هم دارند. مردمی که در عمان زندگی می‌کنند که خاستگاهای زایشی فکری و فرهنگی‌شان ایران بوده است.

    اکبری اضافه کرد: منظورم این است که روابط فرهنگی بین ایران و عمان می‌تواند به ثبات و استقرار هر چه بیشتر روابط تجاری و سیاسی هم کمک کند. بنابراین صنایع دستی و گردشگری هم می‌تواند در این موضوع اثرگذار باشد.
    او درباره اهمیت و علاقمندی کشورهای حوزه خلیج‌ فارس نسبت به فرهنگ و هنر و صنایع دستی ایران، گفت: در این نمایشگاه نماینده کویت و نماینده صنایع دستی از عمان حضور دارند، این نشان می‌دهد که علاقه‌مند هستند هنر دستی کشور ما را به کشور خود منتقل کنند.
    رایزن فرهنگی ایران در عمان گفت: این انتقال هم درباره تکنولوژی این هنر است تا بتوانند با آموزش‌هایی که به مردم کشور خود می‌دهند این آثار را در آنجا تولید کنند و هم درباره ارائه این آثار در کشور آن‌هاست که جمهوری اسلامی ایران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاملا می‌توانند در تحقق این خواسته به آن‌ها کمک کنند.‌
    او با بیان این‌که می‌توانیم فرهنگ و هنر را به اشیای مولد تبدیل و به‌وسیله آن تولید ثروت کنیم، ادامه داد: زمانی که در جامعه تولید ثروت کنیم، به‌طور ناخودآگاه بی‌نیازی ایجاد می‌شود. اقتصاد وابسته به نفت مطمئنا اقتصاد مناسبی نیست. احیای صنایع دستی و گردشگری باید در این راستا تعریف شود. تعریفی که در داخل کشور یک معنا دارد و در خارج تعریفی دیگر دارد.

    بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری از نمایشگاه صنایع دستی

    مرتضی براری - معاون وزیر ارتباطات و فناوری - نیز در بازدید از  نمایشگاه ملی صنایع دستی، گفت: اقتصاد مقاومتی به‌عنوان استفاده حداکثری از طرفیت‌ها و فرصت‌های کشور و به تعبیری خلق ثروت از مزیت‌های کشور است. صنایع دستی با توجه به ظرفیت‌های بسیار ارزشمند آن جز مزیت‌های کشور محسوب می‌شود.

    او با تشریح این ظرفیت‌ها افزود: صنایع دستی در ایران ظرفیت این را دارد که در رده‌های دوم و یا سوم جهانی را کسب کند. صنایع دستی ظرفیت تولید 10 هزار میلیارد تومان در سال را دارد. گسترش و اتصال این صنایع به  شبکه بازار ملی، منطقه‌ای و بین المللی و با توجه به استقبال از این صنایع، امکان تحقق این بازارها وجود دارد.

    معاون وزیر ارتباطات و فناوری با اشاره به ضرورت توسعه تجارت الکترونیک در این حوزه، گفت: در سال 2015، شش درصد از کل حجم خرده‌فروشی به صورت الکترونیک صورت گرفت و حجم این معاملات به‌صورت تصاعدی در حال افزایش است. همچنین 25 درصد از معاملات الکترونیک از طریق تبلت و گوشی‌های همراه انجام می‌شود.

    وی درباره‌ی امکان توسعه تجارت الکترونیک در ایران، گفت: از ابتدای دولت دهم تعداد کابران اینترنت از 3.5 نفر در طول سه سال به 34 میلیون نفر رسیده و رشدی 10 برابری داشته است. طبعا صاحبان کسب‌ و کارها از این ظرفیت استفاده کرده‌اند. وزارت ارتباطات و فناوری در تلاش است با همکاری صنایع دستی، فروش بین الملل و شبکه فروش صنایع دستی را ارتقا دهیم.
    او با اعلام میزان فروش صنایع دستی، بیان کرد: در حال حاضر بازار صنایع دستی 1300 میلیارد تومان است و این امکان وجود دارد که این بازار هشت برابر یعنی معادل 10 هزار میلیارد تومان شود. در واقع ما درپی شکل دادن اکوسیستم‌های جدید برای کسب‌وکارها در این بازار هستیم. این اکوسیستم علاوه بر تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند جایگاه صنایع دستی در ایران را به رتبه‌های دوم و سوم جهانی برساند.

    نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی (عیدانه) از 28 بهمن تا 1 اسفندماه، از ساعت 10 تا 18 در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور 31 استان کشور در حال برگزاری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت